Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   SY resa till Tallinn (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=9477)

avslutad141023 2007-05-26 09:39

SY resa till Tallinn

Jag drar till tallinn
för o shoppa men skulle tycka det var sååå kul med en lite syside mingel resa..

Jag har därför kollat upp lite priser o resor o detta var den bästa jag hittade..

även om mitt huvud mål är husqvarna butiken så kan man hänga på vilket märke man än behagar äga..

Kom igen nu, töser, nu drar vi ut på resa skojjar, skrattar, förkovrar oss, byter ideer shoppar loss

billigast o lättast är att resa vardag, resen är på 2 kvällar ombord o en shoppingdag i tallinn

MMMM ser fram emot smörgåsbordet, här ska frossas. o då menar jag både det lekamliga och det andliga..

eftersom jag är en sådan där som bara drar benen efter mej så kan jag lätta ankar istortsett när som..

Vi drar till tallinn , skoj hela kvällen tralallala

Kryssning till Tallinn, fr 195:-

Boka en härlig kryssning till Tallinn. Förena nytta med nöje, upptäck en ny stad.

Båtresa t/r till Tallinn med M/S Victoria eller M/S Romantika. Två kvällar ombord, åtta timmar i Tallinn.

Gäller t o m 28/6 2007

Evalen 2007-05-26 16:44

Hallå Annie! Vilket rederi har du kollat upp? Åker man på morron från Sholm? Jag gillar egentligen inte att vara ute på havet på natten, men får väl svepa en Wirre så jag somnar gott...
men jag vill veta mer!! Men kul ska det bli, kom igen nu tjejer, så åker vi!!/ Evalena

avslutad141023 2007-05-26 17:24

stena var det som var billigast.
och som har kul båtar...

mmm igentligen vågar inte jag heller, men skam den som ger sig, vi får hänga i baren så får du sitta bakpå min rulle på väg till hytterna...

Har du börjat kolla kalendern???

fnissar som en skolflicka...
kramiz

Evalen 2007-05-26 17:29

kan det bli bättre? En wirre och få lift med dig...Ska kolla almanackan, men nog kan vi få flera att följa med?

federici 2007-05-26 17:47

ååå gissa om man är sugen att åka!! :)

millyudden 2007-05-26 18:02

Hihi va kul det låter synd att man bor så långt ifrån Stockholm!!!!

Evalen 2007-05-26 18:19

Annie var nog ute och seglade lite i förväg...
Det är Silja inte Stena. Kolla in www.tallinksilja.com Klicka vidare till Tallinkryssning.Man behöver ju inte handla utan se det som ett kul tillfälle att träffas. Å Annies rulle har ju plats för flera...

avslutad141023 2007-05-26 18:35

Dålig stavning i trollskogen

ellerså är jag bara som vanligt lite förvirrad...

hehehe ska jag bli fylle chaffis, hehehe fråga dem som känner mig att de måste hålla undan tårna när jag kommer dundrande...folk brukar hoppa när jag backar. flinar illmarigt...

alltså det måste ju vara flera långväga, kan man inte samåka, där jag bor kan man lätt få plats med ett par bilar ett par nätter...

desto roligare får ju ni fuskisar som får umgås längre...

inte ska vi fegisar sitta där o skaka tänder, ni andra får ju se till att lätta upp sjögången..

Några förslag på resdagar???

...om det känns dyrt så gotta er åt att jag måste betala allt dubbelt, då jag måste betala dygnet runtlön samt resa o uppehälle åt min assistent...

så nu känns det väl bättre eller hur???

A9 berädd att packa ryggan

barwin 2007-05-26 19:14

Låter kul! Kan när som helst!
Fast jag har en Pfaff!

tilda_l 2007-05-27 07:36

oj va kul det skulle vara att åka!!! :-)

lomali 2007-05-27 07:59

Låter lockande, en lite dum fråga vad shoppar man billigt i Estland? förutom cig o wirre.

Annastigsson 2007-05-27 09:02

Låter jättekul!!
Men som vi skåningar brukar säga:"Stockholm är en fin stad...synd att den ligger så avlägset"... *ler*
(Kanske bara skåningar som tyckte det va kul?)

Ha det så kul ni som hänger på.vi andra kanske får rapport under resans gång:D

avslutad141023 2007-05-27 09:55

billigt

vad jag hört är husqvarna delar billigt,
tyger och naturmaterial är billigt som typ linne
lakan o handdukar ska tydligen vara billigt o bra kvalitet.

kläder ska oxå vara billigt.

avsl090 2007-05-27 10:07

Åhhhhh

vill gärna åka med men är precis i flyttagen och kan inte släppa allt och bara åka (fast det känns frestande:o ) Jag skulle behöva en teflonpressarfot och en rullpressarfot till min HQ (Snap on) och finns det någon som kan köpa en åt mej så sätter jag in slantar direkt Snääääääääälla?

