Tygaffär i Sävedalen
Tips till alla i göteborg med omnejd.
I Göteborg är vi inte bortskämda med tygaffärer. Ni vet väl att det har öppnat en ny tygaffär på Vallhamra Torg? Jag var där igår och det har kommit in massor av kvalitetsstuvar. Dessutom är affären full av sybehör, roliga idéer och mönster som inte är så lätta att hitta i andra affärer. Affären är väl värd ett besök. Christina |
Vad roligt!
Kanske värt ett besök då ;-)
|
Hejsan!
Affären har varit uppe på tapet förut här i forumet! Visst är det trevligt att det öppnar nya tygaffärer! Jag skulle vilja tipsa speciellt om att de har väldigt bra priser på Sulkys brodyrtråd! |
Ska ta mig en vända dit imorgon förmiddag - !
Rapport följer senast lördag |
Hej bara nyficken vad är ett bra pris på Sulkys brodtyrtråd.Kram Karin
|
TYGAFÄREN VID REDBERGSPLATSEN
dOM bÄSTA TYGAFFÄRENA I GÖTEBORG TYCKER JAG ÄR TYGAFÄREN VID OLSKROKEN, SEDAN ÄR TEXTUR ÄVEN VÄRT ETT BESÖK VID DOMKYRKAN. SKA TA ETT BESÖK TILL SÄVEDALEN OCH KIKA LITE HAR ALDRIG VARIT DÄR
|
Vet inte om jag vågar skriva priset på brodyrtråden för då är den väl slut innan jag hunnit dit igen. Just nu tar hon 20 sek/rullen (1000 m) för de äldre konerna (=kanske äldre tråd?) men sedan kommer hon ta 34 kronor för 1000m konerna. Rätt ok pris!!! :)
|
Stämmer. Jag var där idag och hon hade även multifärgad brodértråd, vilket kan vara något för er som syr rullfåll på overlock.
Muddväven hade hon för 50 kronor metern. Helt otroligt, så jag passade på att bunkra. Dessutom, vilket är det bästa på alltihop. Min kompis barn fyller år nu och vi var bjudna på kalas idag. Jag funderade länge på vad jag skulle ge dem, men igår kväll så kom jag på att namn-broderade handdukar kunde vara en lagom present (de är 7 resp 9 år,så det kan vara bra till skoljympan). Jag ringde i morse och "jajjamensan!": Någon halvtimme innan affären stängde så kunde jag hämta presenterna, som för övrigt blev mycket uppskattade! Snabbt jobbat!! Och, för mig som hade en ko på isen så var jag extra tacksam! //Kaja |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:21. |