Fancy som ser ut som rätstickat
1 bifogad(e) fil(er)
Kan någon ge mig tips.
Skall stygnsätta stora bokstäver. Min syster har en blogg "Tant Kofta" Hon har stickat bokstäver stora häftiga som hon fotat och har som bild i sin blogg. Nu fyller hon år snart tänkte brodera en miljöbag (kanonpresent tycker jag) med hennes bloggbild. Inte så svårt men finns det något Fancystygn som ser ut som rätstickning ? Någon som har ett tips? /Bibbi |
Hmmm... som rätstickningser det väl inte ut direkt, men nr 1 - Diamond är väl inte helfel i alla fall, och nummer 6 - Jewel kan ses som mönsterstickat... kanske.... (Nu tittar jag bara i min stora gamla instruktionsbok till Artista, så jag har inga egna stygnprov.)
Tillägg: Har varit inne i Artista och kollat, och ser att det ju finns massro som inte är med i min manual... Kan jag ha slarvat bort sidor?? Nåja... Skulle 38-Honeycomb kanske kunna ses som stickat? Tyckte inte nr 1 som jag först förslog såg så ut på skärmen i alla fall... 22-Wafle ser också rätt OK ut på skärmen... |
Åh tack Sotis för ditt engagemang.
Nu har pillrat och prövat. Tror att detta blir bäst vanliga step stygn med funktionen color blending. Ibland med 2 färger ibland med 1. Vad tycker ni ? |
1 bifogad(e) fil(er)
Åh så bilden :)
|
snyggt, otroligt bra fixat
|
Jättesnyggt! Tänkte faktiskt på att det nog inte behövdes något Fancy alls, och tänk, det gjorde det ju inte! Verkligen tufft!!
|
Nä, det blev för prydligt med Fancymönster.
Handstickat är ju aldrig riktigt slätt, särskilt inte bokstäver som svänger. Massor med ihoptagning, uppläggning mm där det behövs för att få rätt form. Fast man väldigt glad när någon visar intresse :) /Bibbi |
:D, Jisses så snyggt Du fått till det. Vilket "pillergöra" att få till alla snirklar och vinklar.
|
Tycker det vart skitsnyggt!
|
Tack Goa Vänner, har inte hunnit provbrodera men
tror det blir bra. /Bibbi |
Blev jättefint! Ser också att du använt matt tråd (eller är det fotograferingen), det är bra för garn är ofta matta. Det optimala är ju att köra med nån slags tråd som är fluffig, men kanske svårt att få det fungera i maskin. ;)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:53. |