Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Träffar (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Finns det sy och broderintresserade i Örebro? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=19440)

FannyN 2009-10-27 16:30

Finns det sy och broderintresserade i Örebro?
 
Som skulle tycka det vore kul med nån form av sy och pratjunta??

Det skulle vara jättekul!

sykalle 2009-10-28 20:01

Jo,det finns det!
Hejsan är ny på det här med syslöjd.har inte ens börjat!
skall nog göra ett försök att sätta mig in i syhobbyn men jag har väl inte så stort intresse och tid som det krävs.för att lyckas med de fantastiska proffsiga kläder som visas här och alla hembyggdsdräkter folk bär.

finns det bara en "riktig" symaskinsaffär kvar i Örebro, den på olaigatan?

Har sett vid Midsommarfiranden att allt fler syr sig hembyggdsdräkter,det verkar bli en ny fin trend.

det måste finnas massor med folk som vill starta syföreningar kanske Kommunen kan hjälpa till, kanske låna lokal i stadsbiblioteket, folkets hus eller nån annan kringliggande kommun.allt är möjligt

Virre.Design 2009-10-29 05:40

Jajamen, Jag är mycket intressarad av att sy och bor i örebro.

xlin 2009-10-29 08:36

Ja jag gillar att sy och det skulle vara kul med en syjunta :)

FannyN 2009-10-29 14:51

Vad otroligt roligt! Ska vi ses så småningom? På ett fik kanske första gången?

LisaLejon 2009-10-30 09:39

Jag är också gärna med. Det finns en tidigare länk om detta (http://www.sysidan.se/forum/showthre...light=%F6rebro), men då kom det aldrig igång något.

tk81 2009-10-30 10:11

jag är gärna med det är kul att träffa andra likasinnade, bor i kumla men det är ju inte långt till örebro :D

xlin 2009-11-01 18:23

Hahaha, nu såg jag ju att den här låg i Maskinbrodyrsforumet.
Det kan jag inget om, men jag hoppas att ni andra får till en träff ;)

MetalMii 2009-11-03 11:35

1 bifogad(e) fil(er)
Hej !


Har nyligen flyttat från värmland till örebro, närmare
bestämt dyltabruk, som ligger 1,5 mil norr om staden :)

Jag är mycket intresserad av att vara med på sammankomster.
Lite beroende på hur, var och när då jag har två hundar, som
jag helst vill ha med. Kan även vara hemma hos mig någon gång
då med lättare sysslor som handarbete...

Virre.Design 2009-11-15 20:09

Datum och plats?
 
Vad sägs om att ses på ett kafé onsdagen den 25 november? T.ex. Gröna Grodan Coffehouse eller har ni något annat förslag? Vilken tid kan passa?

Maila mig gärna istället till virre.design@gmail.com om ni tycker att datum och plats passar eller inte eftersom jag läser min mail dagligen.

LisaLejon 2009-11-27 07:23

Har inte läst denna diskussion på ett tag och insåg att jag just missade träffen 25 nov. Blev det något? Jag hänger gärna på senare om det blir någon fortsättning.

FannyN 2009-12-01 19:05

Citat:

LisaLejon skrev: (Inlägg 127970)
Har inte läst denna diskussion på ett tag och insåg att jag just missade träffen 25 nov. Blev det något? Jag hänger gärna på senare om det blir någon fortsättning.

Jag är på!!!! Vad sägs om en ny träff 10 december kl 19?

Gröna Grodan är väl perfekt.

LisaLejon 2009-12-02 09:24

Kan tyvärr inte 10 dec, men är fortfarande intresserad. Skriv gärna här om det blir fler träffar!

FannyN 2009-12-02 13:22

Citat:

LisaLejon skrev: (Inlägg 128275)
Kan tyvärr inte 10 dec, men är fortfarande intresserad. Skriv gärna här om det blir fler träffar!

När kan du? Jag är lite i tidsnöd för en envis influensa däckade mig och sen så ska jag gifta mig och hemmet ser ut som ett kaos, mannen vet inte vad han gett sig in på, det är trådar överallt och vi vet inte vad vi ska äta ens..på jobbet ligger jag ju lätt efter också. Sen reser jag bort och hoppas det inte blir i ambulans och är hemma igen i slutet av januari.

Det är hög prio från min sida efter att få till ett syforum irl så jag hoppas det går att ordna.

LisaLejon 2009-12-02 14:27

Finns det fler intresserade?
7, 8 eller 14 december skulle jag kunna, om vi ska hinna med det före jul.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.