Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Designer 1 disk manager?????!!!!! (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=2996)

VeilOfVisions 2005-11-10 22:07

Designer 1 disk manager?????!!!!!
 
Jag har Husqvarna Designer 1.
Jag har de vanliga bagarna men ocksa Mega Hoop och Endless Hoop men min disk manager ar version 1.1.
Ar det nagon annan som har detta men sparar broderings-designer med nagot annat an det super dyra 3D Professional programmet som Husqvarna har?
I foredrar Embird att digitalizera i men har inget program for att spara storre designer an 15x24.

Jag behover VERKLIGEN hjalp med detta!!!!

Lade nyss ut over tusen spann pa Endless hoop och kan inte ens anvanda det nu. :confused:

Tack

Ingela Lordsdotter
http://VeilOfVisions.z-ed.net

Linnea 2005-11-10 23:18

Hej Ingela!
Kan jag hjälpa Dig? Jag har Husqvarnas program (dock inte det sista dyra programmet utan föregångaren). Vill Du att jag skall göra om en vip-fil till en SHV-fil så att du kan köra in den som diskett i din maskin, eller har jag missförstått dig...eller vill du att jag fixar så att du bara kan spara den i en vanlig megabåge? Skicka filen till mig så hjälper jag dig...bara du säger hur du vill att jag skall göra.

Jag sitter nog ett tag till här...är febrig men har så ont i kroppen att jag inte kan ligga ...så jag skall sitta uppe och trötta ut mig tills jag somnar av ren trötthet.
Må så gott
Linnea

VeilOfVisions 2005-11-10 23:35

Tack for hjalpen men jag designar hela tiden nya saker sa jag maste kunna fixa det sjalv.
Jag behover alltsa ett program som later mig spara stora designer och den disk manager som jag har tycker att de ar for stora for de bagar som den kanner till.

Linnea 2005-11-11 00:03

Hm...låter urskumt...men jag har för mig att när jag köpte min megabåge så fick jag ladda in skivan som följde med just för att mina program skulle bli uppdaterade och kunna anpassa sig till stora bågar. Har Du laddat in den skivan?
Hör av dig om jag kan hjälpa dig.
Min mailadress är linnea@linneaartline.com

jag har lite problem med uppkopplingen ikväll...det svajar liksom...tidvis kommer jag inte ut och tidvis går det hur bra som helst...så får du inte svar på studs beror det på det.
Må så gott
Linnea

VeilOfVisions 2005-11-11 00:19

Mjo men jag kopte det pa eBay och de hade inte skivan med :(((

Linnea 2005-11-11 00:27

Aha, där har du förklaringen till varför det inte fungerar. Besök närmaste husqvarnabutik och förklara läget så tror jag du kan få låna en skiva så du kan använda din båge...för det är där skon klämmer tror jag. jag har kan nämligen knappa in vilken storlek jag vill när jag stygnsätter...kan köra långt mycket större än vad som går i våra maskiner...nämligen industrimaskiner. Man knappar in vilken storlek på båge man vill ha (du skriver själv in) och vips så har du skapat det...så ett gott råd är att få fatt på skivan så att programmet känner av att du har den bågen.
Har du nära till någon Husqvarnabutik?
Lycka till och hör av dig om du vill att jag snabbt skall hjälpa dig med någon fil så du kan sy ut det du stygnsatt.
Må så gott
Linnéa

VeilOfVisions 2005-11-11 00:35

Fortfarande sa kan jag inte anvanda Endless Hoop som jag nyss kopt. Och det foljer inte med nagon mjukvara alls till den :/
Ar ratt less pa hur Husqvarna uppfor sig och hindrar en fran att anvanda nagot annat an deras produkter. Man ar fast.
Som Apple pa 80-talet :mad:

Linnea 2005-11-11 00:48

Ja Endless skall jag själv knäcka nöten till hur jag skall kunna stygnsätta endlösa brodyrer...har inte haft tid att sätta mig in i det än...men det skall gå...

barkle 2005-11-11 05:51

Kan du inte bara uppgradera din maskin via Husqvarnas hemsida?? Det var man tvungen att göra för att endlessbågen skulle gå att använda. Du har version 1.1, jag uppgraderade min för ett år sen till 1.61, ganska enkelt att göra, bara följa instruktionerna. Vet att det finns senare version efter den uppgradering jag gjorde. Till detta behövdes ingen skiva, men jag kanske missförstår ditt problem??

Avslutat medlemskap 2005-11-11 08:00

Det finns en Embird-tutorial för Endless hoop:
http://www.secretsof.com/content/1865

Kostar visserligen ett par tjugor, men det kan det väl vara värt?!

VeilOfVisions 2005-11-13 20:11

Barbro<< Jag talade om Disk Manager version 1.1 inte mjukvaran i min maskin.

VeilOfVisions 2005-11-13 20:13

Ok jag ska forsoka forklara battre.
Jag behover inte hjalp med hur jag skall anvanda Mega Hoop/bage eller Endless Hoop/bage pa maskinen.
Maskinen AR uppgraderad till 1.64.

Det jag har problem med ar DISK MANAGER som amnet sager.
Nar jag forsoker spara designer sa sager disk manager att designen har FEL hoop/bage eftersom den version av disk manager som jag har ar gammalt och inte kanner till vare sig Mega Hoop/bage eller Endless Hoop/bage. Alltsa kan jag inte spara storre designs an till Large Hoop/bage (15x24).

Jag behover bara en ny version av disk manager med for att fa det maste jag kopa hela 3D eller VIP paketet for flera tusen av Husqvarna och det har jag verkligen inte rad med.

Jag forstar inte varfor de inte gjorde ett lost program till Endless Hoop/bagen som de gjorde till Mega Hoop/bagen. Den har jag iaf en liten chans att anvanda om det kan finnas nan vanlig sjal som kan ordna en kopia at mig av nya disk managern.

Min nykopta Endless Hoop/bage kanns dock ratt vardelos nu :'(

VeilOfVisions 2005-11-13 20:24

Jag har inte mycket pengar men jag ar mycket bra pa att digitizera sa jag kan garna "jobba av" det om nagon kunde fixa en kopia av disk manager at mig som later mig spara designs for Mega Hoop/bagen och Endless Hoop/bagen.

clindh 2005-11-13 21:13

Förmedling av piratkopierad programvara är inte tillåten på Sysidans forum..

VeilOfVisions 2005-11-13 22:28

Ber om ursakt att det lat som att jag fragade efter en piratkopierad skiva av den mjukvaran jag behover.
Menade saklart inte laglig version som nagon kanske ville salja till mig eller lata mig "jobba av" genom att gora designer och vad jag vet ar det inte olagligt *S*


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.