Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Snälla hjälp mig¨ (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=31261)

strumpan 2021-06-17 10:10

Snälla hjälp mig¨
 
Jag har software 5 D till min Husqvarna maskin. men maskinen ár trasig.
Har Embiord software basprogrammet
Och har nu köpt en Creatvie 1.5 Pfaff maskin men ánu inte köpt n+àgon software till den.
Jag vill skriva texter , men Pfaff maskinen ságer att den inte kan läsa den text jag gör med 5 D software
Vad ár bást att göra. Köpa till Studio till Embird Basic eller köpa Sew 2 till min Pfaff maskin. Om nàgon vet vad Pfaff software kostar vore det bra att fà veta.
Tackar pâ förhand

Dahlia 2021-06-17 11:54

Du måste ha rätt filformat på broderiet för att maskinen ska kunna läsa filen. Kolla upp vilken format Pfaff ska ha. Du ska inte behöva köpa något nytt program

strumpan 2021-06-17 15:59

Hjälp
 
Jag har rätt filformat. VP3 till min huskvarna har jag HUS. Jag har converterat i Embird nár jag behöver det. . Jag har Husqvarna 5 D , Embired basic och fick en del gratis till min Pfaff Creative 1.5.
Nâgonstanns tgrivs de inte ihop. Vill kunna använda alla alfabet jag har i 5D software. men det gâr inte. Jag gör meningarna i 5D och omvandlar till rätt format i Embird. Men det vill sig inte

Dahlia 2021-06-17 16:03

Du kanske behöver formatera usb-minnet i maskinen, innan Du lägger in broderierna.
Du kanske behöver ett separat usb-minne till Pfaffen

strumpan 2021-06-17 16:46

Citat:

Dahlia skrev: (Inlägg 193074)
Du kanske behöver formatera usb-minnet i maskinen, innan Du lägger in broderierna.
Du kanske behöver ett separat usb-minne till Pfaffen

Jag kollade just och om jag tar ett motiv som jag fick med min Topaz 30 och lágger den pà USB minnet till min Pfaff. Inga problem. Det gillar den. men ocxm jag i mitt 5D software göpr en text med bokst´
a<verna som finns i det programmet ságer min Pfaff maskin det finns delar av mönsret som den inte kan läsa. Kanske ár min dator som har nâgot fel.
JKag har ett USB stick frànb Pfaff. Har provat allt men den läser inte text fràn Husqvarna 5 DS software. -

AgnetaF 2021-06-18 21:42

Jag har också Pfaff (inte 1.5), och använder både filer från Embird och gamla 3D, och har inga problem med text. Men du kan väl spara VP3 direkt från 5D? borde gå, det går ju i 3D, om det är något i ovandlingen som inte fungerar. Har du å ä ö i texten? Kan krångla i en del datorprogram. Det här måste gå att lösa, hör av dig så ska vi fixa till det.

strumpan 2021-06-22 22:23

Tack . Kan var nàgot med bokstáverna.

strumpan 2021-06-22 22:37

Citat:

strumpan skrev: (Inlägg 193086)
Tack . Kan var nàgot med bokstáverna.

Hej. Har skrivit om texten sâ det inte finns n`+agra konsiga bokstä<ver. men det vill sig inte i alla fal.- Maskinen ságer finns delar i mönstret som inte gàr att öppna


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.