Ska jag eller ska jag inte...?
Jag verkligen verkligen vill köpa en Janome CoverPro 1000CP. Jag har pengar å allt å tänkte beställa den från england som jag sett att folk gjort med framgång. Men just när jag ska till å klicka på "beställ-knappen" så får jag lite kalla fötter. Kan ni uppmuntra mig till mitt köp? ;)
|
Ja men det klart att du ska!
Jag har nyligen beställt en Janome mylock 644D från http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/ De var väldigt snabba, jag beställde på måndag kväll och fick maskinen fredag morgon. Det enda du behöver tänka på är att du måste byta ut stickproppen men det var väldigt lätt gjort. Priset var också bra plus att jag fick en massa tillbehör på köpet och fick köpa pressarfötter väldigt billigt. Räknade ut att jag skulle fått ge det dubbla för maskin plus tillbehör här i sverige. Maskinen går som en dröm. Så sammanfattingsvis så är jag mycket nöjd med mitt köp. Så jag tycker inte att du ska få kalla fötter vi är många som beställt från england och varit nöjda. Lycka till! |
Grejen är väl den att jag köpte en maskin från danmark som jag fick lov att byta två ggr och sedan lämna på service innan jag fick ordning på den... så jag har ju lite dåliga erfarenheter...
|
Om du allra helst vill köpa från sverige gå till en janomehandlare och pruta så mycket du kan säj att du skall åka till england under våren och då kan du få tag i maskinen för så mycket.
:Säj att jag köper den helst av dig men du måste sänka priset rejält. Men du måste stå på dig och bestämma dig först vad du som mest kan tänka dig att ge. Lycka till |
Hej karin. Är lite nyfiken på vad en sådan maskin går på i England, hoppas att du vill svara. Kram Karin
|
Den kostar £254.00 vilket bör vara runt 3500 kronor, lite beroende på kurs.
|
Citat:
Saknar du att det inte är friarm på maskinen? |
Instruktionsvideon är på VHS tyvärr så jag har inte kunnat tittat på den eftersom jag saknar video. Saknar inte friarm man får bara tänka om när det gäller at sy trånga ärmar och lägga upp dom först innan man gör sidosömmen.
|
Citat:
|
Nu har även jag lagt in en order på en janome 644D Hur ska man då kunna bärga sig tills den kommer :) Hoppas allt går smidigt och att en hel fungerande maskin kommer till mig från England snart. Jag har ju funderat på en overlock en längre tid och ni här på sysidan har verkligen varit till hjälp tycker jag när man surfat runt och läst både på inlägg och recensioner. Tack tack :D
|
Å jag sitter å väntar på min maskin! Å va lång tid det taaar :p
|
Citat:
Har du beställt samma maskin från samma ställe? |
Citat:
|
Måste man ha en adapter? Jag trodde det bara var att byta kontakt :confused:
Nåväl jag fick iaf ett mail idag om att de har skickat iväg min maskin nu :) Rutis har du hört något? Har du en vanlig overlock sedan tidigare då du väljer att köpa en covermaskin? |
Visst kan man bara byta kontakt, men eftersom den lär vara gjuten med sladden så tar det lite emot att klippa av sladden på en helt ny maskin... Så därför tänkte jag använda mig av adapter.
Ja, jag har en bernina 1100DA som jag gillar jättemycket. Jag har inte fått mail om att min maskin är skickad, men jag fick en faktura på 0 kr i lördags... |
Hmm... det verkar ju konstigt tycker jag. Vad kan de mena med det?
|
Tog det som någon form av kvitto på att de fått pengarna.
|
På min första bekräftelse fick jag uppräknat det jag beställt och totalsumman samt ordernummer. Idag fick jag ett trackingnummer som jag kan följa paketets väg med. De drog pengarna först idag ifrån mitt konto. Min man sa att det var vanligt att de gjorde så in england. Att de drar betalningssumman dagen de skickar paketet. Om det stämmer eller ej vet jag inte.
Tänke att det verkade konstigt att det stod 0 kr i ditt mail. Men vi får hoppas allt är som det ska :) Meddelar vidare hur det går med maskinens väg till mig. Meddela gärna hur det går för dig med. Känns lite pirrigt att beställa för ett par tusen tycker jag. |
Hittade en bra sida med tanke på kontakter (elkonakter) http://www.interpower.com/ic/guide.htm
Kan ju vara smidig att kika på om man funderar på att köpa maskin utomlands. Den visar både hur kontakten ser ut samt vad det är för spänning och sånt som kan vara bra att veta. |
Min symaskin var på väg, den åkte iväg den 2:a, det verkar som att jag inte fått mailet med trackingnumret, men nu har jag det, så nu väntar jag med spänning! :D
|
Så skönt att allt är som det ska och att även du fått ett trackingnummer :)
|
Hej Tjejer !
Vad kul det är att få följa er resa med sy-maskiner från England. Jag hoppas allt går bra och vill gärna höra mera när maskinerna kommer fram. Lycka till Lena i virkvarn |
Jag har också beställt symaskin från england!!!! En Janome DC3050. Fick bekräftelsen i går och det stod någonstans på deras hemsida att det tar 3-5 dagar att få hem den till sverige. Idag ringe DHL och meddelade att de kommer med paket i morgon. Mannen har ochså beställt från utlandet så nu blir det oerhört spännande att se vems paket som kommer i morgon:) Håller med spänning koll på denna tråden. (fast det är väl ingen som har tid att skriva när maskinerna väl kommer;)
|
Adapter
Hej
När det gäller kontakter är det allra enklaste att köpa en adapter som går från UK kontakt till "EU" kontakt. I Stockholm säljs adaptern för en billig peng på bla The English shop i Söderhallarna. Mika |
Nu har DHL varit här och det var makens paket. Buhuu :(
Hur går det med era maskiner? Har någon fått sin? |
Oj.. nej inte väntar jag mig någon maskin idag inte. Jag tror att min maskin möjligen kan komma på fredag med lite tur och det är tidigast då jag tror den kan komma.
