Hur har ni valt era användarnamn?
Nu kan jag inte hålla mig längre!
Jag har längre funderat på och fascinerats av alla olika användarnamn som finns på sysidan och skulle av ren nyfikenhet :D vilja veta hur ni kom fram till just ert användarnamn?! Själv är jag ganska traditionell, heter Camilla och kallas Millsing av vissa. Men Beatrice Tygtokig, jag bara älskar ditt användarnamn!! Varje gång jag läser det blir jag glad!! Och det finns ännu fler kanonexempel, så snälla - berätta..... |
Mitt användarnamn är samma som namnet jag har i profilen.
Men, jag heter inte alls som jag angett för jag vill inte ha mitt namn offentligt i hela "world wide webb". Namnet har tillkommit genom att sätta ihop delar av mina två andranamn och karlsdotter för att jag är dotter till Karl. Fast kanske skulle man byta till något roligare användarnamn som inte är samma som i profilen? Får använda fantasin och hitta på nåt......... |
Mitt låter kanske inte så spännande...phoca det vetenskapliga namnet för säl (phoca vittulina = knubbsäl)
Jag har kallats säl sen en gång för några år sedan då en kille sa till mig att jag var väääärldens gulligaste säl...trodde jag, fast han sa tjej... I många forum kan man ju inte heta ngt med å,ä eller ö så då fick det bli phoca, och sedan dess finns det en phoca med i diverse forum och communities :) |
Hej.
Jag kallar mig "Freja 71" Freja är ett av mina förnamn och jag är född -71. Väldigt enkelt (och lite fantasilöst kanske) :) |
Jag förkortade mitt namn Annette och böt ut "ett" i namnet mot en 1a. enkelt!
|
ChessMan har jag använt sen jag började med internet... hmmm undra när det var då... -96 tror ja bestämt det måste ha varit...
Min häst hette då ChessMan (han är såld nu) så det var liksom en självklarhet att det blev det namnet...sen har det liksom bara hängt med... Har t o m hänt att folk ropat ChessMan efter mig ute på stan.. haha ... då de inte vetat vad jag heter i verkligheten... :D ha de Eliza |
Kallar mig alltid Ankungen när jag spelar eller surfar allmänt. Associationen är ju inte så svår när man heter Annika. Egentligen borde väl det vara mina barn som är ankungar men tja...Det tänkte jag inte på innan jag fått dem.
|
Humm jag måste erkänna att det var ett misstag att det blev expoze.se för det är vår webadress till dekalsidan...
Det är så att när jag reggade mig här så höll jag på att skriva in vår webadress i ett annat fönster och när jag sen klickade på registrera så hade jag skrivit webadressen i medlemsnamnets fält istället för det andra fönstret *S* så kan det gå. det var tur att det inte var nåt annat jag skrev i alla fall *S* |
Mitt är namnet på den vänstra stjärnan i orions bälte.
Namnet Bellatrix är igentligen min ena katts namn men har även blivit mitt internet namn:p |
Jag började med madwomaninblack på helgon, för redan för många år sedan var jag en galen kvinna i svart, och sedan har det bara hängt med för det har en skön rytm :)
|
MONNE valde jag för att min systerson alltid kallade mig så... han hade svårt för att säga MONICA.. Han är idaq 28 år...
|
Använder mig av brorsbarnets smeknamn på mig och även ett internet namn av mitt egentliga Turid. Mötte även en delfin i en meditation och så heter min hemsida delfintua. Så enkelt nog blev namnet tua delfintua. Valde mellan det och Zitha som delfinen hette men bestämnde mig för Tua Delfintua konstigt nog. Korkat kanske :)
|
jag letade efter ett snyggt användarnamn när jag skulle registrera mig på en sida för evigheter sen, och bläddrade genom låttitlarna i min playlist och kommer då till pink floyd låten learningtofly och tyckte att det duger, jag gillar inte pink floyd annrs men det funkade bra som namn liksom. och nu heter jag alltid det på internet, och är det upptaget så lägger jag tikll mitt smeknamn framför och heter Cattislearningtofly
|
Tossa är ett utav mina första användarnamn på nätet. Jag antar att det är ett beskrivande namn. *le*
Det är faktiskt så illa att en hel del av mina vänner kallar mig Tossa. En av mina bästa vänner sedan sju - åtta år tillbaka rynkade pannan en dag för en tid sedan och erkände att hon verkligen inte kunde komma ihåg vad jag egentligen hette. Men det får hon äta upp lite nu och då :D Med glimten i ögat naturligtvis. |
Det fanns redan en Helena, så det fick bli helen istället
|
Det är ett hundnamn
Hej!
Det är svärmors gamla samojed som hette så. Laika |
Mitt användarnamn har hängt med sen början av mitt "internetande"
Lin från mitt namn Linnea och Blomman från mitt dåvarande yrke (jobbade med växter då) plus att Linnea är ju en blomma. |
Mitt är bildat av mitt tidigare efternamn... Nu förtiden brukar jag dock oftast heta xRutis på forum, eftersom jag inte är en Rutis sedan jag gifte mig.
|
Inte så mycket till fantasi, men jag bor där.
|
Citat:
|
Jag trodde att bara användarnamnet skulle visas, så jag tog Filippa.M eftersom jag inte ville vara så anonym. Hade jag vetat att hela namnet ändå skulle stå med så skulle jag ha varit något mer fantasifull.
|
Åååhh, vad kul att ni har berättat hur det gick till!! Det var precis så här jag hoppades att det skulle bli.
