Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Swap (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Desperat Husmor - En nostalgisk swap (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=15530)

dunderlina 2008-10-25 01:03

Ja har man börjat swapa så kan man inget missa *L* Jag kan tänka mig att prova att hålla i swapen Om inte du Merja fortsätter Att hålla i den Ett uppdrag du skött kanon *L*

Anne-Lie 2008-10-25 07:56

Hej!
 
Jag är också med igen! Använder aldrig förkläde,men kommer ihåg min mammas alla söta förkläden när jag var liten. Spännande, men skall försöka vara ute bättre i tid denna gång!

Önskar er alla en kreativ helg, när vi nu ändrar tiden på söndag!

Pysseltant 2008-10-25 09:16

Den 2 februari är helt ok. för min del så jag hänger oxå på.
Skall bli riktigt kul. Att swappa är ett riktigt GIFT tror jag men sååååå roligt. /Ingrid :D

Ps Tack Merja för att du är en riktig swapmamma och ger oss ideer och håller i alltsammans. Ds.

KristinaK-P 2008-10-25 09:22

FörklädesSwap
 
Ja 2 Feb är bra för mig med.MVH Kristina

dunderlina 2008-10-25 13:39

Jag änvänder förkläde när jag sitter vid symaskinen *L*bra med ficka mitt fram till sax o måttband *L*

symamsell 2008-10-25 17:42

Anmälningar!
 
1 bifogad(e) fil(er)
Nu är det ju jättelång tid kvar tills anmälan ska vara inne. Men om du vill anmäla dig redan nu, skicka ett mail till mig med din hemadress. Det är jättemånga som skrivit här att man vill vara med, men jag behöver hemadresserna!

Om den här diskussionstråden skulle somna in puffar jag upp den igen i december så att ni blir påminda.

Det vi har sagt är alltså:

- Förkläde, bröstlappsmodellen, fritt val att skapa
- 2 st grytlappar

Förslag på mönster finns i posterna #16 och #26 ovan.

Sista dag för anmälan: fredag 9 januari
Paketet ska postas: måndag 2 februari
Fotona publiceras TIDIGAST torsdag 5 februari och SENAST söndag 8 februari

Välkommen till en rolig swap för alla köksgudinnor!

/Merja

Rivka 2008-10-26 09:26

Om man skulle vilja vara med...
Hur gör man då?
Jag tycker att någon form av tema skulle vara kul. Lite insperation, liksom...
Mvh. Rebecka
_______

Aha, de visar de senaste svaren sist.. Förlåt för ett onödigt inlägg..^^

GLa 2008-10-26 10:13

Hej!
Kul idé är gärna med.:)
Bra att det inte blir förrän efter jul. Har sytt förkläde tidigare, så det kan bli kul att göra nya till någon annan. Bra att bli påmind igen. MVH Gullvie :eek:

fia-mie 2008-10-26 14:05

va bra att det är lång tid både tills anmälan och slut!
så kan jag prova en massa hemma först och se om jag kan sy ett förkläde!

Rene 2008-11-17 11:27

Jag vill också vara med!
 
Så kul att jag fick tips om denna tråden! Jag har aldrig varit med på någon swap förut så detta ser jag fram emot! Men det är bra att den ligger lite i framtiden. Kommer kolla här med jämna mellanrum, igår tog det ganska lång tid att läsa igenom alla inlägg men oh vad roligt att läsa! :D
Hälsar René

Oddny 2008-11-25 00:30

Jag skulle kunna tänka mig att va med på förkläds swap.

Mvh Oddny Lien

tyskland 2008-11-25 07:29

förkläde
 
Hej!
Jag hänger med.
Men fri modell tycker jag.

Tyskland

chery 2008-12-27 23:49

Tänkte bara puffa upp swapen så den inte glöms bort. Det är ju snart sista anmälningsdagen om jag läste rätt.

pysseltjejen 2008-12-28 07:40

Citat:

fia-mie skrev: (Inlägg 100772)
va bra att det är lång tid både tills anmälan och slut!
så kan jag prova en massa hemma först och se om jag kan sy ett förkläde!

