Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Symässan (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=23326)

soppen 2011-01-05 12:25

Symässan
 
Nu är bussbiljetter bokade till Symässan i Älvsjö 19 feb.
Ska bli jätteskoj.

jennybroman 2011-01-06 18:49

Jag bokade vandrarhem Tågbiljettter bokades för ngn månad sedan. Jag var så avundsjuk på alla som åkte i höstas. LÄNGTAR

SannaS 2011-01-06 19:00

Vårt barnbarn, boende i Stockholm, fyller 1 år den 22/2. Gissa var jag kommer att vara dagarna innan det?:D

ninnifkp 2011-02-06 02:53

Jag och min dotter har bokat oss på en bussresa till symässan i Älvsjö den 19 feb.
Vi kommer att vara där 10:45 och åker hem igen 15:45, enligt bussbolaget. Känns som det kommer att bli lite stressigt!!!
Vad säger ni som varit där förut??
Fast roligt ska det bli ialla fall, vi längtar såå!!

annamajny 2011-02-06 10:57

Är det någon som besöker både Stockholm och Göteborg när det gäller symässor? Skiljer dom sig mycket åt?

Berga 2011-02-06 18:13

Mässorna i Stockholm och Göteborg är helt olika. Det är två arrangörer. Göteborg är en liten mässa och Stockholm är en stor mässa (fler utställare). Nu i vår kommer det en mässa till Jönköping, som har samma arrangör som i Stockholm. Om du bara ska åka till en skulle jag satsa på Stockholm.

HelenD 2011-02-18 21:28

Hej

Är det någon som har varit på symässan i Älvsjö idag 18/2-11. Sysaker och tyger, utställare, mat, trångt etc. Hur var det och är det värt att åka dit?

Marinis 2011-03-26 07:48

Klart man ska dit!
 
Ska bli super kul med symässa i Jönköping!
Jag ska dit på söndagen ska blir rikigt kul ;)

Ses där

annagerrbo 2011-04-01 23:12

Citat:

HelenD skrev: (Inlägg 150719)
Hej

Är det någon som har varit på symässan i Älvsjö idag 18/2-11. Sysaker och tyger, utställare, mat, trångt etc. Hur var det och är det värt att åka dit?

Jag har varit på symässan i Älvsjö två år i rad nu. Det är jättekul!! Blev lite besviken dock på att det var så exakt samma upplägg de två olika åren... Men jag var ändå väldigt nöjd förstås :) Dock känner jag att det är en övervägande del stickning och quliting... Det finns många tygförsäljare etc, men jag hade gärna sett fler! Jag hade också velat ha mer tyg, mönsterkonstruktion och gärna en representant som berättar om olika utbildningar etc i Sverige... Mer sybehör...
Älskar dock demonstrationerna av alla maskiner, och möjligheterna att få prova på olika saker! Knyppling, stickning, sy underkläder... En riktigt inspirationskälla!
Ett hett tips: ta med kontanter!! De flesta utställare tar inte kort, och de har bara EN bankomat till alla tusentals besökare... knäppt:mad:. Det finns restauranger där, och även bord för dem som har matsäck. Självklart är det trångt, det fullkomligen vimlar av människor - man får slåss lite, men det är också lite kul:)
Det är ABSOLUT värt att åka dit!! Ha dock bekväma skor och sov ordentligt natten innan :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.