Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Handbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   HJÄÄÄÄP o >AKUUT! Mönsterpapper för broderi (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=17911)

Addes 2009-05-16 15:10

HJÄÄÄÄP o >AKUUT! Mönsterpapper för broderi

Hej

Jag behöver papper som man kan skriva ut direkt rutiga mönster, tomma, inte motiv i.

Var kan jag hitta??

(brukaren behöver. Jag och brukaren jobbar ihop medeltids texter o blomma-kedjor i kanterna, o texterna i mitten... Så behöver vi mönsterpapper för att rita ner.)

BodilN 2009-05-16 18:47

Jag har inget bra svar men skulle det kunna fungera med rutat kollegieblock eller millimeterpapper?

dajdaj1 2009-05-16 19:09

Hej
Om du har Microsoft Works i din dator så kan du skriva ut rutiga papper med hjälp av "mallar" - fast de har gömt dem rätt bra ;)

Börja på startsidan välj "mallar" sedan "forskning & utbildning" sedan "speciella dokument" och sedan då kan du välja vilket rutpapper du vill ha.
De ser lite konstiga ut på min skärm men de blir finfina när jag skriver ut dem. De finns med mindre o större rutor och med tjockare streck för var femte ruta och allt vad det var. Jag använde dem när jag skulle rita stickmönster och vanligt kollegieblock hade för stora rutor
Lycka till!

annemarlen 2009-05-16 19:13

http://www.incompetech.com/graphpaper/

här finns lite olika varianter man kan skapa o skriva ut.

Addes 2009-05-16 23:58

Taaack!

Jag hinnade inte svara, men lycklig projekt iaf :)

Addes 2009-05-16 23:59

Citat:

dajdaj1 skrev: (Inlägg 117502)
Hej
Om du har Microsoft Works i din dator så kan du skriva ut rutiga papper med hjälp av "mallar" - fast de har gömt dem rätt bra ;)

Börja på startsidan välj "mallar" sedan "forskning & utbildning" sedan "speciella dokument" och sedan då kan du välja vilket rutpapper du vill ha.
De ser lite konstiga ut på min skärm men de blir finfina när jag skriver ut dem. De finns med mindre o större rutor och med tjockare streck för var femte ruta och allt vad det var. Jag använde dem när jag skulle rita stickmönster och vanligt kollegieblock hade för stora rutor
Lycka till!

jag försökte hitta där med mallar o forskning o utb... de finns ej i min word... konstigt...

uhmmm ,.. måste man uppdatera från mircosofts hemsida va?

Addes 2009-05-17 08:58

Jag är på jobbet i 23 timmar i rad... Vi broderar redan nu :D Brukaren har det så roligt.
Brukaren är så lycklig. Det var riktigt väldigt bra att mallarna finns där.

Jag tackar en gång till!

annemarlen 2009-05-17 09:32

Är det länken jag skickade som ni har haft glädje av?
Isåfall, jätteskoj. Kul att kunna hjälpa till.

Addes 2009-05-17 14:48

Citat:

annemarlen skrev: (Inlägg 117522)
Är det länken jag skickade som ni har haft glädje av?
Isåfall, jätteskoj. Kul att kunna hjälpa till.

Japp. Det var du som gav länken o jag skrev ut direkt. O sprang till brukaren o vi ritade ner.

dajdaj1 2009-05-17 20:26

Citat:

Addes skrev: (Inlägg 117515)
jag försökte hitta där med mallar o forskning o utb... de finns ej i min word... konstigt...

uhmmm ,.. måste man uppdatera från mircosofts hemsida va?

Det är möjligt att det finns i Word nånstans också :: men jag skrev om Works dvs den där enklare varianten på word&excel som man ofta får med när man köper dator - (fånigt av dem att ha så lika namn på programmen) -
ja jag vet att de flesta skaffar word på ett eller annat sätt ;) men jag har inte kommit mig för.....
Fint att det löste sig för dig hursomhelst

Addes 2009-05-17 20:55

Citat:

dajdaj1 skrev: (Inlägg 117550)
Det är möjligt att det finns i Word nånstans också :: men jag skrev om Works dvs den där enklare varianten på word&excel som man ofta får med när man köper dator - (fånigt av dem att ha så lika namn på programmen) -
ja jag vet att de flesta skaffar word på ett eller annat sätt ;) men jag har inte kommit mig för.....
Fint att det löste sig för dig hursomhelst

Hhöhöh... works - word! ordblind :D

HeleneB 2009-05-18 15:42

Allra enklast i word gå till utskriftsformat och klicka i att skriva ut stödlinjer.... men det får nog inte vara ett tomt ark att skriva ut om jag minns rätt...

BodilN 2009-05-18 20:19

Haha, jag föreslår kollegiepapper och millimeterpapper så sitter jag med works och hittade flera rutiga "papper". Nån behöver nya glasögon tror jag :p

Addes 2009-05-18 20:23

Jag prövade med excel hemma o skrev ut... Det är alltför grova rutiga. Bättre med där färdiga mallarna i länken. Ljus grå... perfekt.

HeleneB 2009-05-19 15:33

Men du kan ju ändra storlek på rutorna...

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.