Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt om symaskiner (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Vad tycker vi om demomaskiner?? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=10956)

Kaja_gbg 2007-09-26 07:53

Vad tycker vi om demomaskiner??

Vad tycker vi om demomaskiner egentligen?? Hittade en maskin som jag är intreserad av från Danmark till ett otroligt bra pris. Det lät ju som en fin möjlighet att testa en maskin för att se om det kan vara intressant. 2 års garanti skulle de inkludera.

Nu vet jag ju att en del har blivit lurade när det gäller demo-maskiner. Sådana maskiner som säjs vara "i stort sett oanvända" har i själva verket gått i proffessionell drift i flera år.

Känns som om man skulle kunna bli jättelurad, men samtidigt så kan man ju göra ett kap också.

Vad tror ni??

//Kaja

ichigo 2007-09-26 09:31

Ja, på tal om demomaskiner.. Jag tycker att man alltför många gånger blir lurade i alla fall på priset, köpa ny symaskin - men får en demomaskin och man betalar nypris (eller i alla fall högre än i andra länder).

Demomaskin här (i mitt inlägg) menas att affären har packat upp maskinen och haft den för visning i butiken, vare sig om man sytt mkt på den eller inte. Om jag ska ha ny symaskin så ska den vara oöppnad från fabriken. Annars är den beg.

Jag tycker att många sybutiker är för vinstdrivna och bryr inte så mycket om sina kunder.

Men lite förstår jag, det är ett rent helvete att driva liten företag i Sverige. Många galna skatter att betala. Alltför många småbutiker går under.

Men jag tror bestämt ändå att det lönar sig att sälja maskiner billigare och vara ärlig mot kunder (och god service). Sålda maskiner, glad min och rekommendationer är bättre än osålda maskiner och sura kunder. Affären kanske tänker att de tjänar mer om de sätter högt pris på maskin, men i själva verket förlorar de pengar eftersom kunden då går till en annan butik.

Som med mig, jag kommer köpa min maskin från UK.

Ja, de är ett gammalt släkte, som inte inser att folk håller koll på priserna och uppdaterar sig online.

avslutad141023 2007-09-26 10:26

näääää

jag tog hem en demo här i dagarna som inte gått mycket alls o den var inte såå kul kan jag säga, så jag valde att gräva djupare i plånkan o köpa en splitterny istället

vinkar Troll, som känner att det höll på att bli dumsnålt.

millsing 2007-09-26 12:55

När jag köpte min Huskvarna Quilt Designer II så var den ett år gammal och hade ingått i maskinparken på en kurs. Butiken sa att den var sparsamt använd.

Den var verkligen i nyskick, såg knappt att den var använd. Alla tillbehör jättefräscha och den var helt igenomgången och servad av butiken. Priset var också kanon och jag fick samma garanti som på en ny. Nu har jag haft den i över ett år och ångrar mig inte en sekund!!!

Om allt verkar bra, alltså både vara och pris, så skulle jag inte tveka att göra om det....:D

avslutad141023 2007-09-26 13:25

problemet

kan ju vara att en demo maskin kanske man inte är så försiktig med, jag tror många ska kolla vad den tåler, sedan är det tydligen en väldig skillnad på vad typ ett par månader betyder för olika personer.

lite använd är ju oxå ur betraktarens ögon.

jag köpte dock D1an använd o den var inga problem med. kolla efter skick, är den datoriserad kolla uppdateringar, där ser man ofta hur gammal en maskin faktiskt är

lycka till

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:35.