Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Husqvarna Rose (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=10364)

Patricia 2007-08-14 21:16

Husqvarna Rose

hej
i "min" butik i stan så har de ett erbjudande om en Rose har jag för mig att den hete. En broderings maskin.
Den hade visst kostat 14.500 kr och var nersatt till 8000 kr nu. Är det någon som har en sådan?
Ska man köpa till en massa saker?
Jag är nybörjare på broderings maskiner.
Jag vill så gärna ha en men har ju inte råd.
Kram Patricia

beda 2007-08-14 21:50

Har en sån i skolan som fungerat mycket bra i nästan 10 år. Kan tänka mig att många här på forumet har fler synpunkter än jag. Men som sagt, den har fungerat mycket bra och den är flitigt använd.

avslutad141023 2007-08-15 07:00

Gillade min rose

Jag har haft en Rose. den är kalas bra!!
lätt använd, skitstark , supersymaskin!

men, om man köper sig en rose så ska man veta att man är väldigt begränsad. man ska vara nöjd med att bara brodera 10x10 med den, det finns visserligen en 10x17 ram till den, men nja det blir inte så bra med detaljrika brodyrer som man måste dela för att sy i hop tyvärr...

så köper man den ska man veta att det är ett begränsat utbud o möjligheter med vad man kan brodera...

gillar man små dekorer, pluttiga små saker, då är ROSEN underbar o prisvärd med 8000.

det man måste veta dock är att man tröttnar ruskigt fort på korten, så ett data program är ett måste för att verkligen kunna ha nytta av sinm brodyrmaskin, samt att man behöver en kortläsare...

Men åhhh vad jag är glad att jag köpte min rose!!

avslut080512 2007-08-15 09:12

Om maskinen är ny är det ett bra pris.

Jag har två brodermaskiner, ville inte göra mig av med Rosen när jag skaffade en annan.
Visst är man begränsad vad gäller broderier men för mig funkade det bra. Broderkort, eller card som de heter kan Du försöka köpa billigt begagnat.