Äntligen, ska det ske
För 1 år sedan kollades alla våtutrymmen här i mitt bostadsområde! Mitt badrum var blött så det "skvatt om det"!!!
Nu på måndag ska det börja saneras, de börjar med mitt badrum, som tydligen är blötast i hela området!!!!! Fukten har även gått in i mitt sovrum. Jag kommer att få stå för en "nätt liten summa" av 12 000 kronor, men det kommer att bli mera, jag vill byta kranar och att de ev flyttar golvbrunnen, för en ev framtida dusch. Den här natten har "gått åt" till att fundera på, var ska jag göra av allt, möblerna i sovrummet, finansering, ja allt som hör till en sådan här stor grej. Badkaret och handfatet åker ut på min lilla altan! Den här helgen blir det till att plocka ut allt löst i badrummet. Få se om jag lägger ut några bilder under arbetets gång! Det kommer att bli några stökiga veckor nu framöver ett tag! |
Lycka till det är mödan värd när du ser resultatet.
Men i alla fall försök att ha en trevlig helg. Önskar Anita. |
Ja, det kommer att bli fint.
Men man ser väl aningen kortsiktigt så här på en gång, innan de kommit igång med allt, byggtorkar och annat. Det är skönt att få prata om det. |
jag vet hur det är
Vi har gjort stambyte i lägenheten i stan(stockholm) och samtidigt så renoverat i huset på landet så jag vet vad det vill säga att vara utan kök och badrum i 6 veckor och noll koll på sina grejer......men det är värt mödan så du ska se att det blir bra till sist...hälsningar Ewa/wowa
|
Stå ut Aina, det blir skönt och fint sen.
kram och trevlig Valborg /Bibbi |
Tack, ja det kommer att bli fint sedan.
Jag har börjat plocka ihop lite,,, men herreminje vad grejer man har i badrummet! |
:) Lite mera funderingar har det blivit under kvällen och natten!!!
Troligtvis måste jag ta ett lån för att klara det här! Jag ska på banken till veckan, det minsta de lägger upp lån på är 20 000,- Då började det snurra lite mer i huvudet,,,, kanske ska jag ta och byta köksluckor i köket?! ja, nu får vi se om det blir ännu mera renovering! |
Vad spännande med nytt badrum men ack så jobbigt. Hoppas att det går snabbt. Vi passade på att renovera vårat badrum när vi åkte på semester. Det var väldigt skönt att komma hem och ha ett nästan klart badrum.
Tycker att du ska unna dig köksluckor när du ändå håller på. Det är du värd! |
Skoj men jobbigt! :) Lycka till och hoppas du får bra hantverkare.
Just nu bor vi i damm, damm och åter damm. Vi beslutade oss för att försöka renovera den beklagligt fula furutrappen. I makens ivriga försök att montera ned den så åkte spegeln på andra sidan väggen rakt ned i handfatet som naturligtvis sprack något. Eftersom vi har ett av de fulaste badrummen i södra sverige på bottenplan så är det ju bara att inse fakta... vi får lägga undan en liten nätt peng för att göra om det. Men först blev det till att slipa trappen - på plats!!! |
Jag har begärt en offert på köksluckorna!
Det är Riksbyggen som har hantverkare till badrummet.Jag antar att det kommer att ta ganska lång tid med det här, så blött som det är. De ska även lokalisera varifrån det kommer och åtgärda det. |
Det var på tiden att det blir gjort. Du får se fram emot ett nytt och fräscht badrum. Men jobbigt är det medan arbetet pågår men det är det värt. Vi har renoverat vårt badrum i samband med stambyte och nu njuter vi varje gång vi går in där.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Nå är det på gång, handfat, badkar är ute på altanen.
Vattnet är avstängt, en del vattenrör bortplockade. I morgonbitti ska väggmattan och golvmattan rivas. |
1 bifogad(e) fil(er)
Det går framåt med badrummet,
I en vecka har jag haft en byggtork igång dygnet runt Idag började de bila upp betonggolvet. Sedan ska byggtorken igång igen, forsatt torkning |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:56. |