Tips på lockande förstasida?
[Erbjudande om försäljning på forumet är inte förenligt med sysidans regler]
|
Framför allt röda bokstäver på de nedsatta priserna.
Större text också (fast din banner tar upp nästan hela sidan) |
En länk till dina kalaserbjudanden. Man ska inte behöva leta. Och bannern är för stor och inte anpassad till sidan vilket gör att man måste sidscrolla.
|
Hur många tips vill du ha???
För det första tycker jag att du ska ta isär dina tre bilder och skriva tillhörande text bredvid varje bild. Då blir det tydligare och varje bild får sin egen plats.... Du kan få mer tips om du vill..... Gällande julerbjudande, googla fram en stämningsfull gratisbild på nätet som du t.ex. skriver Jul, jul... i sirligt julrött och gör den klickbar. Lägg denna t.ex. längst till vänster under all din information eller i mitten under dina rubriker. Låt dina produkter "tala" mer än vad dom gör nu, dom är ju så fina!! :p |
Tack...
Tack för alla tips! Ska se över hemsidan i dagarna. Tack!
|
Citat:
|
Starta egetforumet
Detta forum handlar om att starta eget helt rätt. Det handlar däremot inte om att direkt i tråden skriva att man har erbjudanden på sidan som man dessutom vill ha tips på hur hon skall förändra för att få den bättre. Tråden handlar inte om att starta eget då företaget som tråden handlar om är startat och i funktion sedan länge.
Jag hävdar fortfarande att om man vill göra reklam, göra marknadsundersökningar och/eller annonsera så får man kontakta sysidans administration för att köpa reklamplats eller få tillstånd från dem att göra en undersökning. Man har också möjlighet att lägga in sin sida i sin profil vilket också trådskaparen har gjort. Man kan också anmäla sin sida till länkakarkivet. Nima du är välkommen att kontakta Ulrika eller Christer om du inte är nöjd med mitt svar. Raderingen jag gjorde har jag clearat med admin och fått att jag gjorde rätt. Tycker du att reglerna är fel så är det admin som du skall kontakta inte skriva om det här. Vänliga hälsningar Annette/forumvärd |
Alltså här håller jag med Nima. Länken lades ut för att få feedback. Meningen med den här avdelningen på forumet är väl ändå att hjälpa varandra framåt?
Jag uppfattade inte Mainas inlägg som ett försäljningsknep för att locka fler besökare till sin sida, men jag kanske är naiv? /L |
Ja nog är det lite dubbelbottnat att man får lägga sin länk i profilen men inte i forumet. Jag kan för mitt liv inte förstå skillnaden. Upplys mig någon! Jag kanske är ovanligt korkad men jag ser då rakt inte skillnaden på vart länken ligger.
|
Jag stänger nu tråden då den inte kommer längre.
För svar på ovanstående frågor angående sysidans regler var vänlig kontakta admin. Annette/forumvärd |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:34. |