Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Swap (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Påsk-swap (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=16416)

iamia 2009-03-24 10:20

Mina åker i väg med posten i dag.:)
Hoppas dom kommer till dig Helena i morgon.
Åsa

ElisabethS 2009-03-24 12:37

Citat:

iamia skrev: (Inlägg 113346)
Jag tänkte mig någonstans mellan 4 - 10 så vi får väl se.:D


Samma här. Jag har velat mellan olika motiv men kör nog med samma rakt över nu.

Såg föressten två pyttesmå snödroppar i mitt land i går. Gömda i en liten snögrotta. Jag har belysning där så dom har det varmt och gott i sin lilla håla. Men de två små gjorde att det spred sig ett leénde i hela kroppen på mig. Våren är snart här :)

/Elisabeth

Helena_B 2009-03-24 18:47

Jättespännande!
Jag ska skynda mig hem till min brevlåda i morgon! Med lite tur kanske ni får returen innan helgen ;)

Helena_B 2009-03-25 17:32

Idag kom post från Nina.

ElisabethS 2009-03-27 08:18

Jag kom inte iväg till någon brevlåda i går så mina kommer till dig på måndag. Men en fråga innan jag skickar iväg dom. Hur många är det som swapar?
Antalet är avgörande för hur många block jag ska skicka till dig.


/ElisabethS

Helena_B 2009-03-27 13:09

Hej!
Åsa´s block kom igår.
Vi är 6 som är med denna gång. 4-10 block per pers. Det är variantion på dem jag fått, så även om man får flera från samma person så blir de inte lika. När Elisabeth´s kommit, delar jag och skickar med nästa postbil. Sen är det "bara" att knåpa ihop något till påsk....;)

Helena_B 2009-03-30 18:13

Väntar fortfarande på Elisabeth´s block, så tyvärr dröjer det ännu några dagar innan ni får era brev. :eek:
Kram från Helena

ElisabethS 2009-03-31 01:04

Citat:

Helena_B skrev: (Inlägg 114340)
Väntar fortfarande på Elisabeth´s block, så tyvärr dröjer det ännu några dagar innan ni får era brev. :eek:
Kram från Helena

Mina skickades i söndags. Jag har varit lite dålig i lederna och särskilt i händerna så jag har inte kunnat sy så mycket. Därför har det tagit lite längre tid för mig. Men nu är dom klara och ivägskickade och får nu lite panik.
Jag tror jag glömde brodera benen på kycklingarna. Jag sydde några fler till mig själv och tänkte att jag kan brodera dessa senare. Nu ser jag att de som är kvar har broderade ben så då måste de som är skickade vara obroderade.
Så därför får ni som blir ägare till mitt bidrag brodera kycklingben själv. Jag syr dessa för hand med efterstygn.
Det blir lite fel "ibland" och nu verkar det vara "ibland"

Nu kommer ju den spännande delen. Att se vad ni har knåpat ihop till PåskSwapen 2009. Och sen att få se hur ni monterar ihop blocken. Spännande och så otroligt roligt.

/ElisabethS

Helena_B 2009-03-31 19:54

Nu kommer snart blocken till er! Jag har fulla golvet med jätteläckra rutor, och försöker dela upp efter bästa förmåga. Hoppas ni blir nöjda, det här är ju lite av ett lotteri, med vinst varje gång. Det är verkligen olika stil på våra rutor, jättekul! Ska bli spännande att se resultaten av dem, där blir det nog också variation.
Post kommer snart. Tills dess. GLAD PÅSK FRÅN HELENA

iamia 2009-03-31 20:02

Elisabeth, jag vet hur tokigt det kan bli. Jag hittar nämligen inte ett par av blocken som skulle va kvar här hemma för dom är jag inte nöjd med. Så dom som får dom får höra av sig så gör jag nya till er.
Snacka om strul, :eek:
Åsa

Helena_B 2009-04-02 14:04

Nu har jag varit till gula brevlådan...
Om postverket är goda, hinner ni kanske sy i helgen!
Påsk-kramar från Helena :)

Kickelina 2009-04-03 18:29

Jag fick mina block idag. De är jättefina. Nu får jag fundera vad jag ska sy av dem. Tack alla som varit med i swappen och stort tack till swapmamman Helena.
Önskar er alla en trevlig helg.
Christina

Pysseltant 2009-04-03 20:44

Tack alla ni som var med i påskswappen-2009. Jag är säker på att jag får en jättefin löpare till mitt påskbord. Kommer på bild så småingom. kramar till er alla och en trevlig helg!! / Ingrid:D

iamia 2009-04-03 21:36

Tack alla swappare för alla fina block som kom i dag. Nu blir det en bonad lr löpare, jag har 16 block :) 8 från förra året + 8 från i år.
Ett jättetack till vår swappmamma:D
Kram
Åsa

ElisabethS 2009-04-05 01:25

Postlådan innehöll ett efterlängtat brev. PåskSwapsBlocken 2009. Så fina block ni gjort. Tack alla och tack Helena för att du inte behöll alla själv :)

Nu har jag syvånda och vet inte vad jag ska göra får modell. En löpare. En duk i kvadrat eller i rektangel. Ska det bli en bonad eller en storstor duk? Har ju några kvar sedan förra året också och så hag jag sytt 12 st ny + swapblocken så det går nog att göra en stor duk.

Det visar sig vad det blir.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.