Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Tyger och tillbehör (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   "Lurv"fleece sökes! (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=25445)

Nefertari 2011-10-09 22:22

"Lurv"fleece sökes!
 
Söker lite "lurvigare" fleece. Inte teddy utan mjukare förmodligen. Tänk er Molos fleecejackor- de är i lite lurvigare fleece.

Var hittar man det på metervara? Antingen i fysisk butik i Stockholm- norra västra delen- eller i nätbutik.

Det är äldste sonen som önskar...och Mamma är ju lycklig när han vill ha det man syr...! Men nu saknar jag alltså tyget!

lielta 2011-10-10 05:47

Hej!
Har du tittat hos Tygcentrum i Sundbyberg och Kilotex i Veddesta? Båda brukar ha mycket fleece.

Nefertari 2011-10-11 20:04

japp, fast det är ju inte "vanlig" fleece jag vill ha utan en lurvigare typ, kanske heter den Pilé??

Edvina 2011-10-11 21:48

Micro Frottéfleece fanns hos Stoff o Stil 2009. Kollade bara just den katalogen nu så jag vet inte om det finns längre. Jag köpte det då och den är både lurvig o mjuk, jättehärlig.

Alexine 2011-10-13 18:49

Stoff och stil har också en variant de kallar för lyxfleece. Jag upplever iofs att den fnasar rätt mycket i kanten när man precis klippt till den och brukar därför alltid vika två gånger innan jag fållar, men det är möjligt att det hade slutat trilla av hår när det som är precis i ytterkanten hade trillat av.

sextiosexan 2011-10-13 18:55

Kan det möjligen vara denna typen?
http://www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/W...88927&p=188927

madeluc 2011-10-13 19:26

Jag tycker personligen inte detta ar fleece utan helt vanlig teddypals eller pile precis san som de hade i HellyHansen trojorna pa 80-talet. Har i Usa finns det i hur manga farger och monster som helst och det kallas inte for fleece utan pile. Jag hade en bit sadant pa 80-talet som jag tvattade och sydde en hoodtroja till min son och den blev hur mjuk och skon som helst. Jag tror nog att du kan kopa vanlig teddypals fran t ex Stof och Stil och sy en troja av, annar kop en liten bit och tvatta och se hur den blir. Jag tycker det ar fantastiskt att nar saker dyker upp nagon generation senare i Sverige sa har det helt plotsligt fatt nytt namn och kan aterigen saljas for dyra pengar bara for att det har blivit mode se bara pa alla dessa urfula barntyger fran 70-talet, jag ar glad att dessa inte finns har i Usa i alla fall, de var fula pa 70-talet och de ar fula forfarande ar min personliga asikt. Ber om ursakt att jag foll lite utan for ramen dar, men jag blir sa upprord nar man skapar mode utav gammalt och sedan ska tjana stor kovan pa unga som inte har sa mycet pengar. Lycka till med ditt syende. Mvh Marie

svirr 2011-10-14 21:33

Citat:

madeluc skrev: (Inlägg 160329)
Jag tycker personligen inte detta ar fleece utan helt vanlig teddypals eller pile precis san som de hade i HellyHansen trojorna pa 80-talet. Har i Usa finns det i hur manga farger och monster som helst och det kallas inte for fleece utan pile. Jag hade en bit sadant pa 80-talet som jag tvattade och sydde en hoodtroja till min son och den blev hur mjuk och skon som helst. Jag tror nog att du kan kopa vanlig teddypals fran t ex Stof och Stil och sy en troja av, annar kop en liten bit och tvatta och se hur den blir. Jag tycker det ar fantastiskt att nar saker dyker upp nagon generation senare i Sverige sa har det helt plotsligt fatt nytt namn och kan aterigen saljas for dyra pengar bara for att det har blivit mode se bara pa alla dessa urfula barntyger fran 70-talet, jag ar glad att dessa inte finns har i Usa i alla fall, de var fula pa 70-talet och de ar fula forfarande ar min personliga asikt. Ber om ursakt att jag foll lite utan for ramen dar, men jag blir sa upprord nar man skapar mode utav gammalt och sedan ska tjana stor kovan pa unga som inte har sa mycet pengar. Lycka till med ditt syende. Mvh Marie

Nu kan jag inte svära på att det är det TS söker, men jag tänker i alla fall på nåt annat än HH-päls. Den ser väl ungefär likadan ut, men det jag gissar TS söker är otroligt mjuk, som riktigt mjuk fleece.

madeluc 2011-10-14 23:00

Ok, jag tror jag har sett det i verkliga livet, kommer bara inte ihag var. Sag just nar jag var in och titta pa Mola design att det var bomullsblandning i detta tyg. Ber om ursakt for mitt felbedomande. Mvh Marie.

Bir 2011-10-24 09:46

Jag tycker att denna lurviga fleece hos Tygpyssling är ganska lik den du söker, om du inte redan hittat vad du letar efter.

http://www.tygpyssling.se/product_in...hen-olive.html

Lycka till!

yellowhouse 2011-10-24 11:34

Jag har köpt sån jättemjuk och "långhårig" fleece både hos Stoff och stil (lyxfleece) och hos Ohlssons tyger inne i city. Fast hos Ohlssons hittade jag den i stuv-lådorna, så jag vet inte om de har den på rulle...!

Lycka till!

Stinas 2011-12-10 22:27

fleecetyper
 
Hej!
jag har också letat på nätet efter fleece med lite mer "lugg". Jag sökte på google med följande sökord:
cuddle fleece, wellness fleece, plush fleece, minky fleece, coral fleece, super souple fleece, fluffy fleece och teddy fleece.
En riktig djungel.........:p
Dessutom vill jag ha det i färgen light mauve........:)

Den fleece jag söker efter är samma typ av fleece som det finns bild på i Mina bilder (norgemönstrad hoodie vit och blå).

Pipett 2012-01-11 21:38

Beroende på hur mkt du behöver så kan man köpa filtar av detta som endel kallar coral fleece.
Finns bl.a på Rusta, ÖoB och Jysk (även sett på Bauhaus).
Jag köpte en underbar lila filt på rea på Jysk, 50 kr.
Ska sy en skön bolero att ha kyliga kvällar. :)

Stinas 2012-01-17 19:24

fluffig fleece
 
Hej!
Jo jag vill bara informera er att jag hittade sådan där härlig fluffig supermjuk fleece. Jag hamnade på den tyska internetbutiken www.stoffe-und-kreatives.de och där hade de underbar fleece........Gå in och kika :D

/Kristina


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.