Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt om symaskiner (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   1700-2000 kr rimligt servicepris... (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=8323)

Hanna-Elisa 2007-03-06 09:02

1700-2000 kr rimligt servicepris...
 
...på en 40 år gammal Singer Golden panoramic 670G?

Jag har ringt runt för prisuppgift för service för ovan symaskinsom jag fått ärva efter att den stått ett antal år.

Samtliga blir smått lyriska och talar sig varma för hur bra maskinen är "det görs inte sådana här bra maskiner längre" "riktig kvalité" "har alla tillbehör" "Kan sy allt" " håller hur länge som helst"

Det är förstås roligt att höra - håller ni med?

Priset i Uppsala på Babra symaskinservice sticker ut han vill ha 1700-2000kr. Någon som har en uppfattning om priset är rimligt?

Någon som har erfarenhet av Babra symaskinservice?

Övriga i Enköping och Västerås säger 5-600kr så det är en stor skillnad...

Vad säger ni:confused:

avsl090 2007-03-06 09:13

Låer hysteriskt
 
mycket tycker jag

Jag fick förslag på mellan 6-800 kr för min Husqvarna som har ca 12 år på nacken och inga elektroninska delar utan enbart mekanisk. Plus eventuella betala för eventuellt utbytta delar.

Se bara till att du får garanti på att den fungerar och vad de har bytt ut. Samt att de kontaktar dej innan de byter ut trasig del så du inte får en shock när du hämtar maskinen.

Lycka till med din maskin

Alvan 2007-03-06 09:18

Låter mer som ett pris på renovering än service tycker jag. Frågan är vad du får för pengarna.

avsl0203 2007-03-06 09:20

Kan inte annat än hålla med om att det låter hysteriskt dyrt. Vad är det för något som behöver göras? Är det en massa delar som ska bytas ut på maskinen?

Hanna-Elisa 2007-03-06 09:32

Citat:

MonikaW skrev:
Kan inte annat än hålla med om att det låter hysteriskt dyrt. Vad är det för något som behöver göras? Är det en massa delar som ska bytas ut på maskinen?
Nej, detta är grundpriset för servicien. Om något behöver repareras eller bytas ut blir den kostnaden utöver grundpricet.

Babra symaskinsrvice argumentation (han servar åt uppsalas skolor):

En normal servive av em maskin som servas regelbundet tar han 895 kr för . Men eftersom min maskin stått i många år och dessförinnan inte servats så är den väldigt igengrodd och det kommer helt enkelt att ta längre tid att utföra arbetet...

Hanna-Elisa 2007-03-06 09:34

Citat:

Alvan skrev:
Låter mer som ett pris på renovering än service tycker jag. Frågan är vad du får för pengarna.
Ser att du bor i Västmanland kan du rekommendera någon i Västerås?

Alvan 2007-03-06 09:35

Nä, jag bor i Stockholm :)

Hanna-Elisa 2007-03-06 09:36

Citat:

Alvan skrev:
Nä, jag bor i Stockholm :)
Förlåt, jag klickade på fel!!

Hanna-Elisa 2007-03-06 09:37

Citat:

MonikaW skrev:
Kan inte annat än hålla med om att det låter hysteriskt dyrt. Vad är det för något som behöver göras? Är det en massa delar som ska bytas ut på maskinen?

Kan du rekommendera någon i Västerås?

avsl0203 2007-03-06 09:42

Jag har aldrig lämnat in någon maskin i Västerås men såg i förra veckan i ett skyltfönster där de hade specialpris på service. Kan försöka gå förbi affären på lunchen idag å se om jag ser något i skyltfönstret, kolla namnet på butiken å ev få fram ett telefonnummer. Eller så kanske det är någon boende i Västerås som kan rekomendera någon som de vet är bra? (Jag bor inte i V-ås utan jobbar bara där)

Hanna-Elisa 2007-03-06 09:53

Citat:

MonikaW skrev:
Jag har aldrig lämnat in någon maskin i Västerås men såg i förra veckan i ett skyltfönster där de hade specialpris på service. Kan försöka gå förbi affären på lunchen idag å se om jag ser något i skyltfönstret, kolla namnet på butiken å ev få fram ett telefonnummer. Eller så kanske det är någon boende i Västerås som kan rekomendera någon som de vet är bra? (Jag bor inte i V-ås utan jobbar bara där)
Om du hinner så är det jättegulligt av dig men bara om du har tid och lust:)

Milla 2007-03-06 10:15

Förstår inte problemet… Vad är det för fel på din symaskin? Kanske du behöver inte serva den över huvudtaget! Att droppa ett par droppar olja där det ska kan du ju själv efter en brukanvisning. Helt gratis! Sådan service gör jag själv då och då. :p

560:- kronor kostar det att serva, om jag minns rätt .

Winberg 2007-03-06 10:38

Hej jag har serviceat minna gamla husqvarna maskiner och betalade då ca 500- 600 kr inte mer + sedan vad som behövdes byttas ut natyrligt viss. Men bara servicen låg på detta. Kram Karin

Ankungen 2007-03-06 11:39

Antagligen får jag skäll nu men... välj någon annan än Babra.

Annika

Hanna-Elisa 2007-03-06 12:00

Citat:

Ankungen skrev:
Antagligen får jag skäll nu men... välj någon annan än Babra.

Annika

Varför skulle du få skäll:confused:

Snälla motivera - är babra värd pengarna eller inte? Vad gör babra som de andra inte gör?

Har du någon annan att rekommendera?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.