Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Hjälp 3D-programmet (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=30663)

AgnetaF 2017-03-13 10:32

Hjälp 3D-programmet
 
Någon som vet hur jag får tillbaka arbetsytan i programmet. Jag har lyckats få bort den så nu har jag bara den högra delen synlig, den med flikarna Desig, Text, Shapes och Edit, men jag ser inte broderiet. Jag har avinstallerat programmet och installerat det igen men det ser likadant ut. Det måste finnas något sätt att visa allt igen, men jag hittar inget i någon manual.
Hoppas på hjälp här, Agneta

Edvina 2017-03-13 11:11

Är det Huskvarnas 3D? Om du lägger in en bild är det lättare att se hur man kan hjälpa dig.

AgnetaF 2017-03-13 16:34

Ja Husqvarnas 3D, eller Pfaffs men det är ju samma program
 
1 bifogad(e) fil(er)
Tack, så här ser det ut, vet inte hur jag gjorde men den högra halvan täcker nu hela skärmen och vänster fönster är borta.

Edvina 2017-03-13 16:58

Om du klickar på gula mappen och tar fram en bild, kommer den inte fram då?

AgnetaF 2017-03-14 09:02

Nej, jag ser färgerna, men får inte fram arbetsytan med brodyren. Känns hopplöst. Tack för att du försöker. Agneta

Edvina 2017-03-14 09:50

Testa att avinstallera och installera igen.

Pendlaren 2017-03-14 10:51

Jag har programmet, jag kan lusläsa manualen = jag lär mig själv på vägen.

Kollade snabbt, om man ändrar i View, så kan man klicka bort panelerna till vänster. Gå in där och se om panelerna är markerade.

Pendlaren 2017-03-14 11:40

Jag kan dra min högra panel ca 1/3 till vänster på skärmen sedan är det stopp. Kan detta vara ditt problem att menyerna upptill fått fel placering, så att den normala högersidan hamnat för långt till vänster?

Ur programmets hjälptexter hittade jag detta, se svaret i det nedre stycket:

"I have moved the control panel and I can't put it back in position."

If the control panel is 'floating' on top of the window, double-click the title bar and the control panel will move back to its original position.

If the control panel is docked on the wrong side of the window, click and drag the title bar to the middle of the right-hand edge of the window until the outline snaps into position on the right. Release the mouse button and the control panel will be dropped into its original position.

AgnetaF 2017-03-14 13:26

Förstora det kunde jag också göra, och råkade göra det av misstag, det var när jag drog tillbaka som det plötsligt tog upp hela fönstret i stället. Har läst det stycket du refererar till, men det här är inte ett vanligt menyfält, de kan jag flytta på. Hela sidan är låst. Jag kan bläddra mellan de olika flikarna men det hjälper ju inte.
Jag vet att i första versionen av programmet jag hade fanns en hantering av fönster med i huvudmenyn (windows). Den togs bort vid uppdateringen, kanske fanns lösningen där.
Har ju börjat lära mig Embird i stället, så jag får jobba på med det. Men det är så praktiskt med ett program man kan, har ju använt 3D i 15 år.

Tack för hjälp, hoppas på att det finns någon som kan hitta lösningen.

Agneta;)

Pendlaren 2017-03-15 15:17

hej igen,

Det står ju "title bar" i tipset jag hittat ovan, som skulle flyttas.

Det innebär ju att ju namnlisten (3D embroidery) som skall flyttas till högra halvan - provade du om det gick?

Gumpan58 2017-03-16 10:52

Finns det gratispgm för stygnsättning? Har någon av er tips?

AgnetaF 2017-03-16 16:42

Gratisprogram och tack!
 
Det finns ett gratisprogram sök på "Sophie Sew", eller denna länk. De ska ta betalt för nästa version. Har laddat ner det tidigare, men inte orkat prova. Det finns bra manualer. All stygnsättning är jobbig tills man lärt sig. http://sophiesew.com/SS2/the-software/

Och ett stort tack till er som försökt hjälpa mig, nu har jag avinstallerar och återinstallerat programmet igen med dåligt resultat. Fungerar inte alls längre. Hittar att 3D inte är kompatibelt med 64-bitars operativsystem, så jag har nog haft tur att det fungerat i 5 år på datorn. Ska ta fram en gammal dator och försöka installera där, det finns mycket jag vill komma åt i programmet. Ska jobba på mer att lära mig Embird.

Agneta;)

Pendlaren 2017-03-16 17:21

Har du möjligtvis ändrat version av Windows sedan du installerade 3D-programmet? Då måste man också uppdatera drivrutinen för HASP-dongeln.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.