Ni med eget namn/logga/ettiketer en fråga
Har ni kollat om era namn är skyddade eller dyl innan ni bestämde dem?
Hade tänkt fixa namnband med zumo (kallar vår son det) som arbetsnamn men blev lite orolig då det finns bla migräntabletter som heter det och vill inte hamna i tråkigheter. Så nu funderar jag på att låta skriva z.u.m.o vad tror ni, blir det någon skillnad? törs man? eller kanske ni har ett annat namnförslag som involverar zumo? |
ingen som vill svara?
|
jag har tänkt namnskydda mitt eventuella namn. Piller och kläder är ju ganska olika och då har jag hört att det går bra.
jag kan ju också slänga in en fråga. Skulle ni köpa killkläder med en namnlapp med ett tjejnamn på? |
Tänker du använda dom högst privat på kläder så spelar det väl ingen roll. Ska du sälja får du inte ta ett reg varumärke.
|
Citat:
|
Citat:
|
På http://www.bolagsverket.se/ kan du kolla alla företagsnamn i Sverige.
Personligen skulle jag inte vilja välja ett namn som finns registrerat, om du arbetar in ett varumärke med ett namn som redan finns kan du ju inte använda det när affärerna ökar. Hitta på ett namn och registrera det istället, det kan vara värt pengarna. Man kan också varumärkesskydda ett namn genom Patent- och registreringsmärket, det är ett billigare och mer långtgående skydd. |
lovely cat: jag har tänkt sätta lilla framför namnet så det blir ju feminint där också iom a:et i lilla
|
Jag tror nog jag skulle köpa ändå, man sätter ju tagsen på andra ställen än vad man märker sitt barns kläder så jag tror man fattar att det är märket på kläderna.
|
jag tänkte att man kanske tycker att det är tjejkläder ifall märket är ett tjejnamn?
|
Finns en viss risk men jag tror inte det. Jag har killar och skulle nog köpa om det var könsneutrala eller killkläder även om det märket heter ett tjejnamn men det finns nog dom som inte skulle det.
|
Migränmedicinen heter Zomig så det blir väl inga problem av det avseendet.
|
Citat:
|
Varför skulle ett tjejnamn associera till tjejkläder? Det finns ju tjejkläder, kosmetika parfymer mm i Björn Borg, Salming för att inte tala om Georgio Armani, Hugo Boss m fl manliga designers.
|
Och gör inte Filippa K killkläder nu också?
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:25. |