Var finns mönstrat resårband
Nån som vet var man kan få tag i det? Tacksam för tips om web-shopar eller sybehörsaffärer i Sverige.
:confused: |
Textil & Presentia Tel. 019 - 263 263
Fredsg. 13 70362 ÖREBRO http://www.textilpresentia.se/shop/ Jag vet att de har, om det inte finns på hemsidan ring dem så får du hjälp. Lycka till! |
Antar att du varit inne på Mattssonsband samt Rydströms eftersom du bor i Stockholm....Annars är väl Knapp Carlsson i Göteborg ett bra tips. Sedan finns cheeptrimsCheeptrims om man vill köpa via nätet.
|
Husqvarnabutiken i Karlshamn har en del mönstrat. Inte jättemycket och mest barnmotiv, men det finns (eller har funnits i alla fall) en tunn orskinnsmönstrad kantresår också och lite sånt. Lite bredare linningsresårer med blommor finns också och någon i svart och guld, ett par olika randiga och lite annat mått och gott.
|
Tack för tipset. Det verkar inte som det nytillverkas just nu, så nån äldre sybehörsaffär med ett stort lager är värt att kolla upp.
|
Ja, Mattsssons och Rydström har jag kollat upp. Men helt klart värt att försöka med KnappCarlsson. Kul att höra att de finns kvar förresten! Pluggade i Gbg en gång i tiden.
|
Citat:
|
Ett tips lånat från TV-programmet Strömsö:
Gå till leksaksaffären och köp ett twist-band! Finns i alla möjliga färger, och en del mönstrade också. |
:p Åh, bra tips! Tack. Nån annan som vet något? Det skall helst vara ca 2 cm bred resår. Jag skall använda till att göra vanthållare.
|
Såg att JoNic tygimport hade 3 mönstrade resårer 2.5 mm kanske något *L*
|
panduro i gbg har prickiga
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:54. |