Brandskyddmedel
Hejsan! Jag har köpt en del flannel tyger på en amerikansk sida som heter www.fabrics.com och på dem står det "not intended for childrens sleepware" och detta beror på att de inte är behandlade med brandskyddsmedel/flammskyddsmedel. Finns det någon lag i Sverige som säger att de tyger man använder till barnkläder måste vara brandskydds behandlade eller flammsäkra?
Mvh Anneli |
Finns ingen lag på de i Sverige. Men tror att de finns lag på de i USA. Brandskyddsmedlet är nog troligtvis farligare för barnen än om de skulle börja brinna. Så du kan lugnt använda de till barnplagg. Trulsan
|
Tack Trulsan! Jag började få lite panik att jag inte skulle kunna använde de helt otroligt fina tygerna till det jag tänkt!
Kram Anneli |
Det var så lite så Trulsan
|
Utan att ha rent på fötterna så tror jag så här. I hemmet får du ha vilka brandfarliga saker som helst men inte på en arbetsplats. Där ligger skillnaden.
|
Kan det inte vara så också att man måste varna att det inte ska användas till barn om det är utan flamskyddsmedel.(I USA då) Lagen kan ju se annorlunda ut där eftersom det är vanligt med stora skadestånd så fort det händer något. Det finns ju varningsskyltar på precis allt där.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:32. |