Monia är det samma ställe du har beställt din symaskin på? Då har du fått ett trackingnummer och kan se var din maskin befinner sig :) Det mailar de när de dragit pengarna vad jag förstått. Jag skulle förståss inte bli ledsen om jag fick min maskin idag. Men enligt firman Parcelforce Worldwide internet tracking service så är min maskin fortfarande i England. |
Ja, det är från samma ställe. Och när jag kollar på trackinglistan så har det inte hänt något på två dagar. Trist om den bara står och dammar i något lager i england;) Jag tänkte att trackinglistan tar slut när den lämnar england - man är väl optimist:D Pengarna är dragna från mitt kono så kanske imorgon..... hoppas, hoppas
|
Monia jag hoppas att det är som du hoppas att trackinglistan tar slut när det lämnar England för min maskin står annars kvar den med och dammar på en hylla. Det kom ingen maskin hit idag så då kommer den till nästa vecka. Det stod ju att leveransen var 3-5 dagar så då är den här senast på tisdag den 9:e januari :) Hade ju varit perfekt om man fått den idag så man kunnat sy lite i helgen då man har lite tid. Nåväl den som väntar på någe gott.
Är det någon av er andra som fått sin maskin idag? |
Försökt komma ihåg hur det var när jag beställde min maskin därifrån förra året...
minnet e bra men kort..:rolleyes: Men trackingen följde med där den lastades om, för min del "syntes den först i England, sen "syntes" den i Danmark, sen i Helsingborg o sist i Göteborg innan den "kom hem". Helgdagar gör ju att det drar ut på tiden, hade nån helg när jag best så det tog nog 7 dagar. (den levererades av Schenker i Sverige) Ha förtröstan, era maskiner kommer! ;) Men visst är det seeegt att vänta... |
Jag har varit bortrest några dagar och har fått 8 samtal från "skyddat nummer" och mitt paket skall enligt trackingsidan finnas i sverige hos "Delivery agent" så jag antar att de gärna vill leverera min maskin. Får väl skylla mig själv och se till att vara hemma på måndag! Och jag ska springa till "The English shop" så fort jag bara kan! :D
|
Jag har inget minne av att ha lämnat mitt telefonnummer vid beställning. Vad händer då? Vilken tid brukar de leverera? Jag brukar vara hemma först vid fem om dagarna. Jag kanske borde valt leverans till jobbet istället. :confused:
|
Har de inget tfn-nummer (eller kan spåra tfn via adressen)
kommer det en aviseringslapp som brev, i där står tfnnr så du kan ringa o avtala tid (&kanske plats oxå) med firman som levererar.:) |
Så akönt att höra :)
|
Nu ser jag i trackinlistan att min kom till sverige i går 13.33 :) Det konstiga är att både ankomsten till danmark 3/1 och till sverige 4/1 inte kom in på trackinglistan förrens nu ikväll. Men jag är så glad att den är i sverige. Då kan jag få den på måndag eller tisdag :D
|
Å vad jag är glad att du skrev det inlägget Monia för jag har titt som tätt kikat på trackingsidan under dagen men det har stått samma för mig så jag har gått och muttrat lite. Hade verkligen gett upp för idag.
03-01-2007 23:10 så befann den sig i Danmark, 04-01-2007 13:22 i Sverige och 05-01-2007 05:15 destination i Sverige igen. Ohh,. så det pirrar nu i kreativitetsfingrarna :) Hoppas hoppas hoppas.. jag med att jag ska få min maskin på måndag. |
Åh va vi ska sy!! :D Fast jag tvivlar på att min tre månaders dotter tycker att jag ska sy... ;)
|
Citat:
|
kul med symaskin!!
Hej kära sysidan-vänner!
Nu blir jag bara så sugen på att köpa en symaskin - eller snarare en overlock. Jag var inne på sewing mashines direct och det är ju fantastiskt bra priser! Har dock lite frågor... Är det någon som vet vad frakten kostar till Sverige. Lyckades inte klura ut var man hittar såna uppgifter på deras sida... Och så är det det här med overlock. Jag ska köpa min första overlock och är inte ute efter värsta monstermaskinen utan en vanlig overlock med de vanliga funktionerna. Kollade in en maskin, Janome 9200D. Är det nån som äger en sån eller vet nåt om den? Tacksam för hjälp i denna djungel av maskiner.. Lycka till med syandet!! Kramar Hanna |
Re: kul med symaskin!!
Citat:
http://www.sewingmachines.co.uk/delivery.htm längst ner på sidan Hoppas att det funkar. Och lycka till med valet av overlock. |
Hanna/bubbeli;
Janomes overlock 644D, med vit & svart overlocktråd+saxar+nålar+väska som följer med på köpet kostar ju nu på sewingmachinesdirect ca 3.600 sek (inkl frakten). Tror nog du skulle bli nöjd med den. Här hittar du recensioner på den; http://www.sysidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=292 Den modellen du kikat på, 9200, tror jag inte säljs öht i Sverige. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:06. |