Ny tidning!
Köpte en ny tidning som jag måste rekommendera till er alla! Den heter "Kreative". Hemsida: www.kreativekvinnor.se
Massor med roliga tips,idéer & mönster! |
Spännande, den måste kollas upp. Roliga idéer kan man aldrig få för många av hihi.
|
såg reklam på tv för den tidningen...den verkar som en bra en, så det får man ju undersöka lite närmare;)
|
Går den att köpa här i Sverige?
|
ja enligt tv reklamen så ska den finnas i butik nu. men vilken butik vet jag inte tyvärr.
|
Hej! Jag har köpt "Kreative kvinnor" på Coop Forum, 30 kr!!!!!
|
Det måste jag kolla imorgon!
|
Här kan man kolla var tidningen finns att köpa http://www.interpress.se/miwell/pl/h...a?i_prkod=2099
|
Hej!!!
Låter roligt med en ny tidning. Men finns den på svenska då? Milly |
Ja, tidningen är helt på svenska.
|
Jag köpte den på ICA idag, kul med något nytt!!!!!
|
jag köpte den idag med på MAXI den verkar ju riktigt bra. Återstår att se om den håller samma typ av kvalitet nästa nummer.
|
Och jag bor på fel ställe tydligen för här finns den inte jag har letat idag.
|
Citat:
|
Enligt reklamen jag såg på TV nyss ska den gå att köpa på Pressbyrån också, för er som inte har den på ert lokala Coop eller Maxi. Tänkte själv kolla på Coop nästa gång jag ska handla, det verkar vara en kul tidning.
|
Jag hittade mitt ex på Press-Stop/Pressbyrån i Gallerian i Sthlm. Man kanske kan hitta tidningen på Pressbyrån på järnvägsstationer, de borde väl ha mycket tidningar?
|
Jag hittade min på bensinmacken?
|
På deras hemsida finns en postnummer funktion
http://www.kreativekvinnor.se/page.a...id=216&zcs=166 Där finns alla affärer som säljer tidningen. Tänkte prenumerera, men oj villkoren är så illa formulerade att man inte fattar vad de innebär. Jag är van vid knepiga texter, men detta var så flummigt formulerat att jag tar det säkra före det osäkra, dvs jag köper i affären. |
jAG HAR KÖPT MIN TIDNING PÅ WILLYS.
GÖR ETT FÖRSÖK. |
Blev riktigt positivt överraskad av Kreativa Kvinnor. Många roliga idéer och framför allt bra artiklar om kvinnor som inspirerar!
|
Nu har jag också hittat på tidningen jag köpte den på coop här i Söderhamn så det var ju bra att den fanns till försäljning här också. Jag tycker också det var en bra tidning med blandat inehåll mycket tips och ider. Jag kommer säkert att köpa den fler gånger.
|
Jag sydde min nyårsklänning med mönster från Kreativa kvinnor!
|
Jag hittade Kreativa Kvinnor på vår lilla mack i Östra Grevie, det fanns mycket spännande i tidningen.
|
Jag hittade den på Södertäljes Pressbyrå vid stationen.
|
igen en tidning för kvinnor!!snart blir man sur!!när får vi men nogon tidning???:mad:
|
Idag köpte jag Kreativa kvinnor nr 3.
Ta 2 betala för 1, stod det. Vad roligt, massor att läsa och få inspiration och mönster av, trodde jag. Gratisnumret var nr 1, och den har jag ju redan. Så det blev inte så mycket nytt som jag trodde, lite besviken blev jag. |
Jag införskaffade två tidningar efter att ha läst här. Men jag måste säga att jag är besviken på tidningen. Åtminstonde mönsterbeskrivningarna. Hade jag inte varit så van vid att sy så vet jag katten om jag skulle förstått vad som stod. Översättningen är ju rätt illa måste jag säga efter att ha lusläst två beskrivningar. Ä, jag kanske är för kräsen!
|
Citat:
Jag antar att kvinnor i högre grad köper just handarbetstidningar. |
Och varför kan inte en man köpa en tidning bara för att den har en titel som vänder sig till kvinnor?
