Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Singer Futura (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=1245)

clivia 2005-03-07 20:52

Singer Futura
 
Jag är ny här och undrar om det finns någon som har en Singer Futura som jag? Det var inte lätt att välja maskin, men priset fick avgöra. Jag kan brodera på den till långt in på nätterna, det är beroendeframkallande.
Det tog ett tag innan jag kom igång med den för att jag behövde en bärbar dator till. När jag sen skulle köra igång fungerade inte USB-enheten så innan jag kom på att man måste köra installationsprogrammet en gång till så var jag nära att ge upp. Nu väntar jag ivrigt på uppdateringar som kommer i April.

mligans 2005-03-12 17:32

Hejsan

Jag går själv i tankarna att köpa en Futura och skulle gärna vilja ha kontakt med någon som redan har en.

Om du vill får du gärna maiila mig på
caroline-gustavsson@tele2.se

Jag har lite frågor innan jag bestämmer mig att köpa en och skulle bli tacksam om du mailade mig.

Även fast du nyss köpt den så kan du säkert hjälpa mig med mina frågor.

MVH Caroline

u-b 2005-03-13 13:37

-Hejsan! Jag har haft min Singer futura i ca 6 månader och är väl inget proffs ännu.Men den är väldigt lättskött och bra att jobba med.Jag laddar ner mycket bilder från internet som jag sedan kör genom mitt futuraprogram, det går väldigt fort och är mycket lätt att förstå. Jag har alldeles nyss skaffat en scanner som jag scannar in bilder med och broderar på symaskinen med och dom jag har gjort har blivit bra.Så nu blev utbudet på bilder jättestort.Så till dig Carina kan jag bara säga att det är en prisvärd och bra symaskin,och jag är väldigt nöjd med min. Hoppas att det går bra med ditt val av symaskin. MVH Ulla-Britt.

avslutad081031 2006-01-21 22:34

Hej, jag har precis köpt en Singer Quantum Futura CE-200. Har inte hunnit börja brodera på den ännu. Skoj att det finns flera med likadan maskin. :)

DavidBrown 2006-03-02 06:43

ny i flocken: har också en Futura 200
 
hejsan,
jag är nog en av få män som är i det här forumet ;)

köpte en Futura 200 som kom två dagar sedan. jag har många frågor kring maskinen och brodyr, inte sist eftersom mina första arbeten såg förfärliga ut :eek:

så lite hjälp med mina dumma frågor och vänliga och hjälpsamma kontakter är det jag är ute efter.

mvh
c.

GOBLIgobli 2006-03-06 14:09

Men vad bra att det finns några med denna maskin för jag ska iväg i em och inhandla en sån jag med!*överlycklig*
Får den till ett kanonpris också!

GOBLIgobli 2006-03-07 19:13

Självklart stöter man på problem det första man gör... :(
Fick nån av er felmeddelande när ni skulle installera skivan med AutoPunch?

avslutad081031 2006-03-07 20:29

Minns inte... men vad jag iallafall vet är att maskinen måste vara på och kopplad till datorn när man installerar programmen. Kan det vara det?

mvh
maria

GOBLIgobli 2006-03-07 23:13

Tack för tipset maria, dock var det inte så enkelt... :) , men mysteriet är nu löst.

Gadj0 2006-03-08 13:11

Hej
Jag har också just köpt en Singer Futura. Hade dock också problem innan jag fattade att datan och symakinen behövde var ihop kopplade när man instalerade AutoPunch. Har ännu ej prövat att sy men ser fram emot detta. Känns bra att veta att flera har denna maskin om man skulle undra nått.

GOBLIgobli 2006-03-08 14:15

Grattis till maskinen! :)

Problemet för min del var att AutoPunch-skivan fick problem med Windows XP, men ett besök på supportsidan och en uppdateringsfil gjorde susen.

Men nu har jag tom. gjort en egen bild som jag testbroderade och DET FUNKADE!

Jättekul det här! :D

yvonnebt 2006-03-08 20:44

singer futura CE 200
 
Hej jag har också en Singer futura CE 200. har haft symaskinen i ca. 2 år .köpt den från usa allt har fungerat bara bra. En jättebra maskin.
laddar in bilder av olika format i ett bildbehandlingsprogram för att förstärka konturer och Outlines. Sen gör jag om dem till broderier i "origins" ett mycket bra program för att skapa broderier från bilder. Det är lite dyrt men suveränt. sen är det bara att ladda det färdiga broderiet till singern via Futuraprogrammet. Origins hanterar även alla fonter som finns på datorn. på det här sättet finns det nästan inga begränsningar alls i vad du kan göra med din symaskin. Det enda hindret är din egen fantasi och att programmet är på Engelska. Det finns dock en utmärkt hjälpfunktion i programmet så det är normalt inga problem med funktinerna i programmet. Har även en Janome 9000 men med den måste broderierna läsas in via ett speciellt programmerbart kort. Inte lika effektivt som med datorn direkt.
Hälsningar Yvonne

GOBLIgobli 2006-03-08 21:38

En fråga...
 
Har ni svensk instruktionsbok till maskinen?
Alla "enkla" grejer såsom hur man gör ett knapphål tex står på tre språk som jag inte fattar. :(

Hur gör man ett knapphål förresten? Kan någon hjälpa en färsking? ;)

Gadj0 2006-03-09 07:32

Jag fick med instruktioner som är på svenska, när jag köpte maskinen. Hon som jag köpte av mailade över en lunta med papper som var översatta så att allt skulle vara enklare.
Yvonne vad är det för bildbehandlingsprogram som du har. Är det nått som man kan köpa i Sverige eller finns det endast i USA? Låter intressant.

u-b 2006-03-09 09:19

singer futura
 
Det där bildbehandlingsprogrammet vart för man tag i det? Jag är mycket intresserad av det!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.