lampskärmsfransar...
Ska sy några dansekjolar åt dagmamman som har 3 små flickor som dagbarn däribland min lilla 2 åriga böna... dessa 4 dansar mycket och sjunger varje dag.. så jag tänkte överraska dem med varsin dansekjol som vippar när de små damerna skakar rumpan... så jag tänkte på lampskärmsfransar... men vart får man tag på det???
hehe även dagmamman ska få en!!! skam vore väl annars eller vad säger ni??? |
Jag tror det finns i sybehörsaffärerna (åtminstone finns det i min lokala affär)
|
Jo, sybehörsaffären här har också. Fast dom är inte jättebilliga, så ska du ha till flera vida kjolar blir det kanske lite mycket...
Och ska kjolarna kunna tvättar så måste du välja såna där fransarna antingen går i öglor eller av ett material som inte repar upp sig. Dom vanligaste uppklippta fransarna är nämligen inte alls menade att tvättas eller så, utan är just gjorda till att sitta i kanten på en lapskärm eller möbel. Om man kör såna i maskin (jo, har testat en gång :o ) så blir det bara ett fluffigt trassel av det. |
jag har en del lapskärmsfransar hemma... hör gärna va dej om du är intresserad :)
|
de som finns på proffsdansares
kläder är det en speciell sort det?
det ska inte vara något stort och mycket utan små korta kjolar som de enkelt kan trä på sig!!! men det ska röra på sig när man dansar... hmmm det är ju just det... att min närmsta butik ligger väldigt långt bort ( vi bor ute i buskarna) så för mig är det nätet som gäller när det ska handlas både det ena och det andra!!! ;) |
Dom där fransarna är öglor funkar att tvätta. Vill du använda dom uppklippta kan du alltid sitta och smälta eller limma änden på varje frans, men det lär ta tid.
Tänkte bara med att det kan vara bra med maskintvättbart om det är till barn. Proffsdansarna har jag ingen aning om ifall dom maskintvättar sina kläder, eller hur dom gör. Eller vad dom använder för fransar. Men dom har ju lite andra behov och (antar jag glatt) en lite annan budget för det hela. |
hih du har så rätt så
tvättar gör de för de blir ju ganska varma och svettiga så deras kläder behöver tåla tvätt kankse inte i 60 grader och i maskin... men man har ju inte samma dräkt så många gånger heller vad jag förstår...
och de har nog en annan budget!!! |
hjälp!! ja har totalt glömt bort dej!! SKÄMS på mej!!
har du hittat andra elle ska ja kolla upp det i morrn? |
http://www.hobbyteket.se/ har fransband
|
hihi ingen fara
så brått är det inte... du får gärna kolla!!!
|
Kolla tradera, där köpte jag massor jätte billigt för typ et år sedan.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28. |