Textil-TV
Varför finns det så lite textilprogram på TV? I andra länder finns det syprogram 24 timmar per dygn.Och varför har vi flera kanaler med sport?
Hur enkelt skulle det inte vara för Bernina Husqvarna,Janome och alla andra företag att få informera och göra reklam för sina produkter mellan programmen.Kan det vara så enkelt att det är mest kvinnor som är textilare och vi skriker inte så högt!:confused: |
Instämmer med dig. Det finns för lite av den varan i TV.Tror att vi svenskar är lite tråkiga i programutbudet :) eller så är det för många sportintresserade gubbar som styr och ställer i kanalerna. En sykanal vore inte fel, det sätter vi på önskelistan.
|
även en del av oss``gubbar```vill gärna ha en sykanal. ja i alla fal jag!fast gubbe nja vet ej riktigt:D
|
Zick-Zack, finns det fortfarande? Annars va rju det iaf ett steg på vägen.
|
Kul Patrik att du också hänger på.Men vilka vägar kan vi gå. Vem ska man vända sej till?
|
en mycket bra fråga!!om jag skulle ha ett bra svar men tyvärr har jag ej det.vet att det i visa fal är så att om man har ett bra förslag så kan de gå igenom på TV.
funderade också på att de kanske skulle vara bra att börja i den lilla skalan o kräva att få ett sömnadsprogram på TV sedan kan man ju gå vidare o försöka få en hel kanal. |
Citat:
|
Gillar man lapptäcken så finns det en del TV-kanaler på Internet. Tex http://www.quiltersnewsnetwork.com
http://www.kayewoodtv.com/ktv.html http://www.quilterstv.com/ Man kan nog sitta dygnet runt, om man vill... Annika |
Håller med föregående talare, QNN kan man titta på hur länge som helst:p
|
Jag har skickat ett mail till tittarombudsmannen om detta. Han skrev tillbaka att han skulle tänka på detta. Det är nog vad han gör för det har ju inte hänt något.
Om vi är fler som gör detta kanske han förstår att intresset är stort. MT |
Citat:
|
Hej !
Precis vad jag skulle fråga ,lägga ut mailadressen så ska han få många mail om detta av oss . |
Citat:
|
Citat:
|
Är ombudsmannen på TV4?
|
|
Kul, nu har jag skickat en mail till gubben.
|
Jag med
har skickat ett!!!!!
|
Nu har jag skrivit och berättat att vi finns.Jag skickade med länkarna som exempel.
Jag ska försöka skicka igen och igen. Ibland är det bra och va tjatig. |
Kunde inte avhålla mig från att skicka ett mail jag också :)
|
Nu har jag också mailat till honom:D
|
Japp har oxå mejlat :D
|
Jag har också mailat ,men vad skriver ni ?
|
Jag skrev att vi ville ha textil i TV. Sy,sticka,virka,väva,knyppla,spinna och tova det finns hur många tekniker som helst
Sysidan funkar ju bra med alla sorter, så det skulle väl tv också göra Sedan skickade jag med länkarna till QNN och dom andra kanalerna som ett exempel på vad kanalen kan innehålla. Jag hoppas vi kan skapa ett intresse för en ny kanal.:D |
Jag skrev att den hårda slöjden fått för stor plats och att nu var det dags för mjuk slöjd.
Fick svar, lite kul att han verkar överhopad med önskemål :D "Det verkar vara rena kampanjern, detta är det femte mejlet på kort tid." |
Jag fick bara att det var framfört :)
|
nu har jag mailat.
|
Till mej skrev ha att han tipsat TV4 plus
|
Jag funderar på om vi ska skicka ett mejl och berätta mera i detalj vad vi vill ha. Annars kan det bli 30 min i veckan från någon mässa eller utställning.
Jag vill ha ett program som inspirerar eller lär ut något jag inte kan Vad tycker ni? |
Fick svar förut, det stod så här :
Det är framfört . Det var allt , frågan är om det bara är framfört eller om det även fastnar hos dem ? |
Det var ju på tv4+ som zick zack gick. Finns det ingen liknande ombudsman på svt? Det är ju bra med en kanal som alla har. Jag har i och för sig inte ens någon tv... Men ändå :D
|
Svt har ingen reklam,så det blir nog svårt att få några sponsorer.
Det är kul och se tex.symaskinstillverkarna visa nya produkter och vad man kan göra med dom. Det ger också företagare en chans att visa upp sig.Jag tycker det funkar bra på QNN. Men visst skulle det va kul på svensk TV |
Jag fick samma svar som christel. Hoppas han fått några 1000 mail, eller han kanske inte har tid med långa svar nu da han skall läsa på här på sysidan !!
|
Nu har jag också mailat till honom
:) |
Ja nu har jag också mejlat. Hoppas det ger nått att vi alla tjatar lite.
|
Är inte Claes Elfsberg tittarombudsman på SVT?
|
Citat:
För det är väl som vanligt en ekonomisk fråga. Jag håller tummarna. |
Citat:
" Står på din sida Har du åsikter om SVTs program och om SVT som företag? SVT-ombudsmannen Claes Elfsberg har en fri och personlig roll som publikens representant inom SVT. Tillsammans med redaktör Peter Larsson tar han emot dina synpunkter och för fram och driver publikens frågor vidare till företaget. Ring 08 - 784 30 00 Telefontider: Tisdagar 17.00-19.00 Onsdagar 17.00-19.00 Torsdagar 10.00-12.00 e-post: svt-ombudsmannen@svt.se Adress: SVT SVT-ombudsmannen 105 10 Stockholm Claes och Peter har inte möjlighet att svara på alla brev, men ditt inlägg blir alltid läst och din åsikt förs vidare. " |
I dag skrev tittarombudsmannen Janne till mej.
Han tror vi har en kampanj för Textil-TV. HA,ha såklart vi har!:D |
jag fick mitt svar på mailet i dag! en vecka efteråt, där stog det bara att det var framfört.
Åsa |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:20. |