litet strykbord, namn?
Hej!
Jag undrar vad ett sånt litet strykbord heter som man använder när man ska stryka små detaljer som e svåra att komma åt på ett vanligt strykbord. Nån som vet eller har någon annan ide' på vad man ´kan änvända för att pressa svängda sömmar (typ bystsömmen på mittframstycke och sidoframstycke på korsett) /tack :) |
Tror du menar en klyvpress.
|
Hej.
Det kan också vara en presskudde du tänker på. Den används till svängda/rundade sömmar. Här kan du köpa en sån: http://www.bergman-johansson.com/sho...sok=presskudde Mvh Ann |
1 bifogad(e) fil(er)
eller en så'n här, kanske? Jag brukar kalla den ärmstrykbräda, men det kanske är fel.. :)?
/Gunilla |
Tack
TAck för hjälpen! Fick svar på min fråga :)
|
Vad bra att det löste sig... lite nyfiken bara - vad blev det? Klyvpress, presskudde eller ärmstrykbräda? ;)
/Gunilla |
Jag har inte bestämmt mig än :) Förstår mig inte på vad klyvpress är, hittade ingen bild på den. inte hört talas om det innan. Men tror det kan bli både presskudde o ärmstrykbräda, tror båda är bra på sitt sätt.
|
Kolla Bergman & Johansson
Det finns ett företag i Borås som heter Bergman & Johansson. Jag beställde deras produktkatalog för ett tag se´n. Om jag inte minns fel har de flera olika typer av brädor (och en massa andra roliga saker man vill ha:) Kommer inte ihåg adressen, men du kan googla på namnet. Lycka till!
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34. |