Industimaskin till neopren och markisväv
Har tängt börja sy neoprenvästar till mina hundar och göra dummisar i markisväv och undrar nu om nån kan rekomendera nån bra industrimaskin eller liknande för att sy desa saker. Markisväven blir 3-4lager och neoprenet är upp till 10mm tjockt (dubbelvikt).
tack för all hjälp! |
Har väl skramlat på mej en dej maskiner nu men den jag kan varmt rekommendera är de gamla -60 talarna....Hållbara har själv en pfaff som bara går.....Finns mycket ute på marknaden till vettiga pengar....jag själv väntade på rätt tillfälle och hitta min till vrakpris!:cool:
|
De gamla industri/atelje-maskinerna är väldigt bra.
Jag har också en Pfaff från 60-talet, som jag "hittade" på annons i vår lokala tidning för ganska många år sedan. Jag betalade 1000 för den- Kolla in Blocket där brukar det finnas lite smått och gott. |
Om man bara ska sy tungt då och då så duger de gamla hushåll-pfaff-symaskinerna från 50-60talet ofta bra men det är klart, bäst är ju industrimaskin. De tål tuffare tag och mer konstant användning.
|
Hej Anna-Linnea!
jag har en industrimaskin, en Brother, som har funkat hur bra som helst för mig genom åren, man bara smörjer och syr. Nu har den hamnat på undantag så du kan få köpa den om du vill. Jag bor 3,5 mil norr om Uppsala, men hör gärna av dig om du är intresserad. lycka till mvh Helena/Cybercat:) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:16. |