Skulle det bli en resa i framtiden så kommer jag garanterat att åka mej!

Ha det gott/Annette

Evalen 2007-05-27 18:03

Resedatum?

Här kommer ett förslag på datum.
16 -18 juni. Vi åker 18.00 är i Tallin 10.00. Shoppar loss hela dan och på kvällen 18.00 åker vi hemåt och är i Sholm 10.00 Del i 4 bäddhytt 295 kr.
Matpengar tillkommer. Men vi bör nog beställa rätt snart så tänk inte för länge! Så kom igen nu tjejer, det här kommer att bli kul! / Evalena

barwin 2007-05-27 18:21

Är det öppet i affärerna på söndagen?

Avsl090119 2007-05-27 19:55

Resa till Tallin

Hej

Jag skulle jättegärna vilja följa med men så snart som till 15-16 juni kan jag inte.
Det är ju en bit upp till Stockholm också för min del, bor i Skåne.
Men det kanske kan bli en resa framåt hösten också eller nästa år.
Ha en trevlig resa och töm inte hela butiken utan lämna lite kvar !!

Kram THUA

tyskland 2007-05-27 20:19

Sjutton också!

Hej!
Jag slutar inte jobba förrän dagen före midsommarafton
annars hade jag gärna följt med.
Du Pulvertrollet måste du ha assistent med. Hade inte vi kunnat hjälpa dig.Jag har lång erfarenhet av handikapp. Jag har hjälpt många.
Men som sagt datumförslaget passar inte mig.

Tyskland

Winberg 2007-05-27 22:22

Oj vad de låter roligt hade också gärna följt med men tyvärr är jag i spaninen då, så jag kan inte de datumen som ni skall men jag önskar er alla som förljer med en trevlig resa och slå klackarna i taket och tömm butikerna på allt billigt ni kommer över hihhihi,lycka till Pullver Trollet hoppas att jag får en raporrt på hur ni har haft de på resan. Kram Karin

avslutad141023 2007-05-28 06:35

inget är spikat

kom med flera förslag på datum
jag väntar gärna till ett datum då flera kan...

assistans, vad supergulligt, tyvärr är det lite mer fel på mig än att jag inte kan gå, så jag måste ha assistent som kan mina mediciner o som kan läsa tecknena på vad som är på gång.
men omtanken värmde mer än en våreld KRAM..

har en viss känslaatt jag skulle bli utsatt för hämd om jag inte tog henne med mig, dessutom, ni kommer älska henne, gulligare tjej finns inte...

när passar det er att åka???

planera nu en samresa från skåneland .....

känns så roligt att ha något att se fram emot.. bra meducin!

kram till alla. och självklart hjälper jag den som själv inte kan vara med.. skriv en önskelista bara...

Evalen 2007-05-28 17:22

Om ni vill så kan vi vänta till närmare hösten med att åka, för det är ju väldans mycket kuligare om vi åker många? Eller vad tycker ni?
Jag åker från Värmland och har stor bil, kan plocka upp folk efter E18 till Sholm.

avslutad141023 2007-05-29 06:03

jag tänkte åka

lite senare i juni om det passar nån
känner att jag behöver komma bort lite o orkar inte vänta till hösten..

så när i juni skulle det passa???

tyskland 2007-05-29 06:22

resa

Hej!

Jag kan åka när som veckan efter midsommar, alltså vecka 26.

Tyskland

Avsl090119 2007-05-29 06:42

Åka till Tallin

Hej !!
Det gör du rätt i att sticka iväg nu, Trollet !!
Ibland känner man bara att man måste få distans till saker och ting.
Och åker man bort till en annan miljö och blir lite distraherad så ofta kan man se saker och ting på ett annorlunda sätt än om man bara varit hemma.

Och åker du nu så kan du ju checka läget åt oss andra.
Så då vet vi ju vad som ska handlas när vi åker och kanske kan du följa med oss andra också när det är dax för oss att åka.
Jag vill ju inte missa ditt trevliga sällskap och följer du inte med så kan vi ju alltid våldgästa dej för en kväll, så du inte missar vårt trevliga sällskap

Och ni som kan och har möjlighet FÖLJ MED !!

Ser fram emot att få en reserapport

Och är det någon ifrån Skåne som kan tänkas sig att åka till hösten så kan vi väl samåka.
Bor i Kävlinge i SKÅNE själv

Hör av er !!

Trevlig resa !!
Kram Thua

Micka 2007-05-29 07:56

SÅ KUL!

Superkul initiativ Pulvertrollet! Du gör helt rätt i att ta med dig din assistent. Är själv assistent åt en multihandikappad kille och vet att det är avgörande med assistenterna, inte minst för trygghetens skull!
Skulle jättegärna följa med, men juni är helt fullbokat med jobb, gubbens fiskehelg, födelsedagar och annat. Kanske kan följa med nästa gång...*deppar*

Är från Blekinge så om det är folk från Skåne som åker då så kanske vi kan samköra (liten omväg men sällskapet är värt det!).

