Sy in jeans
Jag har ett par favoritjeans som nu blivit för stora i rumpan och runt övre låren, Kan man sy in dem på något sätt utan att förändra utseendet? Helt vanlig 5-ficksmodell..
Jag har tidigare sytt in jeans genom att ta in insidessömmen, men nu krävs det nog större operationer än så. Kanske kan man sy in i grenen? Men hur mycket och var ska man ta mest? Tacksam för hjälp! |
Om det inte är dubbelsöm i baken så kan du bara sy en bit innanför sömmen. Börja vid linningen om inte den också behöver sys in & öka lite undan för undan & minska sen lite allteftersom du närmar dig gylfen på framsidan. Inner benen syr du du in som du gjort förut men kan öka avståndet från orginalsömmen lite ju närmare låren du kommer och sen minska igen innan grensömmen. Vågar du inte ta i för mycket så ta lite i taget och gör samma sak tills du blir nöjd. Gjorde detta på ett par arbetsbyxor förra veckan och det blev förvånansvärt bra. Trots att det kändes som lite fusk att inte klippa isär och bråka. Jag var för trött för att jobba mig för mycket. Men jag blev nöjd. Hoppas du hängde med i svängarna. Lilli
|
Jag har sytt in en hel del byxor. jag lossar alltid linningen, syr in sidsömmarna.
Funkar om man inte måste sy in jättemycket, fickan blir ju lite mindre. Korta av linningen och sy fast. Ingen snabb metod men det blir bra./Bibbi |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:29. |