Tygblöjor?
Hej!
Är det någon av er som har sytt tygblöjor. Jag har sett att det på länksidan finns ett företag i USA där man kan beställa mönster och tyger. Har någon erfarenheter att dela med sig av? Tack! |
Ingen erfarenhet av att sy blöjor däremot av att ha barn med tygblöjor i knät och det är inte att rekommenderas!!!! Det blötte igenom.
|
Jag har använt tygblöjor till min dotter i ett års tid nu. Funkar jättebra!!!
Jag använde vikblöjor tills hon var ca 10 månader sedan har jag formsydda som jag sytt själv. Först köpte jag två Imse snap diapers från www.minimundus.se men tyckte inte att de torkade, så jag sydde en variant av dem som fungerar mycket bra. De är av flanell. Sedan använder jag yllebyxor utanpå. |
hej!
Har använt tygblöjor till alla mina fem barn har fungerat jättebra.Ett stort plus är att barnen ofta blit torra fortare dom känner ju att dom blir våta.Och så spar man en massa pengar.Har köpt mina på Ulrike.Provat att sy själv men det är svårt att få det tätt,läcker i sömmarna. lycka till annika |
Jag använder tygblöjor på min dotter å det funkar superbra, men jag har inte sytt några egna blöjbyxor för det har känt "säkrast" med sånna jag köpt (på tex Ullrike.com, minimundus.se). Stickade blöjbyxor kan man ju göra själv, bara man kan sticka.. ;)
|
Hej Mifflan!
Hur gick det med dina tygblöjor? Nyfiken Mrs J |
I nästa nummer av Ottobre(utkommer i slutet av juli)har de tema på just att sy Tygblöjer.De hade mönster på detta för ett tag sedan i ett äldre nummer.Är du intresserad kan jag leta reda på det.
|
Kanske i sommar :)
Hej!
Kul att det kommer som tema i Ottobre. Jag har inte sytt något ännu, bland annat på grund av att det var lite lurigt att få tag på sk, PUL-tyg. Sedan är det svårt att hinna sy när man har två juveler hemma... Nu skall jag vänta på nästa tidning och sedan skall jag göra ett försök! |
Vad är PUL-tyg??????
|
ja du..
Vad jag förstår så är det ett elastiskt tyg som är "plastbehandlat" med ett material som "andas".
Man kan beställa från USA men jag har inte vågat köpa något från något annat land förut. Det är riskatt de lägger på tull. Annars finns det en hel del kul barn saker att beställa därigrån. Tyger och mönster på både blöjor och bärsjalar. |
Hejsan !
Jag funderar oxå på att sy egna tygblöjor. Det finns PUL-tyg att köpa i Sverige. kolla på www.babyplaneten.se det är inte jättebilligt,men det är det väl kanske inte från USA heller Lycka till |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:32. |