Tygaffärer i Sthlm
Jag har sökt lite på eniro osv, men, vill gärna ha tips från er.
Jag bor rättså nära Sthlm C, "mitt-i-stan" butiker är att föredra, men, jag kan såklart åka en bit. Det jag söker är olika tyger och annat tillbehör. Gärna mönster. |
Kanske detta inlägg kan ge några tips på butiker?
http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=1857 |
1) Tygvaruhuset vid Sickla (Köpcentrum).
OBS! En del finns samma tyg på Jyrk så de har billigare än Tygvaruhuset! Jyrk finns där köpcentrum också. 2) Tygbutiken i Sumpan (bredvid tågs- o tunnelbanestationen) 3) Tygbutiken i Vasastan, på Tomtebogatan. Rent Guldgruvan för sykärringarna och -gubbarna :D 4) Tygverket på S:t Paulsgatan 5) Folcker band - butiken på Hornsgatan, vid Mariatorget. 6) Söderstyger på Hornsgatan, som ligger bredvid Mariatorget också 7) Tygparadiset på Svartmangatan Dessa butiker som jag brukar handla ibland. På 60 talet fanns 100tals tygbutiker på Södermalm. |
Om du orkar åka en liten bit söderut så finns min älsklingsaffär i Haninge, Tyggrottan. Jag har handlat där sedan urminnes tider och aldrig gått tomhänt därifrån. Adress m.m. finns på här påsysidans länksida.
|
Haha .. jag glömde bort! Ja just.
Jag jobbar i Haninge så vet jag.. Orkar jag?? Jag åker från dörren till dörren i haninge i en timme varje dag i 9 år nu... ibland förbi där också. |
Tackar för alla tips!!!
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:50. |