Det är alltid lika kul med bakgrundshistorier - MERA, MERA....:p |
bandykullan är numera det namn jag brukar registrera mig med. Mitt orginalnamn på nätet var Obi Anne, men det är ju inte så många sidor som tillåter mellanrum och till slut kom jag aldrig ihåg hur jag skrev namnet när jag tog bort mellanrum så då började jag med bandykullan istället. Ganska logiskt eftersom jag är från Dalarna och spelar bandy, jag har också alltid hejat på Falu BS och deras supporterklubb heter bandymasarna, som kvinnlig supporter tyckte jag bandykulla var mer naturligt. Jag har istort sett gått över till bara bandykullan nu.
|
Jag har alltid kallats för myggan av min pappa, men det brukar alltid vara upptaget så därför har det blivit myggorna istället :) om inte annat så har man ju numera blivit flera så.....
|
Annika - ankan helt enkelt.
|
Jag ville egentligen ha ett namn som påminde om mitt eget men alla namn som jag försökte med var upptagna. När min dotter var yngre så gillade hon filmen "Svanprinsessan" så jag slog på Odette och det var ledigt och då fick det bli det!
|
är jag skulle registrera mig på lunarstorm när jag var typ 12 ville jag hetta Maggis, Mitt smeknamn. Det var upptaget och provade då med Maggi som ochså var upptaget. Maggin samma visa och så blev det Baggin tillslut.
Och Baggin har hängt med mig sedan dess. Många tror att det har med sagan om ringen och Bilbo Baggins att göra. Men som sagt är det itne så. Jag visste ensingång inte vad Bilbo hette i efternamn när jag valde mitt namn. |
Mitt kommer från mitt finska andra-namn som betyder daggpärla. O så gillar jag dagg, det är så härligt. Det fick bli "dagg" på engelska, för dew låter finare än dagg. Plus att jag tänker och pratar mycket på engelska.
|
Jag har försökt beskriva mig själv. Valde Teknikfreek för jag är teknisk och gillar maskiner till allt.
|
Ja varför just Winberg ja de bara blev så efter som jag heter de i efternamn och alla känner mig som Winberg hade jag skrivit Christensson så hade ingen känt till mig så därför har jag fortsatt med detta. Kram Karin
|
Jag är Bibbi det bara är så.
Jag blir nästan lite irriterad när någon kallar mig Britt-Marie som jag heter. När jag blir uppropat hos typ tandläkaren med Britt-Marie så kan jag sitta och inte fatta att dom ropar på mig. Ja just det är ju jag. :p Borde nog byta namn. Sårar man sina föräldrar då? /Bibbi |
Håller med om att det här är kul, har själv ibland funderat över alla fantasifulla namn.
Själv har jag väl sagt det under tråden blomma nyligen. Daturan är ibland det vackraste i växtväg jag vet. Att den i Indien är helgad åt Kali och har en skrämmande historia gör inte saken sämre. Datura brukar ofta vara upptaget som användarnamn, har upptäckt att den förknippas med droger (jag borde inte vara förvånad) och jag kallar mig då för DaturaArt. |
ja kanske att man sårar.. de har ju valt namnet en gång i tiden för att de tyckte att det var fint! Fast Bibbi är ett mycket fint namn!!:)
själv har jag valt Goks för att det är min yngsta flickas "baby"namn, hon heter eg. Monika. de andra barnen kallade henne just Goks och det har hängt med. Pojken hette "Utnäs" (Magnus) och den andra dottern "Datentanten" (Agneta). Konstigt va!! |
mitt namn:-)
jag är så fantasilös ler |
jag har helt enkelt valt mitt andranamn. Ja, hör och häpna så är jag faktiskt döpt till Baltzer som andra namn. Be mig inte berätta för det är en lång historia:D
|
Jag började med Lithia nån gång på 90-talet när jag började umgås med andra på nätet.
Själva namnet var först uttänkt till en karaktär i en av mina noveller men jag tyckte om det så mycket så jag tog det själv istället. Har efter att ha googlat på mitt namn upptäck att det finns ett ställe i USA som heter Lithia Springs :) Ananrs brukar jag mest få höra att min namn låter som om det härstammar från medicinen Lithium...eller grundämnet Lithium. Sanningen är attj ag inte ritkgit vet hur jag fick till namnet. Förmodligen satt jag med ett gäng stavelser och satte ihop de som lät bra :P /L |
HIHI
Jag har en katt som heter Norpan sen va det att jag hade lunar en gång i mina dar så glömde jag mitt lösen då hade jag norpan men då va det upptaget av mej som inte kom ihåg mina lösen då fick jag lite att välja mellan då kom skumnorpan upp sen dess använder jag det till allt hihi ganska kuligt hihi kramis:D
|
Mitt användarnamn inte så märkvärdigt ... första tre (ann) i mitt förnamn och fyra (berg) första i mitt efternamn ... annberg. Jag har det som användarnamn på internet och många tror att jag heter Ann Berg.
|
Mitt användarnamn har jag tagit från ett av mina favoritmarsvin "spotty", en råttliknande rackare, mer vild än tam, men ytterst charmig.
|
min morfar kalla mej för vendla o fira mej på vendladagen mamma kalla mej för lillan så privat kallas jag lillan på nätet använder jag vendla
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:53. |