Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Halvfärdiga projekt (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=4978)

freja71 2006-05-22 10:15

Halvfärdiga projekt
 
Hejsan.
Är det bara jag som har en hel drös halvfärdiga projekt hemma?
Jag har minst 3 plagg som jag börjat sy på men inte fullföljt.
Det kommer ofta något ännu roligare syprojekt emellan.
Mvh
Ann

deliana 2006-05-22 10:17

Ojojojoj, du är såå inte ensam.

Jag har nog närmare 30 projekt av olika slag (Såväl stickningar, virkningar och sömnadsprojekt) som ligger i stora hobbygarderoben här hemma och väntar på den där oerhört vackra dagen när jag ska göra färdigt allt ;)

Jag är så oerhört lättdistraherad och om jag får en jättebra idé mitt i ett projekt hoppar jag direkt vidare till den nya idéen och då glömmer jag bort den gamla....

axyzvslut 2006-05-22 10:33

Jag var likadan när jag var yngre. tusen % angagemang i nya projekt som ebbade ut lite med tiden.Jag har tvingat med till att ta det lugnt och njuta av det jag gör och koncentrera mig på en sak i taget. .
Man skall ta till sig måttot: Det är inte resan mål som är huvudsaken utan vägen dit.

millsing 2006-05-22 14:10

Vad härligt att höra att man inte är ensam om den egenskapen!! Hade tänkt att ställa denna fråga själv till alla er här på forumet...:D

Har också massor av halvsydda kläder typ skjortor, klänningar m.m. som fortfarande hänger i en garderob och väntar på sin tur. Dessutom otaliga stickningar, virkprojekt och lite annat smått och gott. MEN tack och lov är alla färdiga projekt ännu fler....hihi..

Hej hopp!

Vildhavre 2006-05-22 16:30

Här är en till med en drös halvfärdiga projekt. Inventerade precis en stor träkista som har stått orörd i ett år i mitt rum hos mina föräldrar. Hittade syprojekt som jag inte ens kommer ihåg vad det skulle bli längre =/ Fast i sommar ska jag göra ett försök att avsluta några av projekten i alla fall..

asa1970 2006-05-23 21:42

Ni är inte ensamma!
 
Min man klagar på mej att inget ting blir färdigt!
Men vad ska man göra när man vill så mycket och har så mycket ideer om allt, men så lite tid?
Man skulle vara rik och all tid i världen för att kunna göra allt!
Kram Åsa!

ichigo 2006-05-23 22:27

Är det någon som slutför allt? Jag tror jag har 100 projekt hemma som inte slutförts..

Mifflan 2006-05-24 00:44

hm
 
Känner tyvärr igen mig.

Lusten finns men inte tiden. Kanske dags att slänga allt gammalt och börja på ny kula.
Inget nytt innan det förra är avslutat.
Vad tror ni?


http://mifflan.blogsome.com

ichigo 2006-05-24 01:41

Å andra sidan om man tycker det är traggligt så ska man inte tvinga sig att slutföra (såvida man inte har skyldigheter gentemot andra personer).. Hellre låta kreativiten sprudla.

Jag konstaterar en faktum- ju äldre man blir desto mer ufon blir det. (unfinished objects)

Fast om en ufo är så pass gammalt att man tycker att det är fult/horribelt så är det nog bättre att slänga, recycla material eller skänka bort till nån/organisation... Det ska jag nog börja med.

HelenD 2006-05-24 04:50

Jag måste ta tag i alla dessa "ufo:n" i sommar. Det börjar bli dags att flytta till en större bostad än min etta med sovalkov på 39,5 m2. Om jag inte flyttar så är det i alla fall dags att tapetsera/måla om och då måste jag ändå tömma lägenheten.

Har fler projekt som ligger på is än jag vill veta av.

Beth 2006-05-24 06:01

Mina liggande projekt vilar. Jag köpte en liten klädställning på Rusta för 50 kr nu i veckan och dök in i skåpet och lådan med vilande quiltalster. Jag valde ut några och hängde upp dem på kjolhängare. Resten ligger i dvala i skåpet. Jag visste inte att jag hade så mycket vilande projekt. En del är vilande då jag inte hittat "rätt tyg" till ramen, baksidan etc. Så rätt som det är så dyker "det" tyget upp entusiasmen återkommer och då blir det färdigställt. Ibland gör jag enstaka block i olika färgställningar för att testa hur det blir, de ligger där som provlappar. Kanske blir det en provlappsquilt av det så småningom. Sen har jag en liten hög i en korg i vardagsrummet som väntar på handsömnad framför TV:n. Och det blir lite gjort då och då, för man har ju inte mycket tid till TV när man har symaskin.

altikh 2006-05-24 07:05

Jag har en hel del ufon i garderoberna jag med :o Har funderat på om man inte kunde byta de med någon annans ufo? En ufo-bytardag eller kanske hellre ett ufo-album här? Skulle säkert kännas bättre att slutföra någon annans än att slänga sina egna. Någon som är intresserad i ett äkta 70-talsbroderi? (det saknas garn i en färg) Eller en väska med rött foder som fäller? ;)
/Alice

Bibbi 2006-05-24 07:38

Var lite stränga mot er själva.
För att starta ett nytt måste 2 gamla bli klara.
:D Bibbi

Lingling 2006-05-24 07:49

jodå ...
 
DEt ligger att par stickningar, ett par broderier och så är det tre lapprojekt som pågår, det är kanske inte det värsta, det ligger en hel del tyg som öht inte är påbörjat också nämligen. En del med klara mål om vad det ska bli, annat med mer vaga idéer. Min man morrar en del åt mitt "stash-byggande", jag köper, bunkrar gärna mer tyg hit och dit för drömda framtida projekt, som jag inte vet när jag får tid med ... Intalar mig själv att jag inte ska köpa mer NU, inte förrän ngt är klart, men sedan tänker jag att tänk om jag inte hittar ngt sen när jag ska sätta igång ...

axyzvslut 2006-05-24 08:45

Även om jag var för vidlyftig i min kreativitet när jag var ung. så slutför jag i stort sett alla mina projekt i dag.
Som Bibbi säjer man måste vara sträng mot sig själv och villja lära sig det.
Första hjälpen mot det är väl att inte starta fler an ett i taget.
Ann-Christin


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.