Symaskin symaksin vilken är du?
Det är alltså dags... min gamla singer maskin blev inte sig själv igen ens efter en service... reparatören sa... ja det är nog dags att börja se sig om efter en ny... som fungerar då alltså som kan sy utan att åka fast för pressarfotsfylla... suck...
det har gått en månad snart och jag drömmer om symaskiner och kommer på mig själv att tänka på alla de olika modellerna som jag kikar på... inte för att jag blir så mycket klokare... men bit för bit s¨börjar det klarna... hahahaha sen nästa dag så har jag ändrat mig igen... Jag velar mellan Elna 6600 eller 7200 och en 8200 eller om man ska slå ihop det till en maskin alltså då 8600... Eller ska det blir en Janome eller 2? en MC 6600 PRO och en MC 300 eller 350.... Det låter som jag har kommit en bit på väg eller??? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHä!!!:confused: hjääälp mig i detta träsk!!! vad är fördelarna nackdelarna prisbilder annat att tänka på.... det är de här maskiner jag kommit fram till ligger i den behovssfär som jag inbillar mig att det är som jag behöver... jag är trött på att brodera med min vanliga maskin och sköta stygnbredden med manuellt arbete hihi:confused: |
Jag har en Janome 6600P och Janome 350E
Mycket symaskiner för en relativt liten slant. Jag är mycket nöjd med mina maskiner. 6600 är snabb, stark och stadig, övermatningssystemet är helt suveränt, knälyft och trådklipp. Brodermaskinen är jag också mycket nöjd med, det som skiljer 300 från 350 är trådklipp, den varnar för att undertråden håller på att ta slut, och man kan även använda ett usb-minne + minneskortet. 6600 kostar ca 13500,- 350 är nog i ungefär samma prisklass. Men är man kund, eller köper flera maskiner samtidigt brukar det gå få ner priset en aning. Prova Dig fram till vilken maskin och vilket märke Du känner bäst för. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:48. |