Syfestival i Västerås
|
Jag ska som sagt dit på lördagen med åtminstone en väninna. Vi kommer nog att vara där när dom öppnar, så när som helst blir bra för mig.
|
Öppnar de 10.00?
|
Oj
Spännande...
Vilken rekomenderar ni att man åker till, någon som varit där tidigare? Nyfiken. Jag är ju mest intresserad av tyger, maskinbroder och tillbehör till det måste jag nog serkänna. Och visst vill jag träffa någon här från sysidan om det är möjligt!! Eliza |
Nix, jag har inte varit där tidigare.
Nån annan som har det? Jag vill ha billigt garn! Inte quiltgrejer o så (då känner jag mig kass eftersom jag inte kan quilta...) |
Öppetiderna är 11-17 bägge dagarna.
|
Citat:
Jag är otroligt sugen på att åka dit till Västerås och titta och kanske fylla på lagret hemma lite :) Svarade visst samtidigt som Ulla :) Är visst första gången de ska ha det i Västerås |
Okej. Då satsar jag på att komma dit till elva ist.
Vi kan väl gå tillsammans, eller åtminstånde träffas innan och ta en fikapaus mitt i o jämföra fynd =O) |
Nu måste jag lämna datorn för ikväll men jag kollar imorgon bitti vad ni har kommit fram till och så hänger jag på det. Natti natti/Ulla
|
Okej, sov gott! Pussa alla djuren!
|
Tack så mycket och detsamma till dina små.
|
Den ena har somnat redan. På högen med rena kläder jag la fram till i morgon. Jippii.
|
Grrr, nu är det en ekonomisk fråga. Jag vet att jag inte borde, eftersom det kostar 120:- tur/retur från E-tuna... och jag kommer antagligen att shoppa loss :D Samtidigt ska jag till sthlm och shoppa åtminstone tyget till studentklänningen där, i helgen. *frustar*
|
du kan inte samåka från e-tuna med nån?
|
Jag ska göra mitt bästa för att komma iväg i tid på lördagen och åka dit till 11:00
Någon bestämd tid då sysidisar ska mötas upp? |
11.00 är väl bra?
|
11 blir bra för mig. Jag kommer inte ihåg hur det ser ut där så vart ska vi träffas och hur vet vi att vi är vi? Man kan ju fixa nån lapp att sätta på sig där det står Sysidan t.ex.
|
Jag kan fixa en liten skylt som jag håller upp. "Sysidan" skriver jag på den, blir det bra? Jag ställer mig vid ingången nånstans där jag syns bra.
|
Det blir kanon, ska bli jättekul att ses på lördag. Nu ska jag ut med hunden och njuta av solen.
|
Ja, det ska bli bli jättemysigt!
|
Nu har vi (min kompis ocj jag) också bestämt oss för att åka till Västerås på lördag. Vi kan tyvärr inte åka till symässan i Sollentuna i mars så vi tänkte att vi gör en utflykt till Västerås istället.
Det är ju mycket närmare också från Lindesberg till Västerås än till Sollentuna, det är en fördel i detta väglag. Var förresten till Västerås i söndags på friidrottstävlingar och då var det ett jääkk... väglag efter all snö som kom under lördagnatten, tur man har fyrhjulsdrivet. Hoppas vi ses där. //Bitte |
Nu har jag bestämmt mig ... jag åker oxå till mässan på lördag .. kanske vi ses
|
Jag åker dit och tar med svärmor och antagligen en kompis på lördag 11:00. Vore kul att träffa lite fler sysidisar så vi ses väl där antar jag :)
|
Vad roligt att så många kommer. Jag har med mig två väninnor och vi är där till kl.11. Ses imorgon!
|
Nu har jag fixat en "skylt". =O)
|
Jag ska bara duscha, äta frukost och så bär det av. Ses snart.
|
Jag blir lite sen då svärmor är sen
|
Men vad kanman göra på symässan egentligen? Jag funderade på om det finns broderier där? För jag skulle vilja ha ett broderi på en jacka.. Tror ni att de broderar åt mig om jag tar med mig den??
|
Vi väntar på dig, Monika!
MissDiva, ingen aning! |
Hej igen. Ja så var det besöket över och kul var det att få träffa Jennifer, Monica och Monicas svärmor iallafall. Alltid kul att få ansikten på några. Vi får ordna nån egen träff längre fram så kanske man får en chans att träffa fler. Ja folk var det ju rejält med iallafall. Jag köpte lite tyg och en stor skärmatta. Nu vet man ju vad som finns och kan vara mer förberedd till nästa gång. Men nog hade det varit roligare om dom hade haft antikmässan vid ett annat tillfälle och symässa i bägge hallarna istället. Men det var värt besöket iallafall. Hoppas ni hittade nåt kul att shoppa också.
|
Men vad fanns det för gerjor på mässan då? Fanns det billiga tyger och liknande???
Är det värt ett besköt där imorgon tro?? |
Jag kom hem med både pälsgarner, trikå och tråd. Fick mig en bit trikå på ca tre meter för 60:- vilket var ett bra fynd tycker jag :) Sytråd fick jag 1000m guterman för 19:- rullen även det ett bra fynd. Så vísst gick det bra att fynda om man ville det. Ett bord hade alla tyger för 49:-/metern för mängder av vackra tyger.
Det var trevligt att se dig med Ulla hoppas du känner dig nöjd med beöket! Jennifer det ska bli kul att se bilden på kjolen och hoppas dina virknålar kommer till rätta. |
Jodå jag är nöjd med besöket, är så glad för min stora skärmatta nu så ikväll ska jag bläddra i quiltböcker och se vad jag ska inviga den med för projekt. Köpte ju lite tyg också så det kanske kan bli nåt av det.
|
Nu finns det en bild i mitt album på kjolen.
Monika: Japp, nålarna är tillbaks nu =O) |
Så härligt att dina virknålar kom till rätta! Hopppas det går bra med stickningen.
Någon som besökte mässan även på söndagen? |
jag var där på söndagen
jag kom inte dit fören på söndagen!
Fick med mej hem en massa info. om symaskin och en stor skärmatta! Nu slipper jag köpa en sådana i Sollentuna! Jag köpte även lite broderitråd av Mia! Åsa |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:35. |