Vad skönt att läsa att det finns fler som funderar på sina brister....(eller igentligen,vad synd att vi gör det....)vi kanske kan få ansvariga att byta våra adresser haha... fast när man läser någon annan som skriver och verkar osäker på om man är tillräckligt duktig så känns det ju som att varför skulle det spela någon roll? Fast man själv precis kände likadant. Man har väl antagligen betydligt större krav på sig själv än på andra.Och eftersom alla är så trevliga och hjälpsamma här på sysidan så sitter vi kanske själva om tio år och uppmuntrar någon ny osäker sömmerska..

tyskland 2008-12-28 09:23

förkläde + lapp
 
Hej!
Jag vill vara med som jag sagt tidigare men vart skickar jag mitt bidrag. Det har jag inte förstått.

Tyskland

chery 2008-12-28 10:19

Citat:

tyskland skrev: (Inlägg 105846)
Hej!
Jag vill vara med som jag sagt tidigare men vart skickar jag mitt bidrag. Det har jag inte förstått.

Tyskland

Du får en person (mottagare) till delat dig när du anmäler dig till swapen. Anmäl dig med en mail till symamsell så fixar sig resten.;)

symamsell 2008-12-28 17:24

Hej alla,

Mätt och stinn av all julmaten har jag tänkt att jag "snart" ska puffa upp swap-tråden i forumet... Tur att det finns folk med mer energi än jag!

Jag har fått många anmälningar som jag kommer att bekräfta de närmaste dagarna. Alltså: för att anmäla dig behöver du skicka ett mail till mig med din postadress. Det räcker inte att skriva här i forumet, jag behöver din adress så att din partner sen kan skicka nåt till dig!

Klicka på "symamsell" till här till vänster, så kommer du till mailfunktionen.

Ser fram emot ännu en rolig swap med alla trevliga deltagare!

/Merja

Kickelina 2008-12-28 19:05

Nu har jag anmält mig.Det ska bli roligt att swappa igen.

Gidget 2008-12-29 08:32

Jaha nu har jag också anmält mig, kunde inte låta bli, det ska bli så roligt.

atervo 2008-12-29 15:46

Jag har också anmält mig idag.

monicka 2008-12-30 22:42

Äntligen!
 
Nu har jag också anmält mej.

Längtar. Jag tror det blir en rolig swap! :) /M

deliana 2008-12-31 09:19

Jag har ju fått förklädesdille så det kanske är menat att jag också ska delta? :) Skickade mail till symamsell just.

symamsell 2008-12-31 15:37

Nu ska alla som har anmält sig hittills ha fått ett bekräftelsemail av mig.

Just nu är det 20 anmälda, men det finns plats för fler!

Om du tror att du anmält dig men inte fått en bekräftelse, hör av dig till mig via maillänken.

Gott slut till alla, och Gott Nytt 2009!

/Merja

Catwomen 2009-01-01 19:06

Nu har jag oxå anmält mig. Roligt med lite projekt att sy. Min senaste swapgrej har prytt sin plats hela julen. Ska verkligen bli spännande - blir att besöka syrummet med en gång och börja klura ut något roligt

symamsell 2009-01-06 15:08

Hej alla!

Här kommer lite förklädesinspiration, både för er som är med i swappen och alla andra:

http://www.carolynskitchenonline.com/index.html (kolla in gummihandskarna! Jag BEHÖVER dem!)
http://www.sovintagepatterns.com/page/page/1663215.htm
http://www.flickr.com/groups/vintageaprons/
http://missapronofsweden.blogspot.com/


Det är inte försent att anmäla sig till swappen! Sista dag är den 9 januari.

Hälsningar
Merja

Cilla_SyModigt 2009-01-06 21:31

Låter himla kul det här med swap! Tyvärr tror jag inte att jag har tid att vara med denna gång, men en vet aldrig än finns ju tid att ändra sig...:)

Pysseltant 2009-01-07 11:17

Nu har jag sytt mitt förkläde, längtar bara tills jag skall skicka det och det skall bli så kul att se vem jag skall skicka till och vad jag får själv. Jag är sååå nyfiken och det tar ett par dar till tills det blir den 9:e jan. kramisar från Ingrid:D

deliana 2009-01-08 10:40

Nu har jag sväng ihop en liten tutorial på hur jag syr mina förkläden!
http://missdeliana.blogspot.com/2009...al-frklde.html

Jag kommer inte börja sy på min förrän jag vet vem som ska ha det. Det är så mycket roligare att sy till någon specifik. :)

