Symaskinsreparatör som är bra på gamla maskiner?
Jag har min Singer 201K från 1938, där elen börjar spöka (syr emellanåt utan att man trycker ner pedalen). Jag har öppnat motorn och tittat. Enligt en annan tråd fick jag tipset att kondensatorn kan vara trasig. Vet inte om den är det, men såg att kablarna i allmänhet börjar bli dåliga (inte så konstigt efter så lång tid), och jag vill inte direkt ge mig på att löda i en symaskinsmotor. Behöver alltså en bra reparatör, som förstår sig på gammal symaskinskonstruktion, gärna en som tycker att det är kul med gamla maskiner, och det skadar ju inte om personen är trevlig, hjälpsam och inte alltför dyr också. :)
Alltså, någon som vet om en sådan symaskinsreparatör? helst i Uppsala, men omkringliggande städer kan också funka. |
Textilcentrum, Märsta.
Textilcentrum i Märsta skulle jag rekommendera! Hade samma problem med självgående maskin, och för mig kostade reparationen bara en hundring när han bytte kondensatorn.:)
|
I Stockholm finns det en butik på Hagagatan. Just nu kommer jag inte ihåg vad den heter. De har i alla fall kontakt med en reparatör som rår på "allt".
|
Citat:
|
Det låter ju väldigt bra. Tack! Man kanske får ta en tur till Märsta då.
|
Det ligger i Märsta Centrum om du inte visste det. Dessutom har dom tyg från golv till tak så ta med stora plånboken hihi.
|
Får se om jag kan hitta någon som vill skjutsa mig dit. 32 år, fyra symaskiner och ett barn, men inget körkort. :p Ingen Uppsala-bo på sysidan som har bil och lust att åka till Märsta en sväng (med delad kostnad för bensin o.s.v. förstås)? :)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:14. |