vad för frisyr har ni?
Vad för frisyr brukar ni ha?
Hur ofta byter ni frisyr? |
Jag har haft samma frisyr länge. Ljust hår ungefär 80 cm långt + lugg.
|
Jag har nyligen bytt frisyr.I ca 6 års tid lika långt (ca 70cm) hår men i höstas tog jag mot till mig och klippte lugg och det är jag riktigt nöjd med! :D
|
svarar jag med
Jag är blond och har altid haft långt hår. Har just nu en 80-85 cm långt. dDet hänger nästan alltid men i bland är de skoj att variera sig.
Diadem använder jag alltid och gärna breda typ 5 cm. skall försöka sy egna i satin snart. Jag har väll en 50 olika diadem hemma just nu. |
Jag hade en urfärgad, alldeles för lång bob, som jag nu har klippt upp till något helt nytt. Jag bad om en bob, men kom ut med något annat... Sidbena, en lugg över ena ögat, kort i nacken och långt där fram, uppklippt... ska färga håret i mörkbrunt och slinga "luggen" röd, så blir jag riktigt emo.
|
Mij frisyr låter ungefär som MadWomanInBlack:s, uppklippt i nacken, sidbena, lugg över ena ögat längre fram än bak och längre på ena sidan. Dvs någon slags assymetrisk page. Ljusblond med mörkbrunt undertill.
Gillar att ändra frisyr och färg och gör det ganska ofta eftersom min lillasyrra är frisör och gillar att ha nån att experimentera med. Byter frisyr åtminstone ett par gånger om året. |
Jag byter också frisyr ganska ofta. Just nu nåt i stil med det Karin beskrev, kort i nacken - något längre på sidorna och snedbena. Innan var jag hårmodell hos Wella i december och då fick jag snygga blonda och oranga slingor. Låter kanske inte så fint men var grymt snyggt faktiskt!
|
Hellångt ner förbi naveln, men alltid uppsatt i en fläta från nacken.
Variation är knut med "gripklor" om sommaren när det är varmt. Jag har haft samma principfrisyr i ca 20 år. |
ser att många har långt hår
är de månne inne med att ha det just nu?
|
Det är ju inte gjort i en handvänning att få 70-80 cm hår, så det är svårt att följa modet om man har så pass långt hår.
|
Har haft långt hår till i höstas då jag tröttnade på mitt midjelånga hår då jag kände mig gammal i det. Antar att det kan bli så efter 20 år med långt hår? Vissa har det hela livet medans andra varierar sig rätt mycket. Som min frisör sa: -Ett långt välskött hår blir aldrig omordernt.
Idag har jag en halvkort uppklippt frisyr som jag trivs superbra med :) |
Citat:
|
Jag skulle snarare säga att det är inne med lite kortare hår. Verkar komma starkt i vår - nästan alla jag känner har klippt så, kanske till axlarna drygt.
|
Jag läste att man har en gen som bestämmer hur långt håret blir. Då tänkte jag jag att det måste jag undersöka! Hittills verkar jag sakna den genen.
|
de är nog kanske inne men lite av varje
Citat:
|
en intresant btante
Citat:
|
Jag har aldrig lyckats ha så långt hår som jag har nu. Tidigare har det haft splittrade toppar tidigare så jag har behövt toppa håret. (Sisådär 20 cm i taget!)
Nu använder jag ett schampo som sägs motverka splittrade toppar att de lovar att 95% av splittringarna inte ska bli av. Jag tror faktiskt att de inte ljuger så mycket. Dessutom kompletterar jag med ett balsam av annat märke som lovar att håret har svårare att trasslar sig. |
Citat:
|
Blir fruktansvärt avundsjuk när jag läser den här tråden. Har i hela mitt liv velat ha långt hår och det blir bara en liten tunn stripa av det hela. Så äntligen efter 6 års sparande (har alltid varit pojkklippt) har jag lyckats få till en liten svans. En liten men ändå:p
Saknar nog också den genen om hårväxten för mitt växer typ 1 cm på ett helt år. Det gör att frissan får ta bara 1 mm när jag går dit för att det ska bli nåt över till mig. Mycket frustrerande att vänta så länge. Men skam den som ger sig.... Skulle önska att det var 80 cm eller mer... *suck* |
1 cm om året? Hm. Mitt växter ca 12 cm på ett år. Vad räknas som "normalt"?
|
Citat:
|
Normal hårväxt enligt min frissa är ungefär 1 cm per månad. Och löshår.... nä tror inte det!
|
Citat:
|
Äkta löshår i min blonda färg finns knappt, vill inte ha nåt syntet. Då är jag hellre utan ett tag och väntar. Hade en kompis som flätade/virkade in löshår och blev av med allt sitt eget för att blodtillförseln ströps. Nä, då är jag hellre korthårig i 50 år till :)
|
När jag var hos frisören sist hade mitt hår vuxit sex centimeter på tre månader. Så jag gissar att det är lite olika från hår till hår hur fort det växer. Vad man äter, hur man mår, genetiskt osv.
|
Citat:
|
Hmmm... undrar varför man ska dölja sikten med en lugg som skymmer den. Personligen skulle jag bli enbart galen över den skymda sikten och slita av mig luggen. Kul med hår :)
|
Citat:
|
För långt för fort. Brukar nog vara kortast mitt uppe med lite längre i nacken, polisonger o eventuellt framtill, eller något.