Rivka 2009-01-08 11:07

Hejsan!
Jag har tidigare sagt att jag tyckte det lätt intressant. Men jag ska börja plugga nu till våren och kommer nog inte ha så mycket tid att sy förkläde på, tyvärr.
Om det är någon annan som känner som mig, att det skulle vara roligt med en swap, fast har för lite tid. Kan jag tipsa om en swap min lillasyster är på väg att starta. stickade disktrasor.:p
Hon har lagt upp en tråd här på forumet :)
Trevlig fortsättning och lycka till med förkläderna!

avsl090 2009-01-08 11:53

Citat:

Pysseltant skrev: (Inlägg 106594)
Nu har jag sytt mitt förkläde, längtar bara tills jag skall skicka det och det skall bli så kul att se vem jag skall skicka till och vad jag får själv. Jag är sååå nyfiken och det tar ett par dar till tills det blir den 9:e jan. kramisar från Ingrid:D

Det var väl den 9 februari som den skulle skickas tror jag. Anmälningstiden går ut den 9 januari!

GLa 2009-01-08 12:32

Jag tycker oxå att det verkar intressant, men sjukdom och annat har kommit emellan, så jag hoppar över detta med förkläde denna gång. Hoppas det kanske blir förkläde en gång till. Eller något annat kul. :rolleyes:

Emmagjord 2009-01-08 15:27

Nu när jag äntligen har kommit mig för att anmäla mig satt jag och funderade lite kring modell och annat. Vad har egentligen sagts om de medföljande grytlapparna? Är det okej att sticka eller virka dem eller måste de sys? Att saker matchar varandra behöver ju inte nödvändigtvis innebära att de är av samma material.

symamsell 2009-01-10 15:17

Citat:

Emmagjord skrev: (Inlägg 106720)
.... Vad har egentligen sagts om de medföljande grytlapparna? Är det okej att sticka eller virka dem eller måste de sys? Att saker matchar varandra behöver ju inte nödvändigtvis innebära att de är av samma material.

Hej Emma,

Vi har inte sagt nåt speciellt om grytlapparna. Storlek tycker jag är valfritt, men vad säger ni andra om tillverkningssätt?

/Merja

chery 2009-01-10 15:19

Jag tycker det är helt ok med olika tekniker.

Kickelina 2009-01-10 16:56

Själv använder jag inte virkade eller stickde grytlappar men eftersom fokus är på förklädet så spelar det ingen roll för mig.

Oddny 2009-01-11 00:48

Citat:

symamsell skrev: (Inlägg 106893)
Hej Emma,

Vi har inte sagt nåt speciellt om grytlapparna. Storlek tycker jag är valfritt, men vad säger ni andra om tillverkningssätt?

/Merja


Tänk bara på att dom ska gå att använda,så dom får inte vara för små och man måste kunna ta i varma saker utan att bränna sig.
Sen hur man tillverkar dom spelar ingen roll.
Detta är vad jag tycker. :)

Mvh Oddny

Kickelina 2009-01-24 14:00

Hej.
Nu har jag postat mitt paket.Det ska blir otroligt spännande att se vad alla har gjort för fint den här gången och jag väntar med spännig på mitt paket.

symamsell 2009-01-24 14:11

Citat:

Kickelina skrev: (Inlägg 108178)
Hej.
Nu har jag postat mitt paket.Det ska blir otroligt spännande att se vad alla har gjort för fint den här gången och jag väntar med spännig på mitt paket.

Hej Kristina,

Wow, det var snabbt! Du kommer att få vänta ett tag innan ditt paket kommer, då det var meningen att alla skulle posta sitt paket den 2 febr. Ingen fara, jag är säker på att mottagaren blir jätteglad att få en tidig överraskning.

Hur går det för er andra, så här i halvtid? Själv har jag sytt färdigt förklädet idag, och ska nu börja med grytlapparna. Och ser med spänning fram emot att få ett paket i brevlådan.

/Merja

deliana 2009-01-24 14:27

Jag köpte materialet igår, tvättar det idag och imorgon syr jag ihop allt. :) Jag räknar kallt med att ha paketet på posten på måndag.

symamsell 2009-01-24 14:33

Obs obs
 
Påminner om att paketen inte ska postas förrän den 2 februari!!

Detta för att alla ska få sina paket ungefär samtidigt.

"Paketet ska postas: måndag 2 februari
Fotona publiceras TIDIGAST torsdag 5 februari och
SENAST söndag 8 februari"

/Merja


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.