Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Swap (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Desperat Husmor - En nostalgisk swap (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=15530)

Rene 2009-01-24 14:37

Japp, inte en dag före den 1:e blir jag färdig med mitt! Mitt uppe i dop just nu. Ska byta rosetter på vår 104 åriga dopklänning just NU, så förklädet får vänta. Men det är på G! ;.)

Gidget 2009-01-24 18:20

Nu är jag också klar bara lite handsömnad framför Körslaget ikväll. Mitt skickas måndag 2 februari inte en tag tidigare. Men man är ju nyfiken på vad man får så det blir svårare att vänta på att det ska komma i nästan 2 veckor till.

Kickelina 2009-01-24 18:44

Oj då, nu blev det tokigt. Jag har nog läst instruktionerna dåligt och är dessutom lite stressad att jag skulle glömma bort det eftersom jag har det så stressigt närmaste veckorna. Men nu blev det så och jag ber om ursäkt för det. Men bilden får ni i rätt tid.

iamia 2009-01-25 17:19

Jag har inte börja än, skulle idag men tyget jag hade tänkt att använda blir inte snyggt så i morgon ska jag köpa tyg och börja sy. Modellen har jag valt ut iaf.:)

symamsell 2009-01-25 17:47

Lite inspiration
 
En hel tidning bara om förkläden!

http://rd.joggles.com/?pf=18131

/Merja

monicka 2009-01-26 12:34

Nöjd
 
Hade en idé om förkläde, tyg och färger.
Sen går jag av en slump förbi (nåja, slump och slump men det låter bättre!) förbi Tygvaruhuset och då hittar jag förklädestyget. På två sekunder har jag ändrat både tyg, modell och färg!
Nu e jag nöjd! :D /M

monicka 2009-01-30 16:10

Nästan klar
 
Sådärja!

Nu har jag förklädet så gott som klart,lite finputs kvar bara. Jag är nöjd,jag tror Bree hos de amerikanska desperata hemmafruarna skulle bli lite avis,faktiskt! :D

I morgon blir det grytlappar,måste bara fixa något mellanlägg som inte bränner fingrarna av mottagaren!

Hur går det för er andra? /M

iamia 2009-01-30 16:17

Jag är snart klar men jag är INTE nöjd så det får nog bli en till.:confused:

AnneliePersson 2009-01-30 21:05

mellanlägg för grytlappar
 
Jag har sytt en hel del grytlappar och jag föredrar att ha bordsfilt som mellan lägg. Det är bra att tvätta det först eftersom det krymper en hel del.Annelie

Rene 2009-01-31 15:07

Jag är precis där jag sa jag skulle vara, klart i morgon kväll antagligen! Eller måndag fm! Men det blir klart! :-) Spännande med alla reaktioner och att se bilderna!:D

monicka 2009-01-31 15:56

Citat:

AnneliePersson skrev: (Inlägg 108818)
Jag har sytt en hel del grytlappar och jag föredrar att ha bordsfilt som mellan lägg. Det är bra att tvätta det först eftersom det krymper en hel del.Annelie

Tack för tipset! Fanns bordsfilt i mina skåp efter salig svärmor! Behövde inte gå och handla.

Däremot så har en grytlapp tagit nästan lika lång tid som förklädet...hur svårt kan det va? (svårt, tydligen)...:mad:
Lägger ner för idag, få se om jag gör en ny i morrn.

/M

tk81 2009-01-31 16:08

jag kommer att vara utan internet nästa vecka vet ej vilken dag det nya internet kommer igång så min bild kanske kommer lite sent hoppas det inte gör något. vad duktiga ni är som har hunnit sytt färdigt själv måste jag sy det imorgon då jag inte har hunnit göra det än.

iamia 2009-01-31 16:45

Therese kan du inte maila den till Memjra så kanske hon kan lägga in den åt dig? Hon behöver ju inte mailet innan måndag.
Åsa

symamsell 2009-02-01 17:21

Så kul att ni verkar vara på spåret!

Mitt husmorsset är också klart. Färdigpaketerat och ska postas imorgon.

Om jag inte nämnt det förut var det 23 anmälda till swappen. En har blivit tvungen att hoppa av p.g.a. sjukdom = 22 deltagare till slut. Det ska bli oooootroligt spännande att se alla foton i slutet av veckan!

/Merja

Catwomen 2009-02-01 20:31

Vem sa att man skulle vara ute i god tid med allt :P Idén till det har jag haft läääänge. Men inte satt saxen i det förrän ikväll. Men det är ju många timmar kvar och kommer helt klart att postas i morgon.
Ser verkligen framemot ett paket i veckan som livar upp posthögen här hemma :D

Rene 2009-02-02 00:23

Som jag sa, måndag morgon! Slutar för i kväll(natt) och tar sista sömmen på lappen i morgon före fotografering och förpackning! Så spännande! ;)

monicka 2009-02-02 10:42

Nu ska jag snart gå ner och posta mitt paket!

Ojoj, det är ju nu det roliga börjar - vad finns i mitt paket och vad ska mottagaren tycka...

Skönt med vardag igen så vi kan swappa! :D /M

iamia 2009-02-02 11:45

Jag hoppas och tror att mitt paket kommer med posten idag:rolleyes: Jag var på frihandsquiltningskurs i går (brodera på sy maskin) Och nu måste jag gör en liten grej på förklädet innan jag postar det.
Oj så spännande det sk bli i veckan o länsa brevlådan.

atervo 2009-02-02 11:55

Nu har min försändelse åkt in i gapet på den gula brevlådan.
Jag väntar med spänning på vad som kommer i mitt brevinkast så småningom och naturligtvis alla bilderna på Sysidan.