Nä, var glad över att det har kommit en sån bra och inspirerande tidning! :) |
Köpte den på 7-eleven, finns på pressbyrån oxå
kul med designerdelen :D |
Okej för inspirationen men tycker ni att sybeskrivningarna är bra?
Man översätter t ex axelsöm med skuldersöm, mellanlägg med flor eller inlägg, spetsar (i meningen hörn) med tänder, sömnad med syning o s v plus alla stavfel. Visst, jag förstår, men hur går det för dem med mindre sömnadsvana? Jag har ju inte sytt något utan bara tittat egenom beskrivningarna lite snabbt, och intrycket just där är ingen höjdare. |
Jag håller med dig Alvan. Det där retade mig också. Det blir inga fler nummer för mig.
|
Håller med ! köpte ju "dubbelnummret" fick 2 för 60:- o en gång kan man väl köpa den men tror inte heller att jag köper fler. Just beskrivningarna är ju lite dumma om man inte är så van o sno till grejerna. Fördelen med denna tidningen var väl att det fanns olika saker - kläder, pyssel stickning osv, så man inte behöver köpa olika "blaskor" för varje sak man vill ha. Men ... nä det blir nog inte fler här heller..
|
Håller verkligen med om att beskrivningarna är under all kritik, vissa steg står inte ens med. Höjdpunkten var när jag utifrån ett mönster i tidningen skulle sy mitt livs första gylf (jag och dragkedjor är det största mis-matchet som finns..) och jag bara kunde inte förstå hur det skulle gå till! Och då brukar jag faktiskt kunna klura ut hur mönster ska sys utan beskrivning... Efter konferering med folk med mönsterkosntruktions och sömnadsutbildning, samt lån av "provgylf" med utförlig beskrivning inser jag vad felet är. Både fotot och teckningen av byxorna är spegelvändna. *suck*
Men efter en hel del sprättande och svärande bidde det faktiskt ett par helt okej brallor! och nu vet jag hur jag ska göra nästa gång.. Trots helkassa beskrivningar kommer jag fortsätta köpa tidningen; man får så många fina mönster till ett så lågt pris att det ändå är värt det, om man bara kommer ihåg att första plaggget man syr av ett mönster kanske inte ska vara i det dyraste tyget... |
Nädå inte är du kräsen
Citat:
Jag gillar tidningen tro inte annat men har håller helt med ovanstående |
Kanske dags att mejla alla sypunkter till utgivaren;)
|
Verkar vara en norsk tidning eftersom man kan köpa gamla nummer på norska?
Spännande i vilket fall som helst. Verkar vara en kul tidning med lite annat koncept än typ Ingelise och dyl. Måste kolla nästa gång jag handlar. |
Alvan: Håller med dig ang. sömnadsbeskrivningarna. Det blev en tidning och ingen mer. 50 tips och flera var varianter av varandra, tyg hjärtan exempelvis, ja ngt som jag borde ha fantasin att skapa ändå.
Patrik: Ja, jag håller med, idag är det så mkt killar som syr så Varför? ska man använda en titel på en tidning som "Kreative kvinnor"? Använd ngt mer neutralt så att man vänder sig till alla syintresserade, både ålder och kön. Visst kan killar köpa tidnigen oavsett titel, men hur står det till med jämnställdhet och fördomar... *Varför blandas svenska och engelska i titeln...* |
Det är en dansk tidning från början och på danska så heter kreativa kreative d v s namnet är fortfarande på danska.
Nä det lär nog inte bli fler nummer, här på sysidan finns många fler och bättre inspirationskällor! |
Jag ska prova att köpa denna oxå, men skulle vilja veta vad andra gillar för tidningar. Vad tycker ni om t.ex Ingelise.
Gillar ni deras mönster, eller vad köper ni för tidningar?? |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:41. |