Gepyrspetsar i Stockholm
Jag behöver som titeln anger få tag på geypyr spets, gärna rätt smal och svart. Vilka affärer kan tänkas ha det ?
Jag har begränsat med tid att leta (jobbar själv under butikstid nämligen) så jag behöver tips så jag slipper springa runt alla textilaffärer i centrum. Tack på förhand /L |
På kungsgatan
Hej nära eller precis efter uppgången till regeringsgatan (man kan missa den) finns en liten affär med mycket knappar och band och spets av alla de slag, kommer inte i håg vad den heter, kommer man från centralen så är det på höger sida. De tar bara kontant betalning.
Men om de har sådan spets som du vill ha vet jag inte... Anne-Lii |
Lite nyfiken
Vad är det för slags spetsar?
|
Jag skulle nästan tro att Sidenkarlsson har sån spets. Dom saluför ju mycket tyger för bröllop och fest och även spets och band.
|
Ann1e
Här ser du nåra exempel på gepyrspets (på engelska heter det venice/venise lace) http://www.cheeptrims.com/store/subc...CategoryID=180 |
Tack så mycket! Sådan spets har jag använt ibland men det var ett tag sedan. Hade ingen aning om att de hade ett särskilt namn. Man lär sig alltid någont nytt så sysidan!!!
|
Kolla med Simbra Siden på Upplandsgatan, de brukar ha lite finare spetsar, minns inte riktigt om det var Gepyrspets jag såg hos dem.
|
Gepyrspets heter ockso gepuire lace på engelska. Jag skulle rekommendera att kolla lite på engelska webbaffärer, här i Sverige har jag märkt att gepyrspets och annat som kan tänkas användas för brudkläder lätt åker upp några hundralappar i pris.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:53. |