Tråd lista
Någon som kan berätta hur jag får ut en trådlista från Embird??
Måste ju finnas en sammanställning men jag hittar den inte..:confused: Vill inte behöva gå in på varje färg o kolla utan få ut att färg 1 har det nr o färg 2 har det nr osv.... TACK |
Citat:
|
Monique. Du har inte förstått min fråga riktigt. Hmmm jag som inte kan förklara kaske.
Det är så att jag har själv stygnsatt ett korsstygnsmönster i Embird. Jag har valt trådfärger som jag har hemma alltså dom ska inte omvandlas. Jag vill bara ha ut hela listan med nr. Min maskin är ju sönder o hos doktorn så jag måste be om hjälp av någon att sy den eftersom den är till ett bröllop nästa helg. Tänkte då att jag skulle använda mina trådar men jag får inte ut någon lista på alla utan är tvungen att gå in i mönstret o kolla på färgerna en o en o ta fram rätt färg. Hmmmm hoppas att någon förstod mig bättre nu o kan hjälpa mig få fram färgnr lista. TACK /Lena |
Kan det vara det här du söker?
Ta fram din design i manager så den visas i mittenpanelen och tryck sedan ner CTRL + Z o si, då kommer det fram en trådlista! |
TACK Catlka.
Det var precis det jag menade. Hmm ett nytt problem till men det löser jag. Jag har valt en speciell färgkarta men den har blandat olika trådtillverkare. Får rätta till det senare. Tusen TACK |
Citat:
|
Skulle svarat lite mer igår, men av nån anledning var det
stört omöjligt att komma in på sysidan för mej... bara felmeddelanden kom upp. :confused: Jo, även om man valt färger fr en trådkatalog när man skapar broderiet måste man välja samma trådkatalog igen, när man skapar trådlistan (med ctrl + z). Nere till vänster i trådliste-rutan finns det valet. Den står på "alla" som förval annars. Har man av ngn anledning valt trådar/färger fr flera märken kan man välja att exportera en trådlista, görs med ALT + Z. Då sparas trådlistan + en bild av broderiet som en .jpg fil. Där har man då valet att inkludera upp till 4 olika trådkataloger, men glöm inte heller där att isf välja bort alternativet "alla". (Har haft Embird bas + studio i tre år, men först nu börjat utforska det :o, har precis börjat kika på just stygnsättnings-biten oxå, det lär bli en hel del frågetecken fr mej där... .;) ) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:35. |