Rene 2009-02-02 13:53

Fotograferat, packat, postat och klart! Jag kommer nog rusa hem i morgonkväll för att länsa brevlådan! Håller med Monica om att det är minst lika spännande att se vad mottagaren säger som vad man själv ska få!Så spännande! :D

iamia 2009-02-02 14:01

Postar min när jag åker till jobbet om en 30min. Nu har jag nog fått med allt, och fotat som jag är så duktig på att glömma. :D Hoppas nu att min mottagare blir nöjd mitt köksset.
ÅsaS

Gidget 2009-02-02 14:49

Nu har mitt set också gått iväg med posten så nu kan man bara hoppas att det kommer fram. Håller med om att nu kommer en roligt tid, hur kommer mitt set att tas emot, och hur kommer det se ut som jag får och från vem?
Ibland så tänker man, varför gick jag med i den här swapen jag har ju inte tid, men det är nu man förstår varför man går med i olika swappar. Det är ju så roligt.

Emmagjord 2009-02-02 14:57

Mitt paket ligger och väntar på att postas på väg hem från jobbet. Vad kul att höra att vi blev så många trots att detta ju var ett lite större projekt. Det ska bli väldigt roligt att se alla bilder i slutet av veckan.

deliana 2009-02-02 23:29

Då var förkläde och grytlappar på väg. Ska bli spännande att se vad jag får tillbaka. :)

Pysseltant 2009-02-03 05:53

Ja nu är det väntans tider, skickade även jag mitt igår, skall verkligen bli kul att se allas uppfinningsrikedom.
Det är ju så kul med swap. :D

atervo 2009-02-03 12:23

Jag har fått mitt förkläde. Tyvärr fanns ingen uppgift om avsändare, så jag får vänta tills på torsdag och då kolla på bilderna för att se vem som sytt förkläde till mig.

iamia 2009-02-03 12:57

Det låg ett paket i min låda idag. Med ett underbart vackert förkläde och med tillhörande grytlappar. Tack så jättemycket till Lena som sydde mitt förkläde.:)

JumJum 2009-02-03 15:45

Kul Åsa att du gillade mitt förkläde + grytlappar.Och tack så jätte mycket Christina (Kickelina) för ditt fina förkläde + grytlapparna.Jag fick ju dem redan förra veckan. Det har varit svårt att inte försäga sig.
Jätte kul Swap.

tyskland 2009-02-03 16:30

Tack för förkläde och grytlapp
 
Hej Monica!

Tack för det fina förklädet och grytlappen!
Du har gjort ett fint jobb.Jag är helnöjd.

Inga-Lill (Tyskland)

monicka 2009-02-03 16:36

Men jag missade...
 
Tack Inga-Lill!

Men jag blev helt kall när jag nyss upptäckte att vi skulle sy två grytlappar...jag gjorde ju bara en...! Kollade i första mejlet vid anmälningen och jag har slarvläst! Ber så mycket om ursäkt! /M

PS. Inget paket i min brevlåda...DS

tyskland 2009-02-03 17:08

Det är o.k.
 
Hej igen Monica!

Det är o.k. med en grytlapp.
Jag skickade mitt förkläde till Anita A. iGävle. Hoppas det är frammme.

MVH Inga-Lill Fridh(Tyskland)

HAGABRODYREN 2009-02-03 17:17

Hej Inga-Lill jag har inte fått ditt paket ännu.
Men när det kommer ska jag skicka bilder till dig som du skrev.
Spännande i morron.:confused:

Rene 2009-02-03 17:22

Jätte spänd! Inte en gång reklam eller en räkning i min låda idag! Längtar till i morgon! :-)

tyskland 2009-02-03 18:55

Monicas förkläde
 
Hej!
Nu har jag invigt ditt förkläde med att baka pizza.
Förklädet känns jättebra.

Anita Jag sände ditt förkläde igår vid ca 10.30. Du får det nog imorgon.
Inga-Lill(Tyskland)

monicka 2009-02-03 20:28

Vad roligt! :)

Jag har gjort lammfärsbiffar med curry till i morgon och potatis- och purjolökssoppa till torsdag...fick ha mitt gamla förkläde, hihi.

Å, vad gott med hemlagad pizza! /M

tk81 2009-02-04 07:44

jag glömde skriva avsändare på mitt paket så den som får ett grått paket m ed sommrigt innehål så är det från mig. vet ej om jag kan posta bilden imorgon då mitt internet inte fungerar just nu.

atervo 2009-02-04 08:35

Tack Therese, det var jag som fick det anonyma grå paketet. Jag har mailat till dig.

Catwomen 2009-02-04 13:14

Det ligger ett paket hemma och väntar på mig. Men fick straff av mig själv eftersom jag postade mitt paket först igår -ber så hemskt mkt om ursäkt men det ville inte som jag ville med allt, det är på väg iaf.

Ikväll ska jag öppna mitt... så spännande.

Kickelina 2009-02-04 15:06

Jag fick mitt paket i går. Ett jättefint förkläde och pannlappar från René. Tack så mycket. Det ska bli så roligt att få se alla bilderna.

Pysseltant 2009-02-04 18:20

Jag fick mitt paket idag. Tack så mycket Cecilia "Cillmia_Symodigt" för ett mycket romantiskt förkläde.
Vilken uppfinningsrikedom du har. Skall nog ha det på mig när jag förbereder fredagsmyset.
Det jag har sytt är inte lika romantiskt så jag hoppas att hon som får det inte blir besviken.
/ Ingrid :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.