Micka 2007-05-29 07:59

Ja och just det glömde nästan:
Ni MÅSTE berätta ALLT, ALLT från resan. Kan ingen ta med sig en kamera eller något? Skulle vara kul med bilder.

zickzack 2007-05-29 10:54

JAG HAR LUST ATT HENKA!

16-18 JUNI är tyvärr inget alterativ för mig. 5-8 juli är jag i Åmål på den årliga BLUES-festen, den vill jag inte missa.
I övrigt är jag öppen för förslag! Som nån skrev tidigare, har de säkert öppet på helgerna?

ulindh 2007-05-29 10:58

Skriv en rapport och bifoga bilder och skicka till mig så lägger jag upp det som en artikel på Sysidan, om någon av er orkar efter allt shoppande. :)
/Ulrika

Evalen 2007-05-29 18:27

Nya datumförslag

Mina nya datumförslag är 24-26 Juni eller 25-27 Juni. Samma tider som tidigare. Hur många tycker det var bättre?

avslutad141023 2007-05-31 06:24

skepp ohoj

Bäst tror jag det är att åka i veckan o inte på helgen. dels för det kan vara dradigt att knalla i 8 timmar om en massa affärer e stängda. vilket jag har hört att så är.

men ur min personliga vinkling, så är det väldigt svårt att ta mig fram på en proppfull båd bland massa överförfriskade med resenärer, jag e nämligen lite stötkänslig, så att få en vinglande drällputt i knät är en riktig feststämnings dödare

jag åker gärna efter midsommar för då följer nog Agneta med om jag tjatar ordentligt, o det e så himla kul ovara med henne så jag vill ha henne med...ja jag vill ju såklart att Du och du o du oxå ska begära ledigt 2 dagar, o svänga dina lurviga på båten...

Tojan 2007-05-31 07:05

Låter kul, har följt diskussionstråden. Fick jättelust att hänga med, men måste se vilket datum det slutligen hamnar på.

kram Malin

avslutad141023 2007-05-31 07:19

eller

så kommer man med ett eget förslag, smart va??
blink

barwin 2007-05-31 18:43

Jag vill med! 25-27 juni låter bra. Mitt i veckan, förhoppningsvis lite lugnare, och ändå affärerna öppna.

WiKa 2007-05-31 21:56

Tja, jag ska inte åka med på resan, men har ändå kikat lite på hur det går för er.

Hur vore det om alla som är intresserade av att följa med chattade med varandra direkt? Det finns ju den möjligheten här på Sysidan - har aldrig provat själv. På så sätt kan ni snabbt se vilket datum som är bäst, för er.

Kanske ingen bra idé trots allt, men om man "anonserar" ett tag i förväg om datum och tid för chattningen, kanske det funkar.Hrm (Jag för min del, men jag är ju inte så hajsig, skulle kolla upp hur chattning går till innan den anonserade dagen.)

Hoppas att många kan följa med på resan, och att vi andra här på Sysidan får bilder att glutta på!

Lycka till!!!:D :D :D

Evalen 2007-06-02 17:39

Hallå vill ingen åka längre? kom gärna med egna förslag på datum vi kan åka på. jag tänkte under veckan som kommer ta reda på lite mer om shopping, öppettider och Husqvarna grejer, men finns det fortfarande intresse? Jag tänkte inte handla men tycker det vore kul att träffas. Så kom igen nu tjejer från Skåne och Tyskland och Agneta och Pulvertroll och alla ni andra, kom med datumförslag så vi kommer
iväg nångång ;) Ha det bäst / Evalena

tyskland 2007-06-03 16:45

Tallin

Jag kan 26 juni -2 juli. Någon gång däremellan kan jag åka till Tallin.

Tyskland

avslutad141023 2007-06-03 20:46

jag

kan ju åka när som men det är 2 faktorer jag inte kan styra...
min elrulle är på lagning vet ej när den kommer åter så jag e isolerad just nu..

dessutom finns det ytterst få handikapp anpassade hytter o de bör bokas i förväg...

eftersom det är ganska långt från hamnen till stadskärnan måste jag ha min stora elrulle med mig..

men annars åker jag gärna o har jag bara rullen kan jag bestämmamig blixtsnabbt

zickzack 2007-06-04 11:13

JULI

Jag kan åka närsomhelst under periden 9-29 juli.
/ann

Evalen 2007-06-04 14:00

Har pratat med ambassaden och fick tips om denna sida. www.tourism.tallinn.ee klicka er fram till den svenska versionen. Tips på vad man kan shoppa.Har dock inte letat efter några Husqvarnagrejer, men det kanska ni andra kan göra.

Birgitta-L 2007-06-04 16:24

Men hallå - vad är det här för roligheter ni håller på med då ;) har ju missat denna tråden innan: låter urkul o vill gärna hänga på - i juli...:D
Samkörning från Götet - anyone ?

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:07.