Billig symaskin
Hej!
Jag ska köpa en symaskin, billigt helst! Vad rekommenderar ni? |
Begagnat BRA rekommenderas! Annars har det en tendens att inte hålla sig billigt!
Jag skulle satsa på en äldre mekanisk slitvarg! Eller så mekansisk som möjligt! Hittar du en Bernina du har råd med så slå till! ;) |
Johanna,jag gillar att du sätter ord på mina tankar.
Lite äldre Bernina är riktiga trotjänare. Min 1230 (inte mekaniskt utan en datamaskin) har jag sytt på i 18 år nästan varje dag inte lite utan MYCKET. Har inga planer på att byta ut den :) Man gör sig inte av med en god vän, hur som helst. / Bibbi (Bernina"fans") |
Japp jag ger vanligen tipset på att gå till en sybutik (inte privatperson eller secondhand) där du kan provsy och där du kan få köpa begagnat som har fått service, och du kan få garanti, t.ex. 1 års garanti på köpet.
Då kan du köpa dåtidens värstingsmaskin för samma pris som dagens budgetmaskiner då blir ju valet enkelt? :) Och att dåtidens maskiner (som med allt annat) har bättre kvalité. Men det där med garanti är viktigt. Jag har köpt 3 ggr från privatperson/loppis och blivit rejält besviken alla gångerna. Men jag köpte 1 från symaskinsbutik och blev nöjd, men också för att jag fått provsy först så jag vet vad jag får! Så ja för människor med tajt budget är begagnat BÄST! De symaskinsbutiker som sysslar med att reparerar symaskiner brukar ha några beg. Det varierar, vissa har många, vissa har kanske ett par. Men vissa har ingenting alls då de bara reparerar nya av ett visst märke. Åk runt lite! |
Janome sewist 521
Köpte en Janome sewist 521 för 3200kr och är JÄTTE nöjd med den! Dessutom har jag fått 1års FRI bytesrätt i fall jag inte är nöjd med maskinen.
Den servicen erbjuder symaskinsaffären på hagagatan i stockholm, helt sjukt bra! då kan man testA maskinen i ett helt år, och om man skulle vilja byta får man alltså göra det! |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:22. |