Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Husqvarna Rose (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=10364)

Patricia 2007-08-14 21:16

Husqvarna Rose

hej
i "min" butik i stan så har de ett erbjudande om en Rose har jag för mig att den hete. En broderings maskin.
Den hade visst kostat 14.500 kr och var nersatt till 8000 kr nu. Är det någon som har en sådan?
Ska man köpa till en massa saker?
Jag är nybörjare på broderings maskiner.
Jag vill så gärna ha en men har ju inte råd.
Kram Patricia

beda 2007-08-14 21:50

Har en sån i skolan som fungerat mycket bra i nästan 10 år. Kan tänka mig att många här på forumet har fler synpunkter än jag. Men som sagt, den har fungerat mycket bra och den är flitigt använd.

avslutad141023 2007-08-15 07:00

Gillade min rose

Jag har haft en Rose. den är kalas bra!!
lätt använd, skitstark , supersymaskin!

men, om man köper sig en rose så ska man veta att man är väldigt begränsad. man ska vara nöjd med att bara brodera 10x10 med den, det finns visserligen en 10x17 ram till den, men nja det blir inte så bra med detaljrika brodyrer som man måste dela för att sy i hop tyvärr...

så köper man den ska man veta att det är ett begränsat utbud o möjligheter med vad man kan brodera...

gillar man små dekorer, pluttiga små saker, då är ROSEN underbar o prisvärd med 8000.

det man måste veta dock är att man tröttnar ruskigt fort på korten, så ett data program är ett måste för att verkligen kunna ha nytta av sinm brodyrmaskin, samt att man behöver en kortläsare...

Men åhhh vad jag är glad att jag köpte min rose!!

avslut080512 2007-08-15 09:12

Om maskinen är ny är det ett bra pris.

Jag har två brodermaskiner, ville inte göra mig av med Rosen när jag skaffade en annan.
Visst är man begränsad vad gäller broderier men för mig funkade det bra. Broderkort, eller card som de heter kan Du försöka köpa billigt begagnat.
Följer det med några kort till den maskinen?

Ett alternativ om man vill ha en större maskin kan ju vara att dela upp betalningen, kolla olika finansieringsköp med Din handlare.

Lenis 2007-08-15 09:30

Min första brodermaskin var också en Rose. Trivdes bra med den, men kände mig snart begränsad.
Priset på maskinen är klart ok, men betänk varför de säljer ut den......
Eftersom jag har lite inside info, så vet jag att den ska utgå. Detta kommer att resultera i att korten till maskinen kommer att utgå. Du blir tvungen att ha dataprogrammen. Kortläsaren kommer också att försvinna, så du måste köpa dataprogrammen och kortläsare ganska fort. De gamla kortläsarna kan vara svåra att få tag i kompatibla med de nya progrmvarorna och operativsystemen.

laika 2007-08-15 13:43

Jag har en rose. Hade jag råd skulle jag vilja ha en med större broderiyta. Men maskinen är okej så om jag någon gång tänker ska ny så blir den kvar hos mej.
Laika

Avsl080403 2007-08-15 13:59

Jag började med rose, jag var helt nybörjare på broderi, men redan efter 2 mån tyckte jag att den var för liten jag ville brodera större saker så jag bytte upp mig till designer 1. köpte på mig den största bågen och anv. den mycket,
har nu bytat tikll en Brother innov-is 4000d är jätte nöjd med den som brodermaskin och vanlig maskin, men jag saknar min stora båge, brothers har 18 x 30 cm, men designers var 15 x 36 cm. Jag har broderat husqvarnas stora blommor... men jag får förminska dem lite så går det bra.

Sotis 2007-08-15 17:44

Tänk på at Rosen är en utmärkt symaskin också! Man får mycket för pengarna, men som det har sagts växer man ofta snabbt ur en 10x10-maskin. För att utnyttja den bra behöver du en kortskrivare för bortåt 2000, så det får du tänka på om du jämför med något annat.
T.ex. Janome 300 har större broderiyta, och kostar runt 10000 ny, om den fortfarande finns (har ersatta av 350), men då fär man förstås inte en vanlig symaskin, so med Rose.

Sotis 2007-08-16 15:25

Ser att det stämmer att man frå Janome 300 för runt 10 tusen: http://www.skovdesymaskiner.se/svdbu...ine/index.html
kort och adapter för att föra över mönster kostar ett par hundra.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:47.