hank/hängare/ögla
Jag skulle behöva byta "hank" i en skinnjacka. Med hank menar jag öglan som används vid upphängning utan galje.
Finns det färdiga sådana att köpa? Var? Lite kraftigare då skinnjackan är tung. Vad heter de? Fösökte Googla men hamnade antingen på personer som heter Hank eller hängare i betydelsen krok att hänga upp på. Annika |
Du kan använda lite kraftigare "sidenband" ca 0,75 cm. Eller gör ett av en liten skinnbit, det fungerar bra i t ex skinnjackor.
|
Jag har sett skinnjackor som haft en liten kedja som hank. Kanske det kan vara en ide? Har aldrig sett färdiga hankar att köpa.
|
Du råkar inte ha en liten skinnbit så du kan göra en egen hank?
Om inte så har jag en del snuttar i olika färg. Jag kan skicka dig en bit om du vill. |
Det finns, fast jag vet inte var.
Har själv använt. En kraftig dubblevikt skinnbit med 2 små öljetter i sidan. Har för mig att förpackningen innehöll 3 hängare. /Bibbi |
Det finns färdiga som små kejor till "hankar"att köpa i sybehörsaffärerna. Vad jag vet har min Husqvarnaaffär i Trelleborg sådana.
|
Jag får åka in till Knapp-Carlsson, finns det någonstans så borde det finnas där.
Annika |
Knapp-Carlsson hade finfina hankar i konstläder med metallbeslag för 14 kr.
|
Precis som Bibbi säger så har det funnits hankar med öljetter i ändarna, men själva hanken är av ngt tjockt mjukt plastmaterial. Har en förp framför mig. Köpte den för flera år sedan på ICA. Har inte sett några nu.Det fanns olika sybehör och märket hette Hello Jello. Frågan är vilket som är bäst plast, skinn eller kedja.
Vill du ha en så maila mig. Benvit, brun eller svart. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:16. |