Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Project Runway Sverige (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=26722)

ichigo 2012-06-05 21:21

Ska man söka eller inte. Det är sådan ångestframkallande hastighet. Jag som tar månader på mig att sy en outfit. Nja, kanske inte då. Och de vill nog inte ha mig heller för jag är döv. ;) (och jag är en asdålig förlorare också... )

Nja jag tror jag tar och tittar på hur det blir det här första, och om de gör fler kanske jag kan nappa på.

syfantasten 2012-06-06 00:23

Bea vann mycket riktigt den första som var en europeisk variant där de var i Rom och tävlade och där finns det tygaffärer...

Jag måste säga att jag är besviken på valet av programledare och i min elakhet tänkte jag att egentligen är hon perfekt för hon har bara ett ansiktsuttryck så ingen gissa vem som åker ut genom att studera henne under deltävlingarna.
Låt oss hoppas på bra jurymedlemmar, skall bli spännande vem som skall ta Tims roll

Livsglad 2012-06-06 09:25

Klart du ska söka Helena! Det vore väl toppen med ett teckentolkat program! ;) Det där med dålig förlorare är nog lite det de letar efter, blir ju bättre tv (om man ska se till andra program) :D Lycka till!

MillisDolly 2012-06-06 10:51

Citat:

noname skrev: (Inlägg 168733)
Men visst har det varit nåt liknande program tidigare? Vad heter hon nu igen, Bea nånting (är med i nån reklam för Åhléns just nu har jag för mig) *googlar*
Szenfeld! Så heter hon. Jag har för mig att hon var med i nåt sånt program men jag kanske är helt ute och cyklar nu?

Edit; Fortsatte googla, Fashion house hette det :)

Hon var med där ja! Det var inte enbart svenskar med utan andra länder med! Hon fick sitt genombrott där.

ichigo 2012-06-06 12:25

Haha nja, jag tänkte efter lite och nej jag har inte tillräcklig mycket erfarenhet i människoklädsömnad för att kunna rita ut mönster ur huvudet. För de får inte ha mönster+böcker med sig iaf i USA-versionen.

Om det vore för Blythedockor så skulle jag vara med på 2 röda. ;)

KristinaL 2012-06-08 11:00

Fungerande ansökningsformulär?
 
Skickade ett mail till casting@ProjectRunway.nu för att se om min ansökan kommit fram. Fick ett ansökningsformulär i ett autosvar direkt, vilket jag inte fått via tv3.se.

Tänkte att intresserade kanske ville veta detta, så ni inte missar ansökningstiden.

Lycka till alla sökande!

/Kristina

L8syr 2012-06-08 16:10

Citat:

ichigo skrev: (Inlägg 168735)
Ska man söka eller inte. Det är sådan ångestframkallande hastighet. Jag som tar månader på mig att sy en outfit. Nja, kanske inte då. Och de vill nog inte ha mig heller för jag är döv. ;) (och jag är en asdålig förlorare också... )

Nja jag tror jag tar och tittar på hur det blir det här första, och om de gör fler kanske jag kan nappa på.

Spännande att Project Runaway kommer till Sverige! Frestande att ansöka, men säger som dig Helena, tittar på det och ser var nivån ligger. Gäller att man tror på sig själv och det är min svaghet :(

Önskar alla lycka till som ansökt!

ichigo 2012-06-08 16:14

Ja, om jag sytt lite mer mänskokläder (och kan det "utantill") och inte har ångest som jag får ibland när det blir för mycket och inte varit superdålig förlorare.. hehe.

Lycka till ni alla som ansökt. Jag hoppas att det blir någon/några från sysidan. :)

MillisDolly 2012-09-20 09:47

En kort intervju med en av deltagarna.

ulindh 2012-09-20 12:48

Här kan man se och läsa lite om alla utvalda deltagare: http://www.tv3.se/project-runway-sverige/mot-deltagarna

Livsglad 2012-09-20 22:04

Någon från sysidan som kom med eller???? *nyfiken*

BodilN 2012-09-21 20:05

Citat:

Livsglad skrev: (Inlägg 171564)
Någon från sysidan som kom med eller???? *nyfiken*

Jag vill också veta, måste veta vem jag skall heja på :cool:

syfantasten 2012-09-29 13:26

Jag har precis läst en recention på Sydsvenskans web och den är jättepositiv, gästdomare första avsnittet är .....från V avenue shoe repair och hon ger väldigt konstruktiv kritiv, Rodhi Heintz är " Tim Gunn"
Enligt recencenten som jag brukar hålla med så är det ett mycket lyckat exempel på överförande av utländska program till svenska


Bådar gott!

leningrad 2012-10-01 19:41

NEJ!!!!! Jag sätter mig kommande måndagskvällar och bygger på mina rörförstärkare eller syr korsetter istället för att titta på det här.
BEDRÖVLIGT!!

noname 2012-10-01 19:53

Samma här. Fast jag har inga rörförstärkare och inte kan jag sy korsetter heller men nåt annat kommer jag pyssla med i alla fall...
Snooze fest...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.