Provlappar med olika material och vävsätt
Nu ska vi se om jag lyckas formulera mig. Jag har inte sökt på ämnet i forumet för jag vet inte vad jag ska söka på... :confused: Hur som helst, jag skulle vilja ha tag på en bunt med provlappar där man ser exempel på olika tygmaterial och vävsätt. Det känns som om det kanske skulle kunna vara någon form av kursmaterial eller så.Sandra Betzina har skrivit ett par böcker i ämnet men i dessa böcker finns bara fotografier. Jag skulle vilja kunna känna på tygerna också. Är det någon som vet om det jag efterfrågar går att få tag på?
|
Jag gjorde för många år sedan eget material
till mina sykurser. Klippte små lappar av tyger. Skrev vad tygerna används till och vad de kallas. Inte med olika vävsätt utan mer tygnamn och användningsområde. Fast ganska många olika sorters tyg blev det. Blev i alla fall väldigt uppskattat på min kurs. Har nog några sådan kvar. Kan skicka mot portokostnad om du vill. /Bibbi |
Jag har gjort ett häfte med olika tygbitar på utbildning till dräktsömmerska. Bor du nära eller har vägarna förbi får du möjlighet att känna på tyger.
|
Gulliga er!!
Ritva: Jag bor i Stockholm så det är för långt men tack! Bibbi: Jag mailar. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:18. |