Vad gör man med lagningslappar annat än lagar?
Köpte för längesedan ett parti sybehör som också innehåll en stor kartong med lagningslappar, dvs. ovala tyglappar som man sätter på knän, armbågar m.m.
Dom är enfärgade, i chintz-aktigt tyg(lite blank bomullsblandning), quiltade med tunn vadd som fodring och även bandkantade och nu funderar jag som tusan vad jag ska göra med dom.... Jag vill skapa något men kör hela tiden fast med mina tankar. Någon som har tips??? Hade dom varit kantiga istället så hade jag för länge sedan sytt ihop dom till ett annorlunda lapptäcke men det funkar ju inte....suck.... Det kliar i fingarna....:D |
Du kan visst gör en lapptäcke av ovala lappar. T.ex. crazyquilt går att göra en intekantiga lappar.
|
Du kan sy ihop två och två med en öppning så att du kan handsy på ett blixtlås, så blir det små färdigquiltade necessärer...Med en liten applikation tror jag att de kan bli ganska så fina (och annorlunda och snabbsydda!)
|
VivoPlena: Hur ser ett crazy quilt ut?? Har noll kunskap inom det ämnet....kom gärna med länktips - vill lära mig mera...! Och även prova på att göra ett...
Filippa M: Såklart, man kan göra små väskor och fodral, att jag inte tänkt på det innan... Och jag som har mängder av korta dragkedjor. Tusen tack!!:p |
man kanske kan förstärka vantar med dem? i greppytan menar jag...
|
PeterH: Också en jättebra idé...!!:p
|
har
du en brodyr maskin är sånna bitar perfekta att ha till in the hoop projekt!!
jag har en stor låda just med småskit för att hoopa med |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:34. |