Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Tyger och tillbehör (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Bomullstyg till sommarklänning? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=24388)

panil 2011-05-02 20:55

Bomullstyg till sommarklänning?
 
Försöker igen, har nämligen ingen koll alls om vilka tyger som passar till sommaren.

Vill ha ett tunt (gärna lite transparent), lätt tyg att ha till en sommarklänning, någon som kan komma med lite tips? :)

Lithia 2011-05-03 09:05

Bomullsvoile är transparent. Stoff och stil har flera varianter, de har även en bomullscrepe som jag tror skulle passa.

/L

syfantasten 2011-05-03 09:12

Jag var på Gittes härom veckan och då hade hon en mängd skjorttyger i bomull som de höll på och rullade upp och stoppade in på hyllorna.
Jag tycker Gittes har blivit mycket bättre, standardpriset har gått upp till 69 kronor men det är trevligare tyger i hyllorna och det som är uppsytt är betydligt roligare.

J-Olsson 2011-05-03 17:45

Citat:

syfantasten skrev: (Inlägg 154031)
Jag var på Gittes härom veckan och då hade hon en mängd skjorttyger i bomull som de höll på och rullade upp och stoppade in på hyllorna.
Jag tycker Gittes har blivit mycket bättre, standardpriset har gått upp till 69 kronor men det är trevligare tyger i hyllorna och det som är uppsytt är betydligt roligare.

Hel off topic, men jag håller med dig! Gittes är ett paradis!

marianne58 2011-05-03 18:23

Stackars jag som har alldeles för långt till Skåne!

ichigo 2011-05-04 23:05

Jag bor i Göteborg har således långt till Gittes, tidigare var jag tvungen att passa på när sambon skulle ner på någon stor släktkalas. Men nu har mina föräldrar köpt ett torp vid Sölvesborg (kul och lite oväntat, de brukade ju tidigare gilla Bohuslän) så jag åker ibland med och då brukar jag be om att ta en avstickare till Gittes.

Gillar också att de har skitbillig spets/band. :) Hade i alla fall. Trots allt sista ggn jag var där var i sommar 2010.

Det jag gillar med Gittes är dels priset och dels för att de inte snöat in sig på modetyger från "säsongen" utan också har en hel del gammalt också. Förmodligen helt enkelt pga att de har skitstor lokal.

Men jag glömmer inte de lokala tygaffärerna här i stan, måste ju hålla dem igång. :) (blir alltid så ledsen när någon blivit tvungen att stänga)

albasmormor 2011-05-05 03:47

Hej

Gittes är verkligen ett paradis för oss syälskare.

När du ändå är på det hållet så besök även Jonic-textil som finns ca 8 km därifrån.

De har dock bara öppet =Lagerförsäljning en gång per månad, kolla deras hemsida

hejaida 2011-05-06 08:04

Citat:

albasmormor skrev: (Inlägg 154158)
Hej

Gittes är verkligen ett paradis för oss syälskare.

När du ändå är på det hållet så besök även Jonic-textil som finns ca 8 km därifrån.

De har dock bara öppet =Lagerförsäljning en gång per månad, kolla deras hemsida

Ja visst finns där mycket kul... Förra månaden stoppade jag en kasse full med småbitar jag övade mig på att sy trosor av. Kul och lärorikt! Mina föräldrar bor ett stenkast från lokalen, bra för mig :):)

ichigo 2011-05-06 18:54

Tack för tipset. Ska försöka komma ihåg nästa gång. Är det närmare till malmöhållet?

syfantasten 2011-05-06 21:38

Skulle bara försöka ta bort ett tokigt svar....


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.