Olika höjd på nål?
Jag har precis fått min overlock och märker nu när jag trär den att höger nål sitter något lägre än den vänstra. Ska det vara så?
Har en Janome My Lock 744D. Tacksam för hjälp!! |
ja, det skalll den!
|
Tack!!
Såg det precis i instruktionsboken också. Kanske borde titta i den och inte tro att jag ska kunna utan... (Har inte ens sett en overlcok i verkligheten förut.) |
Lycka till med overlocken.
Har haft min i 1,5 år och vi är inte helt kompisar än. Tveka inte att ringa butiken eller fråga här, många enkla men för en nybörjare konstiga saker kan hända, fråga mig... Lycka till:) |
Citat:
|
när jag hade problem med min overlock(gammal bernette)frågade jag på symässan efter en demo av dem modeller som dom hade och frågade hundra frågor om min modell. dom var jätte trevliga och hjälpsamma. alternativet är att genom sin symaskins affär efterfråga en overlock kurs, brukar funka. Lycka till
|
Det tog tid innan jag gillade min overlock också men nu skulle jag inte vilja vara utan den. Blir fullkomligt "galen" när den krånglar (oftast pga något jag gjort, inte maskinens fel....)men har också fått jättemycket bra hjälp från återförsäljaren som alltid ställer upp.
Det är så skönt att slippa all evig sicksack och det blir så fint när man syr och man kommer på nya saker varje gång som den gör bättre än den vanliga. Det är bara när jag syr i något väldigt fint och dyrt tyg som jag ibland fortfarande väljer vanliga maskinen när overlocken egentligen skulle fungera...! |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:34. |