Trådändarna rymmer!
På vissa trådrullesorter är det ju så praktiskt att det finns en skåra där man sätter tråden i när man inte ska använda rullen så att den inte rullar upp sig helt, men hur gör man med Robison-antons broderitråd? (och andra koner också) Tråden är ju så halkig också så det rullar ju av så mycket! Är det någon som har något bra tips?
/Maria |
På Robinson-anton tådrullarna sätter du fast tråden genom att hålla tråd rullen med ena handen och sen med den andra handen böjer du ner botten plattan lite. i skåran som bildas fäster man tråden, (Det hörs ett litet klick i plattan)
Finns även två fyrkantiga markeringar på bottenplattan där tråden fastnar när du snurrar runt tråden. Hoppas du förstår vad jag menar, annars kan jag ta bilder och lägga ut på sysidan..... i morgon. MVH Eva |
Tack för tipset Eva. Jag hade ingen aning om att det fanns en skåra i Robinson-anton trådrullarna, så jag sprang genast o tittade och visst fanns den där :)
|
AHA! Ja, jag förstår! Det skulle jag aldrig ha kommit på själv! Tack Eva!!
/Maria |
upptäckte också........
för bara ett par dagar sedan att man kan böja ner bottenplattan på de större rullarna.
På rullarna med pappkärna sätter jag ett gummiband i kors runt. |
De rullar som har för kort pappkärna för att sätta gummiband i kors över sätter jag en liten hårsnodd på, då hålls tråden kvar bra också.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14. |