Mitt största problem är att jag helst vill ha ett helt animaliefritt vax men de flesta har bivax eller lanolin (ullfett) i sig. Brukar köpa Sebastian Shaper men det är så jäkla dyrt så jag vill inte ha det till vardags så det blir nästan aldrig av och håret ser skabbigt ut. Inte har det så mycket stadga som jag hade velat haft heller, rasar ihop efter någon halvtimme-timme. |
Jag klippte mig i torsdags och lät frisören göra lite som hon ville. Därav boben som blev något annat. Den långsiktiga idén var en bob som var jättekort i nacken och bystlång där fram, men ack, nu blidde det en nästan-lugg.
aliquis: Vill man vara fin får man lida pin :D Nej, ärligt talat, det är jättejobbigt att göra pillerjobb framför maskinen utan djupseendet man får med två ögon. Fast den här sneluggen är så snygg så jag behåller nog den, plus att jag nog tar bort de långa tamparna och har kort runt om. Så skönt att slippa stå flera timmar extra i duschen och schamponera långt hår. :) Hur orkar ni med jättelångt egentligen? |
Jag ser dåligt med högerögat så jag använder väl typ bara mitt vänstra, men jag tycker ändå det är störigt att ha hår över det högra även om jag kanske inte "ser" det så mycket, men det känns jobbigt, så man lägger det ju åt sidan men då ser det ju ut som skit, skall man ha sådan japansnelugg får man nog klippa ur håret lite i mitten/väldigt snett så inte så mycket från motstående sida måste snedda över ögat utan att man kan ha det mesta av längderna mer eller mindre rätt ner.
Kanske vore idé att snacka med frisörskan om det, men jag har sådant fult bajsblont hår som ser grått ut ;), så isf behöver man ju färga det svart eller något med, men helt svart hår mot vit hy ser ju lite sär o sjukt ut med. |
jag har dreads, så jag kan inte byta så ofta. men min lugg har växt som sjutton senaste månaderna så jag kan variera den dock.
|
Jag har långt hår som är uppklippt i etapper så att det blir lite volym när man har det nersläppt.
Ang hur mycket håret växer. Det är helt och hållet personligt och har med gener, matval och humör att göra. Jag har "oturen" att ha ett hår som växer värre än ogräs. Anledning till att jag säger oturen är pga att jag blonderar håret då det annars är råttfärgat. Jag har en utväxt efter 2 dagar!!! När det gäller frisyrer annars tycker jag det är jätte kul att göra olika uppsättningar,flätor och tofsar så det är sällan jag har mitt långa hår utsläppt och naturellt :D |
När ens barn ritar av en med en svart rand uppe i håret, då vet man att det är dags att göra nya slingor :D ! Jag har blont hår som mörknat, därför slingar jag det nuförtiden. Klippte mig för snart ett år sedan. Hade långt hår då, men det är inte så praktiskt när man ammar, så nu har jag nyckelbenslångt med utväxt lugg.
|
Jag hade höftlångt hår i många år men klippte det för några år sedan.. har haft uppklippt bak, längre ena sidan, med och utan lugg. färger som rosa, tomterött, svart, lila, vinrött.. nu har jag låtit växa ut min vanliga färg (blond) och permanentat håret. Lockar i olika storlekar i kort(axel) ruffsig frisyr. Sätter ofta upp med nålar i ett stort lockigt ruffs! Jag stortrivs!
|
Jag har rettså långt,mörkbrunt hår som jag färgar svart ibland. Har väldigt många frisyrer jag skiftar mellan. Beror på vilka kläder jag har och vilket humör jag är på :)
|
Variation är nyckeln
Jag har lockigt hår vilket kan vara en plåga. Speciellt nu i vintertider. Man ser ut som plupp när man vaknar. Men med en superduper kräm som skyddar håret och en platttång kommer man långt.
Bild 1 Bild 2 Bild 3 Men med en stylist får man till det när man ska ut på det där speliella tillfället. Men före bilden är inte att leka med :eek: Nyvaknad och untan smink... Den nakna sanningen. Bild 4 längst upp till höger |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:54. |