Vilket är standardformatet till Designer SE?
Jag ska ändra format på de broderier som jag har beställtoch ska beställa från Embroidery library men vet inte om jag ska välja "hus" eller "vip". Har det någon betydelse vilket man väljer?
|
hej
hus är ju grunden men vip går lika bra. vip har dock flera färger så gäller det EL så skulle jag absolut välja VIP
vinkar o önskar dej lycka till med nya maskinen |
Hm... Pulvertrollet...
Du verkar vara en fena på det här med att brodera på Husqvarna maskin (fastän jag ser att du tänker byta...) Du har möjligtvis inte 3D programmet också? Jag har installerat 3D studio och 3D digitizing men får inte digitizing att fungera. Det går inte ens att start upp. Jag har installerat om 2 gånger men det är samma fel hela tiden. "3D Digitizing Application har stött på ett problem och måste avslutas" står det... Jag mailade supporten i förra veckan men inte fått något svar. I dag försökte jag kontakta supporten via mail igen men det gick inte ens att komma in på "kontakt-sidan" |
Citat:
Den person eller det företag som har sålt programmet är den som ska hjälpa dig. Det är deras skyldighet. Felet kan ju ligga på många ställen, Fel i din dator, fel inkopplat osv. Därför måste det finnas en kompetent person som kan avgöra var felet ligger och din återförsäljare måste ha de kunskaperna för att få marknadsföra så här komplicerad varor som dagens brodyrprogram är. Du måste naturligtvis också göra klart för dig själv att din egen utrustning (dator) motsvarar de krav som programmet ställer. Så kontakta din återförsäljare i stället. HQ,s hemsida är för oss svenskar under all kritik och något intresse från deras sida att uppdatera den sidan åt oss är nog inte så prioriterat tyvärr. Inte sedan de såldes till USA. |
Jaså... det är såpass illa med HQ:s svenska support alltså...?
Då blir det till att ringa återförsäljaren i morgon då... Jag har svårt att tro att det är datorn som det är fel på. Då borde ju inget av programmen fungera. Då är det troligare att det är jag som gör något fel... eller gubben, för han har också försökt... |
Citat:
Nog för att vi är tvåspråkiga här i landet men nog borde sidan vara på svenska tycker jag. Uppdateringarna till de olika maskinerna fungerar alltsom oftast inte. Det kan vara sidorna som krånglar eller så är det nedladdningen eller så är det något annat fel. Tillbehörssidan ger inte den information som jag tycker den skall göra. Felen kan räknas upp i oändlighet och ingen verkar bry sig tyvärr. Kan det bero på att dom inte får in tillräckligt med klagomål kanske?? Jag vet faktiskt inte men när det gäller så här pass dyra maskiner så ska sidan fungera för oss besökare. Det skall finnas den information som vi behöver och den skall vara på svenska för oss svenskar. Det är för mig en viktig del och den gör att jag nog köper ett annat märke nästa gång jag ska köpa en maskin. Ett märke där jag kan få den service som jag önskar och där språket är på mitt modersmål. Det vore ju en annan sak om jag befann mig i ett annat land. Då kan man ju inte ställa krav på vilket språk en sida är på men här borde det vara självklart att den är skriven på svenska. |
Detta forum tar upp om 3d och vista och xp
http://www.sysidan.se/forum/showthre...ighlight=vista
Det är problem på olika datorer med xp. Skulle lägga det på min bärbara men det gick inte inte på den stationära med vista men på gubbens med xp gick det jätte bra, vet inte vad det är för problem men jag mekar vidare... Anne-Lii |
Måste bara få fråga lite mer angående detta och Pulvertroll`s svar att: Hus är grunden, vip har dock fler färger - så välj Vip då det gäller broderi från Embroidery Library.
Menar ni att beroende på vilken filformat jag väljer så är det mer eller mindre färgval i samma design? Nu har jag ju Jef och väljer det filformatet,men skulle det göra någon skillnad om jag välde Vip och sen konverterade till Jef? Ni får ursäkta om frågan är dum men jag förstår inte. Är det inte samma design i alla filformat eller är det skillnader? |
Skilnaden i antal färger är vilka färger formatet känner igen, kan identifiera och ge ett namn på. HUS har en gansk lite palett, men är å andra sdan ett kompakt format som tar liten plats på disken. Alla färgbyten bör komma med i alla format, men kanske under tokigt namn.
|
Jag har fått höra från HQ att HUS var ett av deras första format, passar de flesta HQ-maskiner. VIP och VP3 är nyare format (senare utvecklade) och innehåller därmed mer information. Passar de nyare maskinerna som Designer I, II och SE.
De älder DIorna med diskett hade väl även ett eget format (SHV), tror jag... Har Designer I med USB. Försöker alltid välja VIP eller VP3. Det senare finns nästan bara på HQ´s egna kort. /Andy |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:20. |