Technostretch
Vad i hela friden är det för tyg?
Det finns i Stoff och Stils reakatalog sidan 9. Stretch överhuvud taget gör mig snurrig :confused: Nån som kan förklara skillnaderna på de olika stretchtygerna och helst sätta in det i Ordlistan också. |
Ingen som vet?
Är det bara ett nytt ord för att förvilla oss konsumenter än mer? Blir så trött på alla termer som man inte begriper :mad: |
Re: Technostretch
Citat:
|
Caroline. I fliken nyheter längst upp. Om du går dit ser du ett antal stora oranga knappar. en av dom är ordlistan.
|
Men vad hjälper det om ordet technostretch inte finns i listan?
/Sanna som också undrar |
Jag svarade bara på frågan om var ordlistan fanns, inte med tanke på technostretchen utan rent allmänt.
|
Citat:
Hoppas i allafall på det för jag begriper inget alls. |
Du kan ju alltid ringa dem och fråga vad de menar med techno stretch. Använder man google och söker efter techno stretch kan man ju kolla på bilderna, och försöka se hur det ser ut.
Det verkar användas i sportkläder iaf, och ser ut som lite glansig, tjockare stretchtyg. |
Jag skickar en söt springare att hämta ett tygprov idag. Ska bli spännande att se vad det är för tyg.
Tur man har en "pingla" som ställer upp som bud ;) |
SUperbra initiativ Tua!
|
Min pingla inte bara åkte till S&S för min räkning. Hon köpte ut också efter att ha konstaterat att det var ett toppentyg och lite kvar på rullen.
Tyget har två sidor och rätan är som merceriserad/lite blank. Töjbart mer på bredden än längden. Så nu vet vi det :) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:59. |