Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   "namnband"/designetiketter (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=8157)

deliana 2007-02-22 07:06

"namnband"/designetiketter
 
Sökte igenom forumet efter de tidigare diskussionerna och har kollat sidorna men hittade inte helt det jag söker...

Kanske har någon av de oftast nämna "sajterna" det jag söker, men jag hittade det i alla fall inte.

Jag skulle vilja ha namnband/designetiketter som man syr fast i en söm, alltså en dubbelvikt liten sak, som en typisk "tvättrådslapp" eller storlekslapp som brukar sitta på insidan av kläder. Vet ni om någon butik (helst på internet) som gör sådanna etiketter efter min design/text?

Dom ska sys fast på utsidan av fina påsar jag ska sy till en väninna som har ett företag och för att vara diskreta kom vi fram till att det vore nog allra finast och smidigast med den typen av band, vi var inne på att få uppbroderade lite applikationer av logotyp/namn först och sy dit dem på påsarnas framsida, men vid närmare eftertanke blir det nog lite för skrikigt och lite väl mycket reklam-varning på den färdiga påsen. ;)

Malin.J 2007-02-22 07:16

Precis sådanna kan du beställa på www.namnband.se du kav välja storlek och hur de ska vikas. Titta under företagsetiketter. Minsta antal man kan beställa är 25. //Malin

deliana 2007-02-22 07:26

Ja men titta!
Helt blind är man visst... ;)

Malin.J 2007-02-22 11:50

Skulle äntligen ta mig samman och beställa fin märkning av mina sydda saker. Då visar det sig att de skulle kosta över 30 kr styck (plus moms), trist, det blir väl så dyrt. Så fina saker syr jag inte! Har ni hittat billigare? //Malin

minx 2007-02-22 13:09

Jag trycker mina själv
 
de blir kanonsöta och man kan få de precis som man vill...
Transferpapper och värmepress :)

artesaan 2007-02-22 13:53

Re: Jag trycker mina själv
 
Citat:

minx skrev:
de blir kanonsöta och man kan få de precis som man vill...
Transferpapper och värmepress :)

låter intressant!kan du beräta hur du gör ?

minx 2007-02-22 14:12

Transferpapper
 
Köper transferpapper för skrivare. Designar mina etiketter i illustrator. Spegelvänder och skriver ut. Sen trycker jag på vita band med hjälp av en transferpress (värMepress)

(Det finns även transferpapper för vanligt strykjärn på tex clas olsson och bokhandeln. Har dock testat många av dessa och tycker inte de håller måttet. Men om någon vet av att bra märke får de ju gärna dela med sig :P)

På så sätt kan man få hur roliga unika band man vill och dessutom lägga tvättråd hemsidesadress kontaktinfo etc på baksidan.

KarinA 2007-02-22 16:45

Låter ju superkul. Skulle inte du Anna kunna lägga ut en bild av dina som exempel på hur det blir?
Undrar dessutom vad en transferpress är för något, är det en jättemaskin som bara används för detta bruk eller?
Kram Karin

minx 2007-02-22 16:54

Fotograferar mina små etiketter imorron (när det är ljust det blir så grynigt nu)
Så får ni se vad fina de blir och enkelt är det åxå :)

minx 2007-02-23 09:20

Etiketterna
 
http://www.minx.se/anna/db/etiketter.jpg

Här kommer den utlovade bilden. Som ni ser kan man göra dem i princip hur man vill. De rosa är 25 mm breda de smala 18 mm och tryckta åt andra hållet.
Tvättrådet är baksidan av de rosa.

Jag brukar trycka de även på bomullsband (på bilden polyester - (material beroende på vad de ska användas till...) Bomullsbanden får en mattare yta.)

artesaan 2007-02-23 10:03

dina namnband är väldigt snygga!!
ett mycket bra alternativ tycker jag det ser ut som!
måste nog ta o pröva.

avsl0203 2007-02-23 10:17

Snygga band, men att köpa en maskin för flera tusen bara för att trycka band känns lite som overkill. Så alla ideer om vilka strykapå med vanligt strykjärn papper som är bäst vore trevligt att veta :)

Eller om det finns någon billig minipress kanske?

minx 2007-02-23 10:24

Transferpapper
 
Ja det ska finnas bra transferpapper för strykjärn åxå :) så folk med erfarenhet av såna - Shoot!
Förmodligen så behöver det inte vara så jättehög kvalite på pappret eftersom det man ska trycka på är så litet. Enklare att få jämn värme och tryck då :)

Jag trycker ju på större ytor (t-shirts tyger) och då funkade det inte med strykjärnsanpassade papper.

Malin.J 2007-02-23 10:30

Oj, vad fina dina band var!! Har du en tryckpress för band? //Malin

minx 2007-02-23 13:11

Ingen trycpress speciellt för band utan jag tar banden och sen passar jag in de under trycket. Ibland blir det lite snett ska erkännas men mer och mer sällan :)

Angående transferpapper så gick jag igenom en del forum där flera här på forumet använt sig av strykjärn och transferpapper med bra resultat. Är ni sugna på att testa trycka egna band surfa runt bland albumen och fråga vad de använt sig av för papper.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.